Çekiş düşüklüğü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Readerps
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Readerps

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
12 Ara 2020
Mesajlar
97
Tepkime puanı
20
Puanları
8
Aracım 1.3 CDTI aracımda çekiş düşüklüğü var aracım turbo ve selenoid valfi arasında ki küçük borular çatlamıştı onun için 243011 hatası veriyordu onu değiştirdim şuan arıza yok fakat araçta çekiş düşüklüğü devam ediyor 2100 devirden itibaren geri taslayan araba şimdi 2500 devirden sonra çekiyor önceden 6. Vites 1800 devirlerdeyken gaza basınca araba kendini toparlıyordu şimdi 2000 devirde dahi olsa hiçbir şekilde toparlamıyor 2100 devirde bayırlarda devir düşmeyen araba şimdi vites düşüyor bunun nedeni ne olabilir
 
Bu problem ne ile baş göstermeye başladı bunu bulursan problemi de çözersin. mesela son bakımdan sonra olmuş olabilir mi? anlattığın problem tıkalı hava sistemi gibi geliyor bana, hava filtresi tıkanmış olabilir mi? ya da sürekli şehiriçi kullanım var ise kurum bağlamış olabilir mi? hava filtresini bir kontrol edin tıkalı mı, manifold basınç sensörünü söküp temizleyin üzerindeki kurum miktarı manifoldun içinin ne durumda olduğunun habercisi olabilir. aklıma gelen yeterli hava alamaması.
 
En son turbo selonoid valfi arasındaki hortumlar çatlamıştı onu yaptım biraz düzeldi çekiş ama yine eskisi gibi değil aracı şehir içi kullanıyorum ama sürekli dur kalk değil 70-80 km hızlara çıkıyorum devirli şekilde bakım zamanı geldi aslında hava filtresini bir kontrol ederim
 
tüm emiş sistemini ve egr iptal değilse egryi temizleyin ayrıca katalitik konvertör ne durumda tıkanmış bir kontrol ettirin. Düzenli enjektör temizleyici kullanıyor musunuz belirli bir düzende kullanmadıysanız enjektörleride bir test sokmakta fayda var ama tamiri için bende sıfırna yakın para istediler.
 
Egr hakkında bir fikrim yok onu öğrenmemin bir yolu varmı onun haricinde hava filtresi map sensörü temizliği yaparım başka birşey varmı temizlemesi kolay olan
 
Egr hakkında bir fikrim yok onu öğrenmemin bir yolu varmı onun haricinde hava filtresi map sensörü temizliği yaparım başka birşey varmı temizlemesi kolay olan
Emme hattındaki her şeyi söküp turbo harici temizlemek gerekiyor boruların sökümü kolay intercooler için tamonu sökmeniz gerekir. manifolduda arkada kalıyor torks alyenlerden varsa sökebilirsiniz. Egr içinde yazılımdan iptal edildiyse fişi söküp 10 15 dk rölantide bekleyin stop edin tekrar çalıştırın motor ışığı yanarsa iptal değildir yada saçla iptal edilmiştir. Bu bahsettiğim temizlik işi baya detaylıdır.
 
Aracın ilk çalıştırmada anlık tüketim 1.5-1.7 arasında oluyor önceden böyle değildi bunu neden yapar
 
Aracın ilk çalıştırmada anlık tüketim 1.5-1.7 arasında oluyor önceden böyle değildi bunu neden yapar
Rölantide yakıt tüketimin artıysa egr manifold intercooler temizlenmeli çekişe genelde bu etki ediyor yakıt artmasında
 
Geri
Üst