Chip Tuning ve Chip Box arasındaki farklar?

Bekapa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Forumda baktım rastlayamadım. Yaptırmayı düşünüyorum bende. Özellikle Mehmet Ustadan bir cevap alabilirsem çok makbule geçicek. Onun dışında görüşlerini bildirenlerede şimdiden teşekkür ederim.

Ayrıca Tuning yada Box uygulaması yaptırmış arkadaşlar varsa onlarında yorumlarını alabilirmiyim acaba?

Saygılar
Orkun Işık
 

O.A.G

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,966
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
box kablonanan harici bir kutudur aracın beynine müdahele gerektirmez,
chip te ise beyin progranmalıdır..
box un fiyatı chipe göre daha uygundur,
performans bakımından chip daha verimlidir,
chip 3 saat gerektiren bir işlemdir ve her ne kadar ben inanmasamda yakıtı tasarrufu
sağladığı söyleniyor chip için..neyse,
chip dışardan bakıldığında anlaşılamaz,ve aracın garantisini bozmaz heralde..bu kadar..
birde chipin iptal edilmesi daha zordur boxa göre..
 

skyeye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
4,977
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Chip, yani remap'de aracın her devir aralığı için tekrar programlama yapılır, yani aracın orijinal programı değiştirilir, tekrar programlama yapmadan orijinal programa dönüş mümkün değildir. Box'ta araya takılan cihaz sayesinde beyine giden sinyaller kandırılır, cihaz söküldüğünde araç eski haline döner. Chip daha pahalıdır, fakat iyi bir yazılımsa box'a oranla daha iyi sonuç verir.
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
güç olarak hemen hemen aynı değerler alınıyor..

FARK şurada;

Hissedilen güç dediğimiz bir olay var..Box da düşük devirlerde ani bir tork patlaması olur ve 3500 rpm gibi bu artış zayıflamaya başlar..4000-4500 rpm de ki gaz tepkisi eskiye çok yakın olur..Chiptuning de ise Hem alt devirler dolu dolu olur hemde aynı ivmelenmeyi 5000 devire kadar yaşarsınız..
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Pehlivanoğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
2,133
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bilgi çok iyi oldu. okuduklarıma göre çok bişey aramayan ve eskisine dönmekte zorlamak istemeyenler BOX takmalı.
 

faithless1905

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
2,823
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bence de box o zaman ama onda da duman muhabbeti var diyorlar..
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güç olarak hemen hemen aynı değerler alınıyor..

FARK şurada;

Hissedilen güç dediğimiz bir olay var..Box da düşük devirlerde ani bir tork patlaması olur ve 3500 rpm gibi bu artış zayıflamaya başlar..4000-4500 rpm de ki gaz tepkisi eskiye çok yakın olur..Chiptuning de ise Hem alt devirler dolu dolu olur hemde aynı ivmelenmeyi 5000 devire kadar yaşarsınız..

arkadaşlar hem performans istiyosunuz hemde alt devirlerde canlılık sağlayabilen box tan bahsetmişsiniz daha iyi diye..aracı devirsiz kullandığımda ancak yarar sağlayabilen box ı ne yapayım ben ..mantıklı olan chip tuning
bkz üstteki yazı
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Pehlivanoğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2008
Mesajlar
2,133
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aytekin abi dizeller için zaten uygun vites değişimi 2500-3000 devir arasıdır. hissettiğim kadarıyla 2500 devirden sonrası turbo açıyor. box 3500 devirden sonra etkisini azaltması daha güzel bence. zaten dizellerde devir saati 6000 son. nereye kadar zorlayacaksın. Ayrıca box dizellerdeki kalkış hantallığını ortadan kaldırıyor. bildiğim kadarıyla da istenilen bu. bunun için box daha iyi diyorum.
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence alt devirlerde canlılık istiyorsan powerbox üst devirlerde canlılık istiyorsan chip yaptırmalısın uğur..bizim H cdti astralarada 2 si birden uygulanır sanıyorum .yapılırsada tadından yenilmez...neticelerini mehmet bey daha iyi bilir.

Mehmet Gazihanın yazılarından alıntıdır..bilgi için


Boxlar Analog ve Dijital olarak temelde 2 ye ayrılır..

Analog box lar üzerlerindeki bir potansiyometre ile ayarlanırlar veya hiç ayarlanmazlar ve sensörün voltaj beslemesi ile çalışırlar..

Dijital box ları set lemek için özel bir ayar konsolu gerekir ve aküden ekstra besleme alırlar..3-4 farklı parametresi ayarlanabilir(arttırım dozajı, devreye girme zamanı, grafik peak seviyesi, devreden çıkma zamanı v.s.) bu ayarlar box üreticileri tarfından araca özel refere edilir..

Dijital box lar aralarında bir kaç çeşittirler..

kimisi Rail Basınç Sensöründen sisteme dahil edilir ki bu tip sistemler özellikle alt devirleri canlandırır.çünkü sistemin mekanik olarak kaldırabileceği basınç sınırı bellidir, üzeri regüle edilir.sınırın altındaki basınç değerlerini sınıra kadar yükselterek eksta basınç ve ekstra tork elde edilir..ama üst yüklerde zaten normaldede basınç sınırdadır box bu durumda sisteme müdahale edemez..çünkü basınç mekanik olarak düşürülecektir..

Kimisi direk enjektör sinyallerini üzerinden geçirerek konsolla girilen ayar parametreleri doğrultusunda sinalleri optimize eder..Bu tür boxlar zaman zaman chiptuning den daha fazla güç artışı da sağlayabilirler..örnekleri mevcuttur..

Dijital yani mikroişlemci kontrollü box ların üzerinde herhangi bir ayar potansiyometresi bulunmaz..Box a özel ayar konsolu ile setlenirler..



İşte box lar böyle çalışır..Sinyalleri işlerler..Chiptuning bu sinyalleri daha oluşum aşamasında boxın değiştirdiği gibi üretilmesini sağlar..Yani aradaki tek fark box sadece tek bir parametreyi işler, chip kontrol edilebilen her parametreyi..dır

Chiptuning ile Rail(Enjeksiyon) basıncına müdahale edemiyoruz..Ve bu yüzden Alt devirlerde sağlıklı bir tork artışı sağlanamıyor..Yani turbonun doldurmasını bekliyorsunuz chipsiz halindeki gibi..Ama bir box ile rail basıncına müdahale edip daha erken artmasını sağlarsak, Araçtaki o turbo bekleme zamanını nerdeyse yok ediyor..Box sadece alt devirlerdeki torku adeta bir overboost gibi peak yaptırmaya yarar..işte üç beygir box 5 beygir chip diye düşünülmemeli..Bunlar birbirlerini tamamlıyorlar..Chip motorun daha çok orta ve üst devirlerdeki kararlılığını etkiliyor..1700 rpm den 4500 rpm e kadar 205 Nm tork basmasının önünü açıyor..

http://forum.donanimhaber.com/m_18359972/mpage_1/key_//tm.htm#20887345
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Üst