Carbon Clean Ile Ilgili Yeni Bilgiler.....???

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
2006 dizel Astra H aracıma 40bin km de karbon temizleme işlemi uygulandı.

Temizleme alet sökülüp, yeniden depodan gelen bağlantılar motora bağlandıktan sonra, araba marşa basınca çalışmadı.
mazot pompasının sigortası atmış, değiştirildi, yeniden attı.
pompa söküldü, uzun uğraşlar sonucu parçalanıp içi açıldı, motorun içi erimiş.


nerde oldu bu olay..burda paylaşmayı sakıncalı görürseniz özelden mesaj atın..detayları öğrenip burda olayı inceleyelim..
 

cuneyt1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ustam özel bir opel servisinde yapıldı, isim vermek istemiyorum. Sadece böyle bir şey olması mümkün mü, mümkünse sebebi ne olabilir?
Yaptırdığım servisteki ustada neden olduğuna dair fikir yürütemedi ve ücretsiz yeni bir pompa taktı.
 

dedektif

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2008
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
carbon clean

ben motor öğretmeniyim.siteye opel astram olduktan sonra arkadaş tavsiyesi ile katıldım herkese selamlar. konumuza gelince carbon clean uygulanan araçlarda yapılmış olan ve benim yaptığım araştırmalara göre genel bi iyileşme oluyor. fakat bu iyileşme yüksek km olan araçlar için pek söylenemez. temizlime esnasında uygulanan madde yanma odaları içerisindeki kurum ve oluşmuş maddeleri yerlerinden sökerken düşük bir miktar da korozyona sebep oluyor bu da pistonlarda komresyon kaçaklarına sebep olabiliyor hatta iş segman atmaya kadar varıyor fakat düşük km araçlar için uygulunması iyi sonuçlar verebilir.
 

dedektif

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2008
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben motor öğretmeniyim.siteye opel astram olduktan sonra arkadaş tavsiyesi ile katıldım herkese selamlar. konumuza gelince carbon clean uygulanan araçlarda yapılmış olan ve benim yaptığım araştırmalara göre genel bi iyileşme oluyor. fakat bu iyileşme yüksek km olan araçlar için pek söylenemez. temizlime esnasında uygulanan madde yanma odaları içerisindeki kurum ve oluşmuş maddeleri yerlerinden sökerken düşük bir miktar da korozyona sebep oluyor bu da pistonlarda komresyon kaçaklarına sebep olabiliyor hatta iş segman atmaya kadar varıyor fakat düşük km araçlar için uygulunması iyi sonuçlar verebilir.
__________________
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Ustam özel bir opel servisinde yapıldı, isim vermek istemiyorum. Sadece böyle bir şey olması mümkün mü, mümkünse sebebi ne olabilir?
Yaptırdığım servisteki ustada neden olduğuna dair fikir yürütemedi ve ücretsiz yeni bir pompa taktı.


ben hala pompanın başına ne geldiği hakkında hiç bişey bilmiyorum..

ne olduğunu bilmeden olup olamıyacağı konusunda nasıl yorum yapabilirim..??
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Hocam bende Şişli Endüstri Meslek Lisesi Motor Bölümü 98 mezunuyum..

Söylediklerinizin büyük kısmı doğru,

şunu ilave etmek isterim..Tabi üstünde konuştuğumuz ürün MotorVac şirketinin Carbon clean dir..Bu ürünün metaller üzerindeki tahriş etme seviyesi yakıtınki ile aynı hatta daha düşüktür..Hatta metal dostu olsun diye kayganlaştırıcı bile ilave edilmiştir formülüne..Yüksek basınca maruz kalan metal yüzeylerde kavitasyon oluşabilir ama arızanın sebebinin bu olacağını düşünmüyorum..çünkü 1 saatte 2 saatte olacak iş deil..

eski bi makalemi paylaşıyım ;

MotorVac ın ürünü olan Carbon Clean dan bahsediyorum ;

Yakıt sistemine faydaları;

Ülkemizin malesef kalitesi avrupaya nazaran çok kötü olan yakıtı dizel araçlarımızın yakıt sistemlerinde ilerlerken basıncın yüksek ve geçidin dar olduğu bölgelere katranımısı bir tabaka oluştururlar..bu katran tabakası boşluğu çok az ve sadece yakıt ile yağlanan yakıt sistemi parçalarının hareket kabiliyetini kısıtlar..Carbon Clean bu tabakanın tamamen ortadan kaldırılabilmesine olanak tanır..Böylece eski hareket alanına kavuşan sistem daha verimli çalışacaktır..

Motor içi temizliği ;

Bu karışım yakıt sisteminden pistonun tepesine püskürtüldüğünde yakıt yanar fakat Carbon Clean kimyasalı yanmaz ve piston tepesinden komprasyon sekmanı kanallarına sızar ve bütün o bölegedeki aşırı sertleşmiş kurumun yumuşayıp parçalanmasını ve eksozdan dışarı atılmasını sağlar..

Bu kimyasal motoru terkederken eksoz subabına ve varsa turbo eksoz pervanesine de temas eder hatta katalizörü tıkayan kurumun bile çözülmesine yardımcı olur..

Dizelin EN BÜYÜK kurum porblemi ise şudur ;

EGR sisteminin geriye döndürdüğü eksoz gazı Motor karter havalandırmasından emişe salınan yağ buharı ile birleşerek çamur kıvamında bir kurum tortusunun emme manifoldunu kaplamasına sebep olur. bu tortulaşma zamanla emme subabını sarar ve motorun içine girer..bu kadar ilerlemesi çok tehlikelidir ve ciddi motor problemlerine yol açar..Burda yine MotorVac ürünü Carbon Clean Intake Sistem Cleaner sprayi turbonun hava emdiği kanaldan homojen bir biçimde motora emdirilir..Emilen kimyasal kurumun tutunduğu bütün yüzeye temas eder ve kurumun yumuşayıp erimesine sebep olur...Zamanla azalır ve yok olur..

Carbon Clean Bir Dizelin Olmazsa Olmazıdır arkadaşlar..

Dikkat edilmesi gereken husus şudur ki ;

Daha önce hiç uygulama yapılmamış Çok yaşlı araçlara uygulanmaması gerekir..Kendini göstermemiş yakıt sistemi problemlerini tetikleyebilir..
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Mehmet kardeş demek sende şeml mezunusun. Bende biraz eski :) 89 elektrik mezunuyum. Beyzade daha yeniydi anlayacağın:) sıra dayakları dahil tek fiske vuramadığı sayılı adamlardan biriydim:)
arkadaş konuda motorun içi erimiş demiş ama yeni pompa takıldı demiş. anlatımdada hata var anlaşılan... biraz daha açsa konuyu. bende merak ettim...
 

cuneyt1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sanırım anlatamadım,
Karbon temizleme işlemi bittikten sonra, temizleme cihazından gelen hortumlar motordan ayrılıp, eski hortumlar yerlerine bağlandı ve marş basmasına rağmen araba çalışmadı. Marş basıyor ama yakıt pompası mazot göndermiyordu.

Kaput altındaki sigorta kutusunda, yakıt pompasına ait sigorta atmış, sigorta yenilendi, marş basınca yine sigorta attı.

Bunun üzerine arka koltuğun altındaki pompa söküldü, pompanın motoruna aküden direk gerilim verilip çalıştırmayı denediler, yine çalışmadı. Neden çalışmadığını anlamak için usta yakıt pompasını ait motoru parçalayıp bobinlerin olduğu katmana kadar açtı, oralar komple erimişti.

Sonra motoru ile beraber kopmle yeni bir yakıt pompası ayarlayıp taktı.


Bu olaydan sonra birde aşağıdaki gibi bir problem olmaya başladı. BU olayla ne kadar ilgilidir bilmiyorum.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=33669
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Carbon Clean esnasında deponun motordan ayırıldığını kendiniz söylüyorsunuz..Carbon clean ilacı pompaya değmezken nası olurda eritir anlamıyorum..
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Mehmet ben anladım ama teknik bilgim tam olmadığından saçmalamayım:)
Arkadaş pompa motoru diyor onun içi erimiş. Arabanın motorunun değil... Bende arabanın motorun içi erimiş sandım:)
 
Üst