çift kapi kilitlemeyle otomatik cam kapatma

celaleddin007

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
336
Tepki puanı
3
Puanları
18
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
ufuk merkezi kilitle kapıları açtığımızda tavan lambasının yanmasını sağlayan bir devre yapıyomuşsun nasıl gidiyor çalışmalar.. :) :) :)
 

fikret_sahin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
546
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamamdir ufuk arkadasim, en yakin zamanda ekipmani alip, kapi dosemesini sokup ise basliyorum. bu hafta sonu isim cikmazsa yapacagim. yaptiktan sonra bilgi veririm.

tesekkurler.
 

usuruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
guncel
 

meroy1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yaz mış olduğun cevaba nazaran bende bir şeyler söylemek istiyorum
benim astrada 3 seneden beri kullanıyorum ben bu olayı araya sadece bir adet 1N 4001 yarı iletken diyot bağlattım bende eletronikçiyim ama taktırırken akünü her zaman zayıf kalacağını biliyordum çünkü kapı kilitleme enerji side takılan diyotun bir ucu diğer ucuda camkapama otamatiğine bağlanıyor kapıları kapattınızda cam otamatiğinide tektikliyor ve camları kapatıyor camlar kapandı kapılar kitlendi bu raya kadar sorun yok sorun burdan sonra cam otamatiğine hala akım gitti için aküyü zayıflatıyor bende bazen akü problemi yaşıyorum 3-4 gün aracı çalıştırmadığımda akü zorlanıyor eğer hava bir de soğursa ozaman takviye gerekiyor bu olayı yapan arkadaşların akülerinin şarj rengi herzaman siyahtır sadece uzun yola çıktıklarında yeşile döner bu arkadaşımızın yapmış olduğu devre gayet iyi bunu normal şekilde bağlarsanız yanı hırsız kilidine bağlamayıp tek kilitlemede daha iyi olur bir role ve kondansetörle işi halletmiş
ama mantık olarak aküden akımı kesermi ona tam bakmadım kondansetörün boşalması için kapı kilit voltaşınında kesilmesi lazım acaba kapılar kilitlendiğinde akımı kesiyormu sanırım kesmiyor bu yüzden aküyü yemeye devam eder burda diyot neden kullanılır onuda açıklım diyot yarı iletkenbir devre elemanıdır yani birtaraf-tan birtarafa akım geçirir.ters akımı geçirmemesiiçin kullanılır eyer ters akım olursa saonucunu siz düşünün
 
Son düzenleme:

O.A.G

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,966
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel paylaşım..aküde yemiyorsa sorun yok demektir..
 

usuruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
.

yaz mış olduğun cevaba nazaran bende bir şeyler söylemek istiyorum
benim astrada 3 seneden beri kullanıyorum ben bu olayı araya sadece bir adet 1N 4001 yarı iletken diyot bağlattım bende eletronikçiyim ama taktırırken akünü her zaman zayıf kalacağını biliyordum çünkü kapı kilitleme enerji side takılan diyotun bir ucu diğer ucuda camkapama otamatiğine bağlanıyor kapıları kapattınızda cam otamatiğinide tektikliyor ve camları kapatıyor camlar kapandı kapılar kitlendi bu raya kadar sorun yok sorun burdan sonra cam otamatiğine hala akım gitti için aküyü zayıflatıyor bende bazen akü problemi yaşıyorum 3-4 gün aracı çalıştırmadığımda akü zorlanıyor eğer hava bir de soğursa ozaman takviye gerekiyor bu olayı yapan arkadaşların akülerinin şarj rengi herzaman siyahtır sadece uzun yola çıktıklarında yeşile döner bu arkadaşımızın yapmış olduğu devre gayet iyi bunu normal şekilde bağlarsanız yanı hırsız kilidine bağlamayıp tek kilitlemede daha iyi olur bir role ve kondansetörle işi halletmiş
ama mantık olarak aküden akımı kesermi ona tam bakmadım kondansetörün boşalması için kapı kilit voltaşınında kesilmesi lazım acaba kapılar kilitlendiğinde akımı kesiyormu sanırım kesmiyor bu yüzden aküyü yemeye devam eder burda diyot neden kullanılır onuda açıklım diyot yarı iletkenbir devre elemanıdır yani birtaraf-tan birtarafa akım geçirir.ters akımı geçirmemesiiçin kullanılır eyer ters akım olursa saonucunu siz düşünün

burada ki olay kapıda kilitleme için iki motor var ben cift kilitleme moturuna paralel bir röle bağladım. bu roleyi bağlarken önünede diyot koydum. bundaki amacta kapi acilırken motora kilitlemenin tersi bi gerilim veriyor bu sayede motor kiliti acıyor diyod koydugumuz vakit kapıyı actımız zamanda sistem camlari kapatmayı calısmasın bu sayede gereksiz akuye yuk binmesin diye. role kontakları yaklasık 2 sn cekili kalıyor motorun kilitleme işlemi icin yeterli bi sure ama bu sure camları kapatmaya yetmez bu yuzden kontaklara paralel bi kondansatör attım süreyi yaklası 1 dk cıkarıyor yani kapıları kilitlendimi 1 dk boyunca camları kapatmaya calisiyor sonra devreden cıkıyor dedigim gibi devre cook basit bi mantıkla calısıyor ama anlayana anlamayan atıp tutuyorr tek kilitleme moturuna baglarsan tek kilitlemede camlar kapanır ama seyir halindeken kapıları kilitledinmi camlarda kapaniyor pek hoss olmuyor tehcih meselesi. sadece 8 lehim yapıp 4 kablo baglantısından olusan 3 ytl sistem.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
1 dk boyunca camları kapatmaya çalışırsa eğer cam kapalıysa zamanla cam motorunu yakacaktır 5 sn çok bile modül var zaten opellerde
 

bektas_butun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
1,543
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
tolga arkadaşımızın dediği olabilirmi acaba?? zamanla motoru yakarmı acaba ???
 

usuruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
,

1 dk boyunca camları kapatmaya çalışırsa eğer cam kapalıysa zamanla cam motorunu yakacaktır 5 sn çok bile modül var zaten opellerde
Arkadaşımız eğer direkman motora enerji versek hakllı biz modulden kapatığımiz icin modul camlar kapandıktan sonra enerjiyi kesiyor. Sadece tek diyotla yapılan sistemde bu sekilde module devamlı enerji veriyor bi hafta arac calıstırılmadığı aku boşalıyordu. bu devrede ise module 1 dk civarında kapatma sinyali veriyor.
 
Üst