cevabı çok trajikomik bir soru ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sertcan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Her Opel'de durum aynımı bilmiyorum ama Vectra B'lerde bu işin bir inceliği olduğu için sürücü kapısı tabirini çok kullanıyor. Nedenini daha iyi anlamak için bir de şunu deneyin; Merkezi kilitle (alarm olduğu için) aracın kilitlerini açın, sol kapıya hiç dokunmayın, sağ ön kapıdan araca binin, aracı çalıştırıp stop edin, araçtan inin. Merkezi kilitle aracınızı kilitleyip alarmı (veya çift kiliti) devreye sokmaya çalışın.
savaş bey bizim araçlarda çift kilit mekanizmasını yukarıda sıraladığım gibi ve benzeri özellikleri gelen şikayetler üzerine kaldırmışlar. servistende aynı yanıtı alınca sabah inanın çok şaşırdım. vectra b ve astra g lerde anahtar ile 4 kapı aynı anda kilitlenip açılabiliyorken astra h larda kilit mekanizması sadece sürücü kapısını kontrol ediyor.
 
dua ette öyle bi yerde kalma :D bende 1 çevirmede kitlio ikincide alarmı devreye sokuyo çok şükür çalışıyo :D:D
 
savaş bey bizim araçlarda çift kilit mekanizmasını yukarıda sıraladığım gibi ve benzeri özellikleri gelen şikayetler üzerine kaldırmışlar. servistende aynı yanıtı alınca sabah inanın çok şaşırdım. vectra b ve astra g lerde anahtar ile 4 kapı aynı anda kilitlenip açılabiliyorken astra h larda kilit mekanizması sadece sürücü kapısını kontrol ediyor.
Her araca farklı bir sistem uygulamak bence yanlış. İnsanlar alışkanlıklarından kolayca vazgeçemez ki. Ben bir yakınımın Astra H aracını emaneten kullansam, işim bitince merkezi kilitle kapıları kilitlerim, baktım şoför kapısı kilitlendi diğer kapılarla ilgilenmeden arkamı döner giderim. Benim B kasa aracımın sağ arka kapısının merkezi kilit motoru arıza yapmış haberim hiç olmadı, ben bu arızayı kızım söyleyince tesadüfen fark ettim (diğer üç kapı sorunsuzca kilitlenip, açılıyordu), ama A kasa aracımda herhangi bir kapının merkezi kilit motoru arıza yapınca kapıların hiç biri merkezi kilitle kilitlenmeyerek uyarı veriyor. Alışana kadar zor bir durum.
 
aracımla ilgili bu akşam farkına vardığım bir konu hakkında konunun vahimiyetini pekiştirmek amacıyla öncelikle sizlere bir soru sorarak başlamak istedim. (bana açıkçası çok trajikomik geldi ve sizlerle paylaşmak istedim). şimdi gelelim sorumuza;
2008 model Astra sedan aracınızda oluşan herhangi bir sorun nedeniyle ıssız ve kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde kaldınız ve tek başınasınız. bir şekilde yardım getirmek amacıyla aracınızdan ayrılmak zorundasınız ve hadi şartları biraz daha zorlaştıralım ki (olayın özü aslında burada gizli) aracınızın uzaktan kumandalı anahtarının da pili bitmiş olsun. illaki aracınızın merkezi kilidini kullanarak aracınızın tüm kapılarını kilitlemek suretiyle aracınızı güvene almak istiyorsunuz (Allaha emanet o ayrı bir konu bu arada) uzaktan kumandanızı kullanmadan acaba aracınızın tüm kapılarını "ZAHMETSİZ" bir biçimde nasıl kilitlersiniz ??? (cevap; kumandasının pili biten anahtarımı şoför mahalli tarafındaki kapıda bulunan kilit yuvasına sokarak sağ tarafa doğru çevirmek suretiyle değil bu arada, deneyip de başaran olacak mı bakalım bu arada ya da başka bir deyişle kumandanızı kullanmadan aracınızın "TÜM KAPILARINI" bakalım nasıl kilitleyeceksiniz ??? :confused::confused::confused: :mad::mad::mad:


araç içindeyken merkezi kilite bas arka kapıdan çık kapıyı kapat
 
O anda otomatik programlarına girerim program modunda mutlaka vardır...
 
araç içindeyken merkezi kilite bas arka kapıdan çık kapıyı kapat
onun için önce 2,5 yaşındaki kızım için sürekli devrede tuttuğum "çocuk kilidini" iptal etmek gerekiyor ve tek kapı açılınca diğerleri de açılıyor. ayrıca arkadaşlar burada anlatmak istediğim çok saçma bir sistem, asıl ondan bahsediyorum."kontrol sürücüde" olacakmış. sanki diğer merkezi kilit mantıklarında sürücüde olmuyor. çok komik geliyor bana ve ızdırap yok ordan in buradan bin, uç,kaç... bu ne ya Allahınızı seversiniz. merkezi kilidin anlamı nedir ??? adı üzerinde tek bir merkezden yönetilen kilit mekanizması. bir aracı kilitlerken neden bu kadar uğraş, çaba neden ???
 
Geri
Üst