çıldırıcam artık yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan selmete
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yok benim avucum degil :) . internettte buldum resmi.

parcani sökmeen icin silindir kapagini cikarman lazim, kapak üzerindeki ventilleride sökmelisin. ventileeri cikarinca zateen bu parcalar bosta kaliyor. bu kecelerin görevi , ventilin yanma odasina giris cikisinda üzerinde bulunan yagi süzmek. deforme olan keecee ise yagi ssüzemeyip. ventillerin üzerinden yanma oodasina aliyor yagi. bu sebeplede yag eksiltiyor.

sen çözmüşsün abi bu olayı
türkiyeye dönersen bi opel servis aç bence ;) kapak açma falan bizi aşar :)
 
sen çözmüşsün abi bu olayı
türkiyeye dönersen bi opel servis aç bence ;) kapak açma falan bizi aşar :)

yok aslinda imkansizliktan arastiriyorum. tamir ücretleri cok pahli , ama parcalar sudan ucuz olunca. ya allah degip daliyorsun isin icine. e tabi internet denilen alette cok faydasini görüyorum. almanyada kendi isini kendin yapmak durumunda kaliyor insan bazen. tabi tamir icin saatte 50 euro ödücek paran varsa o ayri tabi.

belkide ben cok cimriyim :D

neyse bilgi bilgidir. hdd hala calisir durumdaiken degerlendiriyorum iste :)
 
ya lütfen opeli italyan ve fransız hurdalarıyla karşılaştırmayın opeli yerin dibine sokmuşsunuz bilip bilmediğiniz yağları kafanıza göre kullanıyorsunuz sonra 1.4 lt falan filan kaç kişi aracın yanında gelen servis kitapçığını aldı okudu kafanıza göre yağ koymayın babamın kuzeninde kadett var 86 model araç 450000i doldurmuş geçen yaz gittik kıbrısta yaşıyor kendisi 93te bulgaristandan götürdü aracı araç gram yağ yakmıyor bakımlarını zamanında gerekli şekilde yapınca opel motorları ömürsüzdür kardeşim ecotecler adamı yaşlandırır kendi yaşlanmaz inanın 86 model ve 450000km gemiş olmasına rağmen performansından bişi kaybetmemiş opelle sorununuz varsa gidin alın o övdüğünüz hurdaları :mad: kendi hatalarınızı opel e mal etmeyin


abicim iyi diyorsun hoş diyorsunda, hangi yağ kullanmamız gerektiğini önermemişsin, bunu da önerirsen tam olur...
 
araci park ettikten en az 4-5 saat sonra ilk calistirmada mavi duman atiyor ve arkasindan kesiliyorsa, ventil kecesinden kaynaklaniyor. ayni sorunu kendim yasiyorum. ecotek motorlarin, yag eksilttigi dogrudur. yabanci forumlarda da bu konu tartisildi, hatta bir opel servisi 1000 km de 0.75 lt yag eksilten aracin cok fazla endiselenicek bisey olmadigini söglemis. bu miktarin opelin kabul ettigi sinirlar icinde oldugunuda eklemis.

ilk calıştırmada 5 saniye kadar mavi duman atıyor ondan sonra kesiliyor en fazla yağ eksiltmede bundan kaynaklanıyor sanırım
 
Bazı yanlışları düzeltmekte fayda var.
Opel motorları yağ eksiltir diye birşey yoktur. Mobil yağ kullanıldığında yağ eksilir diye birşey de yoktur 10 40 ise zaten opele en uygun yağ olarak bilinir. ve sorun çıkarmaz. 10.000 km de hiç yağ eksiltmeyen bir otomobil olduğunu da sanmıyorum. en azından 250 gram eksiltir. Opelin genelde süpap keçelerinden yağ sızar ve öyle yağ yakar. çünkü opel termostatı türkiyeye 82 derece olacağı yerde 92 olarak ithal edilmektedir bu ise motorun ısınmasına yağın incelmesine ve bir miktarda yanmasına neden olur. normal şartlarda hatalı bir duruma maruz kalmamış bakımlı bir opel ise motoru 500.000 km yapar.


Tam altı ay sonra yine çok doğru bir yazısına denk geldim ben yeni buldum sanıyordum adam 2,5 yıl önce yazmış termostat problemini hayret ettim....

Bu adam banlanırmı ne yaptı acaba ?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst