cdti problem mi?

mdemircili

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selam,
Arkadaşlar iki ay önce 2004 1.3 corsa cdti aldım. Arabam çok şükür sorunsuz. Ancak kafamı kurcalayan bir konu var.Onu sizlerle paylaşıp bunun bir sorun olup olmadığını anlamak istiyorum. Arabam normalde rölantide çalışırken gayet normal. Ancak seyir halindeyken vitesi boşa aldığımda rölantiye düşen devir göstergesi arada bir gaza basmadığım halde 1500 dd seviyesine çıkıp iniyor.Normalde asla seyier halindeyken vitesi boşa almam. Ancak şehir içinde ışıklara yaklaşırken/kırmızıda) veya ileride duran trafiğe yaklaşırken boşa almak gibi de bir alışkanlığım var. İlk kez dizel bir arabam oldu. Bu yüzden bu bir problem mi emin olamıyorum. Yardımlarınız ve konuyla ilgili fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
 
Fiesta 1.6 TDCi ın da aynı şekilde yaptığnı gördüm...

sorun olmasa gerek.
 
sadece tahminlerime dayanarak, dizel araçlarda doğal ateşleme olmasının sonucudur diye düşünüyorum! bi poblem yaratmaz sanmıyorum!!!
 
Yok bi sorun da olmadı zaten bu güne kadar. Sadece kafama takıldı. Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim.
 
Benim corsaya hep aynı yerden mazot alırdım..Herhangi bir şekilde başka bir istasyondan mazot aldıysam dediğin şey mutlaka olurdu..Sadece giderken değil rölantide çalışırkende arada aynı şey olurdu...
 
Dostum o halde yakıtla ilgili veya ateşleme elemanlarıyla ilgili bi durum olabilir. Yakıta katkı koysak durum çözülebilinir mi acaba? çünkü ben arabamı aldığımdan beri hep aynı istasyondan euro dizel alıyorum.
 
Ben sadece yakıtı değiştiğim zamanlar olduğu için başka yerden mazot almamaya gayret ediyordum..Bir sorunda yaşamadım..Ama siz sürekli aynı yerden alıyor ve devam ediyorsa belkide servise bir sormalısınız..Onlar birşeyler tavsiye edebilir...
 
yakıt katkılarına hiç bulaşmayın common rail pompaya hasar verebilirsiniz zira içinden geçen yakıt ile yağlanıyor.. bilinmedik katkı maddesi ile kimyevi reaksiyon oluşabilir ..

dizelde ateşleme sistemi yoktur dolayısı ile ateşleme arızası söz konusu olamaz.

Common rail dizel benzin injeksiyon sistemine benzer. Basınç oluşumu ile püskürtme bir birinden ayrılmıştır.

Basınç railde sabit bekler ECU tarafından tetiklenen enjektör memeyi açar mazot püskürür. çalışma mantığı budur.

gerçekten eski dizellere kıyasla gelişmiş bir sistemdir.

ve sınıfında yılın en iyi motoru ödülünü almıştır.

bu motora temizlik katkısı vb adı altında mamülat eklemeye gerek yok. sadece euro diesel ile hizmet eder.
 
debimetre olabilirmi ki eğer hareket etmede önce rölantide de aynı şeyi yapıyorsa tabi
 
Eğer rolantiye düşüp kendi kendine 1500 devire çıkıyorsa bu regülasyon problemidir..Carbon Clean yapıp regülatörü temizlemekte fayda var..

Ama devir düşerken 1500 e gelince bir miktar asılı kalıyorsa o farklı bir problemdir..Aslında problem deildir..Emisyon standartları ve motor sağlığı açısından o hareket gereklidir..
 
Geri
Üst