combo 1.7 DTİ geç çalışma sorunu

serdaraslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
2008 combo

iyi günler.Benim aracım 208 model.7 bin kmde.sürekli olmamakla beraber arada bir ilk basışta motor çalışmıyor ama ikincide çalışıyor.servise sordum fakat sanki yapmamak bakmamak ve topu mazota atmak gibi yapılmış bir ağızbirliği olduğunu gördüm.giyeceksin peygamber kaftanını alacaksın eline kılıcı dalacaksın servisekim gelirse vuracaksın kellesini.yani bu derece adamı deli ediyolar.illa kızacaksın sonra işini ypaıyolar.galiba marş motoru değişecek.çünkü 2007 lerin tümünü değiştirmişler.sevgiler.
 

YSJ_GSİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Kas 2007
Mesajlar
1,230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım enjektörlerinden o geç çalışma sebebi ;) enjektörlerini göster tıkalıdır bitanesi. bide serdar ilk basışta çalışmıo demişsin banada oluodu o sebebinide söliim kardeşim hemen :D marşa tam basmamak marşa çalışana kadar bas öle bi sorun kalmıo ;)
 

serdaraslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
denedim.

marşa motor çalışıncaya kadar basarsam bi yere zarar veririm diye korkuyorum.3-4 saniye basılı tutuyorum.motor çalışmayınca bırakıp 2.kez deniyorum.sonuçta çalışıyor.enjektörler den mi marş motorundan mı ..bunu servis niye söylemiyor.abi beni üzen sanki servis bize arabayı hediye etmişte , sorun çıkınca mazottan, soğuktan şundan bundan deyip kaputu bile açmaması .ilginin alakanın opele yakışmaması.araç onun dışında gayet başarılı.yakıtı virajlara girişi bence bi ticari araca göre iyi.
 

serdaraslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
şimdi çalışmadığı zaman elimi çekmeden çalışıncaya kadar bekleyeyimmi ? bunumu demek istedin?
 
U

ugur sirkeci

Bilgi Girilmemiş
bende 2003 1.7 dti var araç 94000 de kontağı 2 kere çevirmedim daha yakıt sorunu olabilir
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
slm. arkadaşlar iki gün önce STP DİZEL YAKIT KATKISI + ENJEKTÖR TEMİZLEYİCİ 092044 katkı ürününü kullandım. yüzde 70 'e yakın fayda gördüm. internetten istedmiştim. Artık çoğunlukla sıcakken de tek marş ile almaya başladı.Geç alma süresi ise baya kısaldı. Siz de bir deneyin .Şans mı gerçek mi görelim.
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Rizeli bir vatandaş caddy sinde olan bu sıcakken geç çalışmayı şöyle çözmüş:
şöyle diyor :
Evet sorunum kurumdanmış. Motor üst kısmı ( subap enjektorlerin ve egzantrik millierin olduğu kısım) söküldü benzinle parçalar silinerek temizlendi. Enjektorler özel bir sıvının içinde kaldı bir gün. Sonunda hem daha serive daha az yakmaya başladı (100km 4.7lt ortalama ile Trabzondan Rize'ye geldim) Hemde geç çalışma problemim çözüldü. Nerdeyse marş motorunun çalıştığını anlamaz oldum.

Önce bilgisyara bağlattırıp değerlerine bi baktırın derim.
Evet bir zaman sonra çıldırtıyor çalışmayınca elaleme rezil oluyoruz. 2005 model 30.500km. de caddy var ve herkesin içinde çalışmasın olacak iş mi bu.
s17.gif


Neyse benim arabayı Trabzon'da hayati usta var Maçka yolunda Fatih Sanayi Sitesinde (V.A:G.) teyzemin oğlunun tavsiyesi üzerine onun da Transporteriyle beraber gittik. Arabamı Vag Com (yazılım) ona bağladı ve değerlerin çok düşük olduğunu kurum yaptığını ve bu kurumun bu kilometrelerde olmayacağını büyük bir ihtimalle temiz mazot diye aldığım yerden rus mazotunun doldurulmasıyla oluştuğunu söyledi. Ben zaten pirelenip geçen sene değişmiştim mazot aldığım istasyonu. O zamanlardan başlamıştı ama demek ki iş işten geçmiş
s20.gif


Bu işlemi usta 350YTL ye yaptıklarını söyledi. Benim motor yağı, yakıt,hava,yağ ve polen filitre değişimi (30binlik bakım) de gelmişti onlarla beraber 585YTL ye maloldu.

Şimdi dediğim gibi arabayı tanıyamaz oldum. Hiç böyle gitmemişti. çeyrek gaz basıyorum ve araba 3000devirin üstüne çıkıyor ve 2000 devirden sonra inanılmaz atikleşti (umarım hep öyle gider
s2.gif
) Motorun çalıştığını anlamıyorum bile marş motoru çok sessiz dönüyor sanırım onunda bakımını yapmışlar. (50.000km. de bir bakımı yapılması gerekiyor)


carbon clean yaptırdınız mı?

İlkin onu yaptırtmıştım. carbon temizleme ve marş motorunun bakımı kömür yataklarına bakılması hatta durumu çok iyi olmasına rağmen akü'nün yeninden şarj edilmesi gibi.
Bir de kızdırma bujilerinden birini değiştiler Rize'de fekkat olmadı. 170ytl bu işe verdim. Bir arkadaşım pompadandır dedi yanımda iken 180km. ye çıktık araçla. Üstelik yağı hava filitresi yağ filitresi ve yakıt filitresi değişmemişken. Araba o zaman 29.800 de idi 30.000lik bakımına yaklaşmıştı. Yani dedim eğer yakıt pompasında bir sıkıtntı olsa bu araç bu hıza ulaşmaz çareyi Servis'e gitmekte bulmuşken teyzemin oğlu bir senedir t4 de yaşadığı sorunu Hayati ustanın çözdüğünü ve ondan sonra bir daha arıza yapmadığını söyleyince ona gittik. üstelik ona da servis den tavsiye gelmiş.
s2.gif


Bu Kurum temizlemeyi yapan usta çok iyi işinin ehli biri. Yarım saatte somunlarına kadar söktü aldı motorun üstünü. Kurumları kendi gözlerimle gördüm. Tabaka yapmış motorda. Tornavida ucu ile ve zımpara ile sökülebilen kurumu çözecek bir ilaç olduğunu düşünmüyorum. Onun için karbon temizliği fasa fiso yalandan yere paranı harcamış olursun. Mutlaka Opel'in de bir yazılımı vardır. Eğer aracın eskiye oranla çekişten düşmüşsse bunu en iyi dik rampaları çıkarken hissedersin. Benimki şimdi rampalarda ileriye doğru atılıyor (atıl kurt deyip gaza basmam yeterli
s2.gif
)
Birde enjektorlerin tıkalı olabilir. Bu sorun devam ederken ben ONESHOT marka bir enjektor temizleyiciyi tavsiye üzerine kullanmıştım. 2 kez denedikte sonra belirgin bir şekilde marş da sıcakken çalışmalar düzeldi. Bir arkadaşımın bu amatorce bir çözümdür sürekli kullanırsan enjektorlarine zarar verirsin onları arada bir kullanmalısın dediğinde bıraktım. Araba da marş almayı bıraktı
s17.gif


Ustanın dediğine göre enjektorlerimi rus mazotu mahvetmiş pek sağlıklı olmadıklarını ancak problem çıkarmayacaklarını söyledi. tanesi 600ytl ve takım olarak satılmakta işçilikle beraber 2,500ytl. Servis direk değişir temizleme işine gitmez.

Araban mı var derdin var. mazot pahalı aldı başını gidiyor arabanın parçaları pahalı bir şeyini değiştirmeye gelmiyor. Avrupa araba iyi konforu güzel en çok da uzun yolda rahat. Ama her şey gibi buna da bi bedel ödememiz lazım burası Türkiye. Bende şeytan kulağına kurşun aldığımdan beri rutin bakımları dışında sadece mazot koyup geziyordum hiç masraf çıkarmamıştı. İlk defa masraf ediyorum 3 senede bu kadar normal bence fazka kafaya takmamak lazım sonuçta insan yapısı ve bir sürü parçaların zincirleme çalışmasıyla birbirine bağlı

Kalın sağlıcakla..
 

iberay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
233
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geç çalışma sorunu çözüldü.

Geç çalışma sorunu çözüldü.
 
Üst