c'moncular motor acma

ya bişey sormak istiyorum bir arkadaş yeni corsaların 3000 devirde 130 km hıza ulaştıını söyledi dogrumu?
 
ya bişey sormak istiyorum bir arkadaş yeni corsaların 3000 devirde 130 km hıza ulaştıını söyledi dogrumu?

6. vites mümkün.
 
Geç geldik konuya ama;

Sizlerin de söylediği gibi,artık motor açma olayı diye bir şey yok.Bu olay sadece karbüratörlü motorlar için geçerliydi ve performansı etkileyen bir dinamikti.Araç çalıştırılırken çeyrek miktarda gaza basma olayı da enjeksiyonlu arabalar sayesinde tarihin sayfalarına karışmıştır.

Yani dolaysız olarak denilebilir ki, 'çalıştırırken gaza basmaya gerek olmyan bir araba'da motor açma gereksinimi olmaz.'

Ayrıca rodaj süresini tamamladıkça araçların yakıtı litre bazında düşecektir ki bu süre zarfında aracı aşırı yüksek devirlerde kullanmamanız gerekir.Fazla yüksek devirlere çıkmamakla beraber,değişken devirlerde kullanıp,çeşitli hızlara değişik devirlerde çıkmanızı öneririm.

Ayrıca araçlarınız dizel diye yüksek devirlerde kullanmayın.Büyük bir yanlıştır bu günümüz dizel motorları için.Alt devirlerde çok daha yüksek tork üreten cdti vb. tüm dizel motorlar sadece 1500 devirde bile çok rahat ivmelenme katedebildiğinden viteslerinizi 1800-2000 devirde değiştirmelisiniz.Rodaj'ı tamamlamadan bile olsa yakıt sarfiyatı 130ykr gibi olacaktır.Zaten cdti kullananlar bilirler ki yüksek devirlerde araba gitmez,vites değiştirerek bir üst viteste ani bir tork değişimini pedalda hissedersiniz.Basmak yerine vites değiştirin.Cdti genetiği gereği bunu emreder...
 
Bu arada arkadaşlar,devir konusunda (yüksek devirli,düşük devirli) herkes farklı şeyler söyleyebilir.Bir serviste danıştığınız bir bilgiyi,2 dakika sonra başka bir servis görevlisine sorun alakasız bir şey söyleyebilir.Tam tersini ileri sürebilir.Düşük devirin de yüksek devirin de faydası ve zararı vardır.Orta karar bir uslupta kullanmak en iyisidir...
 
yüksek devirde motor ölüyo zaten yürümüyo araba. dizelleri orta devirde kullanacaksın. hem ekonomi için hemde performans için orta devir. çünkü güç eğrisi öyle arabanın. bu aradacorsaDistorsiyon biraz abartmadın mı 2000de vites değiştirmeyi. o devirde zaten turbo yeni devreye giriyo. müthiş kurum olur arabada. ben 2500de değiştiriyorum hep. düz yolda hız sınırıda düşükse yavaş ivmelendiğim için hep 2500de değiştiriyorum. ama sollarken filan 3500e civarı. bu benim vites geçişlerim. kendimce olanı yazdım.
 
arkadaşlar benim cdti corsam 48 binde genel olarak sakin kullanırım 2500 devirde vites değişirim genelde, çok şükür kurum vs ile karşılaşmadım, ilk aldığımda bende basmadım pek ama bikaçbinden sora basmıştım şimdi de sakin kullanıyorum ama arada da basmak lazım diyorlar ben mazot bitmeye yakın basıyorum deviri 4 - 5 bine getiriyorum ama sakin kullanıp ucuz gezmenin zevkine warın derim ben ... kazasız sürüşler
 
Sürekli 2000 devirde vites değiştirmiyoruz zaten :)
Yolun durumuna göre...Araba yeri geliyo akıyo zaten,gaza basmadan vites değiştirildiğinde bile araba yürür haldeyken ileriye hoplamaya çalışıyo :)
Valla ben seviyorum opel'in cdti'larını,az güç,çok iş :)


Her şeyin ortası,devir'in de ortası,şöhretin de ortası,şerit'in ortası,siyasetin ortası :)
 
Sürekli 2000 devirde vites değiştirmiyoruz zaten :)
Yolun durumuna göre...Araba yeri geliyo akıyo zaten,gaza basmadan vites değiştirildiğinde bile araba yürür haldeyken ileriye hoplamaya çalışıyo :)
Valla ben seviyorum opel'in cdti'larını,az güç,çok iş :)


Her şeyin ortası,devir'in de ortası,şöhretin de ortası,şerit'in ortası,siyasetin ortası :)
valla az güç ama rakip markalarında az güçlerine karşı baya güçlü :D
 
Geri
Üst