Carbon Clean Ile Ilgili Yeni Bilgiler.....???

smoki66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Casaron Ve Diğerleri

Sevgili Arkadaşlarım, yağlamanın temel ilkesi sürtünme zararlarını azaltmaktır. Diğer ilkeler kullanım yerine göre farklı güçlendirmeler olup bunlar yağ üreticileri tarafından farklı ingredientlerle (karışımlardaki içeriklerle) sağlanır.

Sürtünme zararları; (a) Aşınma , (b) Yataklanmalarda ısınma ve elektriklenme olarak ayrılabilir.

Sürtünmenin aşınma zararları metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getirerek azaltılabilir. Bu maksatla yüzey sıvayıcı yağ katkıları tavsiye edilir. Ancak bunların, başlangıçta biraz faydalı olmalarına karşın uzun vadede ilk faydalarının çok üstünde zararlı oldukları bilinir.

Sürtünmenin ısınma ve elektriklenme zararları, bilhassa sıvı yağlarda, dizaynerlerin hesapladığı yağlama klerensleri daraldıkça artar. Çünkü; dizaynerlere göre yağlama klerensinden geçebilecek yağ debisi azalıp yağlamanın soğutma kabiliyeti zayıflar.

Yüzey sıvayıcı yağ katkılarının sıvaları, klerensleri uzun vadede daralttığı zaman yağlamadan beklenen ikinci ilkeyi yani ısıyı homojen yayma ve soğutma ilkesini çok zayıflatacakları için uzun vadede çok zararlı olurlar.

Metal yüzeyler; dizaynerlerin yağlama klerenslerini, uzun vadede de daraltmayacak kalınlıkta, sürtünme katsayısı olabildiğince düşük nanometrik kalınlık düzeyindeki maddelerle kaplanarak kuru yağlanır hale getirilebilirse işte o zaman sürtünme zararları entegre olarak azaltılıp istenen sonuç alınabilir.

Metal yüzeyleri mikronun dahi binde biri civarı kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplayan Casaron’un dönüştüğü “EPC” ler elektropolar olup kaplama kalınlıkları uzun vadede de artamayıp uzun vadede zararlı olmak bir yana faydaları artarak devam eder. Çünkü adeta elmas olan EPC lerle kaplı metal yüzeyde sürtünme katsayısı yani μ ≤ 0,01 olduğu “British Internal Combustion Engines Research Institute” (B.I.C.E.R.I.) tarafından tesbit edilmiştir.

Bilindiği üzere “Nanometre” mikronun binde biridir. “Nanoteknoloji” 1900 lü yılların sonlarına doğru gündeme gelmiş bir konu olup makine işletmeciliğinde sürtünme zararlarını entegre olarak azaltabilmek için nanoteknolojik araştırmalar hızla devam etmektedir. Sürtünmeyi adeta sıfırlamak için nanometrik boyutta maddeler bulunmaya çalışılmakta ise de henüz uzun vadede de artamayan nanometrik kalınlık için elektropolar zerreler bulunamamıştır. Fakat, Casaron hariç! İngiliz bilim adamlarının buluşu olan Casaron’un asıl iddiası budur.

Casaron’un asıl adı “Abratech HyTech Formula X-1 HyPerform Surface Change Lubricant Tratement System” olup dünyada “FX-1” , “Micro-U” , “Methol FX1” , “AbraOil FX1” , “DL100” v.s. olup Türkiye’deki adı “Casaron” dur.
Bütün motor ve makinelerde sürtünme ve iç kirlenme zararlarına karşı bir “temizlik ilacı” niteliği taşır. Çevre dostudur. Bu bir katkı malzemesi değildir. Bütün katkı malzemelerinin motorlara zararı vardır. Bu konuda detaylı bilgi isterseniz lütfen döküman talebinde bulununuz, size bu bilgileri sağlamaktan mutluluk duyarız. Casaron, bir “motor temizlik ilacı” olarak değerlendirilmelidir.

Motor ısısı 50 dereceye ulaşınca, hidrojen molekülü buharlaşır, ortamda karbon molekülleri kalır. Isınma sonucunda bu karbon molekülleri elektropolar karbona (EPC`ye) dönüşür. EPC ler elektropolar yani aynı tek kutuplu, birbirini şiddetle iten, metallerle ise zıt kutuplu mıknatıslı moleküllerdir. Bulundukları ortamda aynı elektrik yükünü taşıdıkları için birbirlerini iter, metalle ters kutuplu oldukları için de metale kenetlenirler. Metal yüzeyde kirlenme söz konusu ise kenetlenemez, önce kirliliği temizler, yüzey tamamen temizlendikten sonra da tek sıra halinde metalin yüzeyine kenetlenirler. EPC ler aynı kutuplu oldukları için üzerine ikinci bir sıra dizilemezler. Bir karbon molekülünün çapı yaklaşık 1/12.000 mikrondur. Metal yüzeyi kaplayan filmin kalınlığı da bu miktardır, yani adeta sıfır kalınlık! Elmas saf karbon moleküllerinden oluşur ve doğada bilinen en kaygan maddedir (sert maddelerin kesiminde elmas bıçaklar kullanılır). Dolayısı ile metal yüzeyi kaplayan sıfıra yakın kalınlıkta film aynı zamanda doğadaki en kaygan maddedir, sürtünmeyi adeta sıfırlar. EPC ler içinde bulunduğu yağ – gres - yakıt ve suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini asla değiştirmez. Casaron’un tüm faydalarının sebebi, dönüştüğü EPC lerin etkinlikleridir.

ELEKTROPOLAR CARBONLAR (EPC)’ ler;

1- Metal yüzeylere (mesela motorlarda yanma odası yüzeylerine) yapışmış kurum v.s. karbon kirliliklerini temizler.

2- Temiz metal yüzeyler; ileride uzun çalışma sürecinde de artması mümkün olmayan, 1 mikronun 12.000 de biri civarı yani adeta “Sıfır” kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplı hale gelir.

3- EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri çok kaygan yani adeta “0“ (sıfır) sürtünmeli hale getirir.

4- Sürtünmenin sebep olduğu ısınmayı ve sürtünmeyi yenmek için gerekli enerji sarfiyatını azaltır. İçten yanmalı motorlarda hem azalttığı iç sürtünmelerle mekanik verimi, hem de yanma odası kurum temizliği ile yanma verimini yükseltip motorun gücünü arttırıp, yakıt tasarrufu sağlar. Dişli kutularında azalttığı iç sürtünmelerle mekanik, yani güç aktarma verimini yükseltip, enerji tasarrufu sağlar. Uygulandığı her yerde, sürtünmeyi azalttığı için mutlak enerji tasarrufu olur.

5- Metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getiren EPC’ ler, yağ filmi yırtılma ömrünü uzatır, metalin metale temasında aşınmayı önler.

6- EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri alev kavurmasından korur.

7- Ortam ısındıkça tüm yağlayıcıların aşınmaya karşı koruması zayıflar. EPC ler metale yapışmayıp kenetlendiği için ortam ısındıkça metale bağlantısı derinleşip, kuru yağlama yaparak, metalin aşınmaya karşı korumasını güçlendirir.

8- Yakıt ve madeni yağların, eser miktarda da olsa içerdiği kükürtten oluşan sülfirik asit çok tahrip edicidir. Pitting’ lerin sebebi budur. EPC’ler adeta elmas molekülü olup sülfirik asit erozyonuna da dayanıklıdır. Pitting’ lenmeyi önler.

9- Eski motorlarda gözlemlenebilir sonuç olarak yakıt tasarrufu çok çarpıcı ortaya çıkar çünkü kurumlanma, zift katran birikimleri metal yüzeylerde genelde çok fazladır. Yeni motorlarda (1 yıldan yeni) bu birikimler henüz çok fazla olmadığından, 1 yıldan eski motorlar kadar yakıt tasarrufu genelde gözlenmez ancak, zift, katran, kurumlanma birikimini karbon filmi engelleyeceği için ileriye dönük israf engellenmiş ve motor korumaya alınmış olur. Unutulmamalıdır ki bu ürünün getirdiği en büyük tasarruf motorun ömrünü uzatmasıdır.

Araçlarda en iyi sonuç için; hem yağa, hem akaryakıta uygulanır.
Ancak; sürtünmeyi adeta “0” ladığı için sürtünmenin gerekli olduğu; otomatik şanzıman, tork konverter, transmisyon, frenleme ve benzeri birimlere uygulanmaz.
Aracın yağ karteri hacminin %5 i kadar yağ karterine, akaryakıt depo hacminin %0,5 i kadar akaryakıt deposuna uygulanır.

Bir uygulama 3000 saat için geçerlidir. Yani her yağ değişimi ya da akaryakıt alımında uygulanmaz.
Dikkat edilecek hususlar:

1- Temizlenen kurumların büyük parçaları yağ filitresine takılabilir, bu sebeple uygulama sonrasında ilk 10 saatlik kullanım içerisinde motor gücünde düşme gözlenebilir. Bu sonuç alınırsa filitrenin değiştirilmesi ile bu durum ortadan kalkar.
2- Temizlenen kurum yağdan atılamaz. Uygulama akabinde motor yağı, bir yağ değişimi süresi kadar daha kullanılabilir. Yağın ömrü otomatik olarak uzamıştır. Ancak yağ değişimine kadar akaryakıt tasarrufu çok çarpıcı olarak gözlenemez. Uygulamadan sonra yaklaşık 1000 Km kullanımın akabinde aracın yağı değiştirilirse, hemen akaryakıt tasarrufu en çarpıcı şekilde gözlenmeye başlar. Casaron, maliyetini; günde ortalama 8 saat kullanılan bir araçta yaklaşık 3 ayda amorti etmektedir, kalan 3000 saatlik kullanımda motoru korumaya devam ederken, akaryakıt tasarrufuna da devam eder.
3- Uygulamadan sonra akaryakıt deposu yakıt ışığı yanana kadar takviye edilmemelidir. Bilgi için oguzcaglar@hotmail.com



Saygılarımla.
 

smoki66

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Casaron

Sevgili Arkadaşlarım, yağlamanın temel ilkesi sürtünme zararlarını azaltmaktır. Diğer ilkeler kullanım yerine göre farklı güçlendirmeler olup bunlar yağ üreticileri tarafından farklı ingredientlerle (karışımlardaki içeriklerle) sağlanır.

Sürtünme zararları; (a) Aşınma , (b) Yataklanmalarda ısınma ve elektriklenme olarak ayrılabilir.


Sürtünmenin aşınma zararları metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getirerek azaltılabilir. Bu maksatla yüzey sıvayıcı yağ katkıları tavsiye edilir. Ancak bunların, başlangıçta biraz faydalı olmalarına karşın uzun vadede ilk faydalarının çok üstünde zararlı oldukları bilinir.

Sürtünmenin ısınma ve elektriklenme zararları, bilhassa sıvı yağlarda, dizaynerlerin hesapladığı yağlama klerensleri daraldıkça artar. Çünkü; dizaynerlere göre yağlama klerensinden geçebilecek yağ debisi azalıp yağlamanın soğutma kabiliyeti zayıflar.

Yüzey sıvayıcı yağ katkılarının sıvaları, klerensleri uzun vadede daralttığı zaman yağlamadan beklenen ikinci ilkeyi yani ısıyı homojen yayma ve soğutma ilkesini çok zayıflatacakları için uzun vadede çok zararlı olurlar.

Metal yüzeyler; dizaynerlerin yağlama klerenslerini, uzun vadede de daraltmayacak kalınlıkta, sürtünme katsayısı olabildiğince düşük nanometrik kalınlık düzeyindeki maddelerle kaplanarak kuru yağlanır hale getirilebilirse işte o zaman sürtünme zararları entegre olarak azaltılıp istenen sonuç alınabilir.

Metal yüzeyleri mikronun dahi binde biri civarı kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplayan Casaron’un dönüştüğü “EPC” ler elektropolar olup kaplama kalınlıkları uzun vadede de artamayıp uzun vadede zararlı olmak bir yana faydaları artarak devam eder. Çünkü adeta elmas olan EPC lerle kaplı metal yüzeyde sürtünme katsayısı yani μ ≤ 0,01 olduğu “British Internal Combustion Engines Research Institute” (B.I.C.E.R.I.) tarafından tesbit edilmiştir.

Bilindiği üzere “Nanometre” mikronun binde biridir. “Nanoteknoloji” 1900 lü yılların sonlarına doğru gündeme gelmiş bir konu olup makine işletmeciliğinde sürtünme zararlarını entegre olarak azaltabilmek için nanoteknolojik araştırmalar hızla devam etmektedir. Sürtünmeyi adeta sıfırlamak için nanometrik boyutta maddeler bulunmaya çalışılmakta ise de henüz uzun vadede de artamayan nanometrik kalınlık için elektropolar zerreler bulunamamıştır. Fakat, Casaron hariç! İngiliz bilim adamlarının buluşu olan Casaron’un asıl iddiası budur.

Casaron’un asıl adı “Abratech HyTech Formula X-1 HyPerform Surface Change Lubricant Tratement System” olup dünyada “FX-1” , “Micro-U” , “Methol FX1” , “AbraOil FX1” , “DL100” v.s. olup Türkiye’deki adı “Casaron” dur.
Bütün motor ve makinelerde sürtünme ve iç kirlenme zararlarına karşı bir “temizlik ilacı” niteliği taşır. Çevre dostudur. Bu bir katkı malzemesi değildir. Bütün katkı malzemelerinin motorlara zararı vardır. Bu konuda detaylı bilgi isterseniz lütfen döküman talebinde bulununuz, size bu bilgileri sağlamaktan mutluluk duyarız. Casaron, bir “motor temizlik ilacı” olarak değerlendirilmelidir.

Motor ısısı 50 dereceye ulaşınca, hidrojen molekülü buharlaşır, ortamda karbon molekülleri kalır. Isınma sonucunda bu karbon molekülleri elektropolar karbona (EPC`ye) dönüşür. EPC ler elektropolar yani aynı tek kutuplu, birbirini şiddetle iten, metallerle ise zıt kutuplu mıknatıslı moleküllerdir. Bulundukları ortamda aynı elektrik yükünü taşıdıkları için birbirlerini iter, metalle ters kutuplu oldukları için de metale kenetlenirler. Metal yüzeyde kirlenme söz konusu ise kenetlenemez, önce kirliliği temizler, yüzey tamamen temizlendikten sonra da tek sıra halinde metalin yüzeyine kenetlenirler. EPC ler aynı kutuplu oldukları için üzerine ikinci bir sıra dizilemezler. Bir karbon molekülünün çapı yaklaşık 1/12.000 mikrondur. Metal yüzeyi kaplayan filmin kalınlığı da bu miktardır, yani adeta sıfır kalınlık! Elmas saf karbon moleküllerinden oluşur ve doğada bilinen en kaygan maddedir (sert maddelerin kesiminde elmas bıçaklar kullanılır). Dolayısı ile metal yüzeyi kaplayan sıfıra yakın kalınlıkta film aynı zamanda doğadaki en kaygan maddedir, sürtünmeyi adeta sıfırlar. EPC ler içinde bulunduğu yağ – gres - yakıt ve suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini asla değiştirmez. Casaron’un tüm faydalarının sebebi, dönüştüğü EPC lerin etkinlikleridir.

ELEKTROPOLAR CARBONLAR (EPC)’ ler;

1- Metal yüzeylere (mesela motorlarda yanma odası yüzeylerine) yapışmış kurum v.s. karbon kirliliklerini temizler.

2- Temiz metal yüzeyler; ileride uzun çalışma sürecinde de artması mümkün olmayan, 1 mikronun 12.000 de biri civarı yani adeta “Sıfır” kalınlıkta adeta elmas molekülleri ile kaplı hale gelir.

3- EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri çok kaygan yani adeta “0“ (sıfır) sürtünmeli hale getirir.

4- Sürtünmenin sebep olduğu ısınmayı ve sürtünmeyi yenmek için gerekli enerji sarfiyatını azaltır. İçten yanmalı motorlarda hem azalttığı iç sürtünmelerle mekanik verimi, hem de yanma odası kurum temizliği ile yanma verimini yükseltip motorun gücünü arttırıp, yakıt tasarrufu sağlar. Dişli kutularında azalttığı iç sürtünmelerle mekanik, yani güç aktarma verimini yükseltip, enerji tasarrufu sağlar. Uygulandığı her yerde, sürtünmeyi azalttığı için mutlak enerji tasarrufu olur.

5- Metal yüzeyleri kuru yağlanır hale getiren EPC’ ler, yağ filmi yırtılma ömrünü uzatır, metalin metale temasında aşınmayı önler.

6- EPC’ ler kapladığı metal yüzeyleri alev kavurmasından korur.

7- Ortam ısındıkça tüm yağlayıcıların aşınmaya karşı koruması zayıflar. EPC ler metale yapışmayıp kenetlendiği için ortam ısındıkça metale bağlantısı derinleşip, kuru yağlama yaparak, metalin aşınmaya karşı korumasını güçlendirir.

8- Yakıt ve madeni yağların, eser miktarda da olsa içerdiği kükürtten oluşan sülfirik asit çok tahrip edicidir. Pitting’ lerin sebebi budur. EPC’ler adeta elmas molekülü olup sülfirik asit erozyonuna da dayanıklıdır. Pitting’ lenmeyi önler.

9- Eski motorlarda gözlemlenebilir sonuç olarak yakıt tasarrufu çok çarpıcı ortaya çıkar çünkü kurumlanma, zift katran birikimleri metal yüzeylerde genelde çok fazladır. Yeni motorlarda (1 yıldan yeni) bu birikimler henüz çok fazla olmadığından, 1 yıldan eski motorlar kadar yakıt tasarrufu genelde gözlenmez ancak, zift, katran, kurumlanma birikimini karbon filmi engelleyeceği için ileriye dönük israf engellenmiş ve motor korumaya alınmış olur. Unutulmamalıdır ki bu ürünün getirdiği en büyük tasarruf motorun ömrünü uzatmasıdır.

Araçlarda en iyi sonuç için; hem yağa, hem akaryakıta uygulanır.
Ancak; sürtünmeyi adeta “0” ladığı için sürtünmenin gerekli olduğu; otomatik şanzıman, tork konverter, transmisyon, frenleme ve benzeri birimlere uygulanmaz.
Aracın yağ karteri hacminin %5 i kadar yağ karterine, akaryakıt depo hacminin %0,5 i kadar akaryakıt deposuna uygulanır.

Bir uygulama 3000 saat için geçerlidir. Yani her yağ değişimi ya da akaryakıt alımında uygulanmaz.
Dikkat edilecek hususlar:

1- Temizlenen kurumların büyük parçaları yağ filitresine takılabilir, bu sebeple uygulama sonrasında ilk 10 saatlik kullanım içerisinde motor gücünde düşme gözlenebilir. Bu sonuç alınırsa filitrenin değiştirilmesi ile bu durum ortadan kalkar.
2- Temizlenen kurum yağdan atılamaz. Uygulama akabinde motor yağı, bir yağ değişimi süresi kadar daha kullanılabilir. Yağın ömrü otomatik olarak uzamıştır. Ancak yağ değişimine kadar akaryakıt tasarrufu çok çarpıcı olarak gözlenemez. Uygulamadan sonra yaklaşık 1000 Km kullanımın akabinde aracın yağı değiştirilirse, hemen akaryakıt tasarrufu en çarpıcı şekilde gözlenmeye başlar. Casaron, maliyetini; günde ortalama 8 saat kullanılan bir araçta yaklaşık 3 ayda amorti etmektedir, kalan 3000 saatlik kullanımda motoru korumaya devam ederken, akaryakıt tasarrufuna da devam eder.
3- Uygulamadan sonra akaryakıt deposu yakıt ışığı yanana kadar takviye edilmemelidir. Bilgi için oguzcaglar@hotmail.com



Saygılarımla.
BECERİKLİ CARBON CLEAN

Carbon Clean, bir makine ve temizleme kimyasallarından oluşan bir sistemdir. Carbon Clean makinesinin deposuna 4 silindirli motorlar için bir şişe, 6 silindirli motorlar için bir buçuk şişe temizlik maddesi konulur. Daha sonra, deponun içindeki işarete kadar benzin (Benzinli motorlar için) eklenir. Otomobilin yakıt deposuyla ilişkisini kesmek amacıyla, yakıt kütüğüne bağlı olan benzin girişini ve çıkışını sağlayan borular birbirine bağlanır. Daha sonra makinenin hortumları buralara monte edilir. Böylece makinenin deposu, otomobilin benzin deposu haline gelir. Hazırlanan karışım bitene kadar -ki bu yaklaşık 30-45 dakika sürer-, motor rölanti devirde çalıştırılır. Arada bir gaza basılarak sökülen kurumun egzozdan atılması sağlanır. Carbon Clean temizlik kimyasallarının en büyük özelliği, yanıcı olmamalarıdır. Bu nedenle motor parçalarına hiçbir yan etkisi bulunmaz.
nedir.jpg

PETROLDEN ELDE EDİLEN BENZİN VE DİZEL YAKITLARIN DOĞAL YAPISI :

Benzin ve dizel yakıtlar, aynı kömür gibi bir hidrokarbon birleşiği olan ve fosil oluşum sonucunda meydana gelen ham petrolden elde edilmektedir. Her hidrokarbon birleşiği yakıldığı zaman, yanma prosesinin doğal sonucu olarak, kurum oluşumu meydana gelir. Kurum ya da karbon birikintileri, dizel ve benzinle çalışan tüm araç motorlarında oluşan ve asla tamamen engellenemeyen bir oluşumdur.
05.jpg
06.jpg

ISI ABSORBASYONU

Benzin ya da dizel yakıt türü kullanan her araç motorunda, motor stop edildikten sonra Heat Soak (Isı Absorbasyonu) diye adlandırılan oluşum sonucunda, yakıtın içindeki hafif hidrokarbonlar buharlaşır ve uçar. Geriye kalan ağır hidrokarbonlar ise oksidasyon ve polimerizasyona uğrarlar. İşte aracınızı stop ettikten sonra, yanma sonucu meydana gelen tüm bu kimyasal reaksiyonlar neticesinde oluşan sakızımsı ve verniğimsi maddeler, yanma odasındaki diğer gazlarla birleşerek kurum katmanlarını meydana getirirler.
birikintili_motor.jpg

YÜKSEK MİKTARDA AROMATİK BİLEŞENLER VE KİMYASALLAR İÇEREN YAKITLAR :
Rafinerilerde ham petrolden daha fazla benzin ve dizel yakıt elde etmek için “cracking” denilen yöntem uygulanmaktadır. Bu yöntemle elde edilen dizel ve benzin yakıtı, daha yüksek miktarda aromatik bileşen içerir ve bu, enjektörlerde ve motor yanma odası içinde daha fazla kurum birikmesine neden olur. Ayrıca yakıt deposunu ve yakıt hatlarını temiz tutmak için yakıta katılan her kimyasal katkı, kurum oluşumunu daha da hızlandırmaktadır.
08.jpg

Resim 1 Resim 2
İşte kurum birikintisi enjektörleri böyle etkiliyor! Resim 1’de, birikinti nedeniyle, püskürtme formu bozulmuş bir enjektör görülüyor.Resim 2’de ise, Carbon Clean işlemi uygulanmış bir enjektör var
ARACINIZI KULLANIŞ TARZINIZ :
Şehir içinde kısa mesafelerde dur-kalk trafik’de kullanılan araçlarda kurum birikimi çok daha çabuk oluşur (Yaklaşık 7500 Km’de). Sürücü aracını, sürekli motorun alt devir aralıklarında (1500-3500 devir/dakika) kullanıyorsa kurum birimi çok hızlı meydana gelir. Bu tür kullanımlarda motor kompresyonlarının olması gereken değerlerinden % 25-% 60 daha düşük olduğu ölçülmüştür
OKTAN/SETAN SAYISI ÇOK DÜŞÜK YAKIT :
Düşük oktanlı benzin almış bir araçta kontrolsüz yanma (detonasyon) oluşur. Yanma tam anlamıyla oluşamadığı için motor vuruntu yapar ve motor parçaları zarar görür. Çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Düşük setan sayılı mazot almış bir araçta mazotun tutuşma başlangıcı gecikir ve kötü yanma meydana gelerek aracın motor gücünün %40’lara varan oranda düşmesine neden olur, motor parçalarına büyük hasar verir ve çok yüksek miktarda kurum tabakaları oluşur. Türkiye’de satılan motorinin yüksek kükürt oranı ve düşük setan sayısı, karbon birikintisinin temel sebebidir

ARAÇLARDAKİ ELEKTRONİK SİSTEMLER :
Günümüzde kullanılan araçlarda gittikçe daha katı hale gelen emisyon yasaları (EURO IV, ...) ve yakıt ekonomisi, araçların motorlarının (özellikle dizel) daha kompakt yapıda olmasını ve birçok elektronik sistem kullanılmasını gerektirmektedir. Yakıtın kalitesi ve cinsi, bu ve benzeri yüksek teknojiler kullanılan araçlarda çok önem kazanmaktadır. Bu nedenlerden ötürü, günümüzdeki araçlarda kurum birikimleri çok daha hızlı oluşmaktadır (7.500-15.000 Km.’de)

HAYALET ARIZALAR :
Motordaki kurum birikimleri, araç sürücülerinin devamlı şikayette bulunduğu, ama araç servislerindeki diagnostik test cihazlarıyla tespit edilmesi olanaksız olduğu için teşhis edilemeyen hatalar ya da hayalet arızalar olarak tanımladığımız aşağıdaki problemlere sebep olmaktadır.
- Motorun gücünün ve çekişinin azalması,
- Aracın hızlanma yeteneğinde azalma,
- Artan yakıt tüketimi,
- Motorun kendi kendine sık sık stop etmesi,
- Bozuk rölanti devri ve sallantılı çalışma,
- Araç motor tork eğrisinde ve güç eğrisinde düzgünsüzlükler ve duraksamalar,
- Özellikle soğuk havalarda, araç çalıştırılırken, motorun hemen çalışmaması ya da geç çalışması,
- Egzoz emisyon değerlerinin yükselerek, aracın çevreyi daha fazla kirletmeye başlaması,
- Rahatsız edici düzeylerde egzoz kokusu.
Diagnostik test cihazlarıyla teşhisi son derece zor olan tüm bu problemler, araç sürüş konforunu azaltarak araç sürücüsünün mizacını ve performansını kötü anlamda etkilemektedir.
KARBON BİRİKİMİNE VE YAKIT SİSTEMİ İLE ENJEKTÖR KİRLİLİĞİNE YOL AÇAN FAKTÖRLER
Tüm içten yanmalı motorların kullandıkları yakıtın kirletici ve kurum üretme özelliğinden dolayı zaman içinde performanslarında düşüş meydana gelmekte, motorun çalışma düzeninde çok önemli problemler oluşmaktadır. Yanma odasının içinde ve supaplarda oluşan karbon-kurum birikimi ve yakıt sistemindeki vernikleşmiş katmanlar motorun performansının düşmesine, yakıt tüketiminin artmasına ya da egzoz kirletici gazlarının yükselmesine neden olmaktadırlar.
Soru 1- Karbon birikimi veya kurum nedir ve nelere sebep olur?
Cevap: Karbon, supapların üstünde, pistonun tepesinde ve yanma odasının içinde oluşan bir maddedir. Supapların sıkışık çalışmasına, motorun ise soğuk iken zor, normal koşullarda da sendeleyerek, duraksay**ak çalışmasına sebep olur. Aracın sürüş konforunda problem yaratır ve sürücüyü rahatsız eder. Çoğu kimse, 50-60 kilometrelik hızlarda titrek ve duraksamalı çalışan bir aracın şanzımanında veya aktarma organlarında problem olduğunu düşünürken, aslında sorun karbon veya kurum diye adlandırdığımız birikimlerden kaynaklanmaktadır ve çözümü bu kurumların temizlenmesidir. Yüksek yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu yine karbon-kurum birikiminden kaynaklanmaktadır.
Soru 2- Vernikleşme nedir ve nelere sebep olur?
Cevap: Benzinin kimyasal yapısından kaynaklanan yakıt borularında, enjektör kütüğünde ve enjektörlerde oluşan şeffaf ve parlak yapışkan katmanlardır. Yakıt püskürtme sisteminin elemanlarında ( filtre, pompa, yakıt kütüğü, regülatör, enjektör gibi) birikerek, yakıtın akış miktarında azalmaya neden olur. Vernikleşme dolayısıyla enjektörlere gelmesi gereken benzin miktarındaki azalış, aracın motor performansında çok önemli miktarda düşüşe ve motorun fazla yakıt tüketmesine neden olur. Yukarıda izah edilen karbon birikimi ve vernikleşmenin dışında, motorların performanslarının düşmesine ve yukarıda söz edilen problemlerin meydana gelmesinde neden olan diğer faktörler aşağıda açıklanmıştır.
Soru 3- Olefin ve diolefin artıkları nedir? Bu artıkların kurum birikimi ve enjektör kirliliği üzerindeki etkisi nasıl olur?
Cevap: Bilindiği üzere enjektörler motora yakın bir sıcaklıkta çalışmaktadırlar ve onları soğutan içlerinden geçen benzin akımıdır. Motor stop edildiğinde, enjektörü soğutan benzin akımı da kesildiği için enjektörün iğnesinin çevresinde ve enjektörün iç kısımlarında buharlaşan benzin artıklar bırakır. Bu artıklar başlangıçta sakızımsı yapıda olup, zaman içinde pişerek üst üste sert katmanlar oluşturmaya başlarlar. Bunlara, benzinin içindeki olefin maddesinin artıkları denilir. Biriken bu olefin katmanları, enjektörlerin püskürtme formunun bozulmasına, enjektörlerin silindirlere gönderdiği benzin miktarlarının azalmasına neden olurlar. Bunun sonucunda motorun gücü düşer ve fazla yakıt tüketmeye başlar. Unutulmaması gereken önemli bir nokta şudur ki, enjektörlerdeki % 10 düzeyinde bir tıkanıklık, yakıt tüketiminde % 2-5 arası artış ve egzoz emisyonlarında % 30'lara varan yükselmelere neden olmaktadır.
Soru 4- EGR ve PCV gazları nedir? Kurum birikimi üzerindeki etkisi nasıldır?
Cevap: Günümüzde kullanılmakta olan araçların tümünde, soluduğumuz havayı daha az kirletmek amacıyla egzoz gazları sirkülasyon valfi (EGR) ve krank havalandırma valfi (PCV) kullanılmaktadır. Bunların her ikisi de silindirlere motorun ihtiyacı olan taze havayı gönderen emme manifolduna bağlıdır. EGR valf, egzoz gazlarını tekrar yakmak üzere emme manifoldu üzerinden yanma odasına gönderir. PCV valf ise, karter muhafazası içinde biriken yağ buharını emme manifoldu üzerinden yanma odasına göndererek yakılmasını sağlar. Gerek EGR valfinden bırakılan egzoz gazları gerekse PCV valfinden bırakılan yağ buharları (emme manifolduna bırakılan hidrokarbon içerikli gazlar) kondense olarak emme manifoldu iç çeperlerinde kurum birikimine neden olarak emme manifoldundan geçen hava sirkülasyonunun formunun bozulmasına neden olurlar. Bunun sonucunda yakıt hava karışımı karakteristiği bozulur, aracın motor torkunda ve gücünde düşüş meydana gelir.
Soru 5- Yüksek motor sıcaklıkları nedir, nelere sebebiyet verir?
Cevap: Günümüz araçlarının daha az benzin tüketmesi ve havayı daha az kirletmesi için daha fakir karışımla çalıştırılma eğilimi, silindirlerde yanma sonucu sıcaklığın yükselmesine neden olarak supaplarda yanma sonucu oluşan sıcaklığın yükselmesine neden olmaktadır. Bunun sonucu ise, yanma odası içinde birken kurum miktarında artış olmakta ve kurumlar kısa sürede pişerek serleşmiş bir yapı almaktadır. Supap tablası arka yüzeyinde biriken kurumlar süngerimsi bir yapı içerdiğinden, benzin motorlu araçlarda enjektör tarafından püskürtülen benzinin bir kısmını emerek hem yanma odasına püskürtülen yakıt miktarını azaltmakta hem de püskürtülen yakıtın atomizasyonunu bozmakta, bu, hem aracın yeterli gücü üretememesine hem de yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır.
Soru 6- Katkılı benzinlerin kurum birikimi üzerindeki etkisi nedir?
Cevap: İçten yanmalı motorların parçalarının oksidasyona uğramaması için benzinin içine katılan her türlü katkı maddeleri, vernik ve cila kökenli kimyasallar, deterjan türü kimyasallar supaplarda ve yanma odasında daha fazla kurum birikmesine neden olmaktadır.
ÇÖZÜM :
Benzinli ve dizel araçların motor performansının düşmesi ve yatık tüketiminin yükselmesini engellemek için, karbon birikimi ve yakıt sistemi ile enjektörde biriken kirli maddelerin yok edilmesi gerekmektedir.
Bunun en etkili ve en az maliyetli yolu, motorun üzerinden hiçbir parça sökmeden ve motor çalışır haldeyken yakıt hatlarını, yakıt sistemini, enjektörleri temizlerken aynı zamanda yanma odası ve supaplarda biriken karbon ya da kurum birikimlerini de temizleyen patentli ve isim hakkı saklı Carbon Clean temizlik ve diagnostik sistemidir. Carbon Clean makinasının diagnostik özelliği sayesinde benzin pompa basıncı, maksimum pompa basıncı ölçümü yapılabilmekte, ayrıca enjektör ve regülatörün kaçırıp kaçırmadığı kolaylıkla test edilebilmektedir. bölümüne bakabilirsiniz.
24.jpg
26.jpg
116.jpg

www.carboncleanturkiye.com sitesinden derlenmistir.
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Fark yok

ben geçen ay yaptırdım ilk başta çalışma daha sarsıntılıydı sonra düzeldi ama performans ve tüketim olarak hiç fark göremedim. Belkide yüksek km' li arabalara olmadığı tezi doğru olduğundandır.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yeni haberim var: geçen gün aracımı samsun opel yet. ser. götürdüm. aracım 33000 km de. 13000 deyken carbon clean yapılmış. vakti geldi mi tatile çıkacağım dedim. onlarda artık yapmadıklarını, würt marka carbon clean ilacı alıp dolu depoya atmamı ve aynı etkiyi göreceğimi söylediler. kaldırmışlar yani cihaz bağlayıp yapmayı. ve 25000 km de bir yapmamı tavsiye ettiler. böylece bir efsane daha çöktü. kaynak sağlam. servis müdürü çok çok yakın arkadaşım.saygılar
 

3ersin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
izmir bergama'da 50 ytl'ye yaptırdım. %30 performans artışı oldu. Aracım vectra b 80.000 km de
 

3ersin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
10 km gidince egr tıkandı döndük aynı yere temizledi usta sağolsun ücrette almadı.
 

cuneyt1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracıma karbon temizleme uygulanırken mazot pompam yandı. Servis sahibi ücretsiz değiştirdi, ama neden yandı anlamadım !
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Yanma göreceli bi tanım..Tam olarak başına ne geldi arabanın..Alev alev yanmadı heralde..araç çalışmadımı, çalıştıda yolda mı kaldın, mazotmu kaçırdı, arıza ışığımı yaktı..

biraz daha teknik detay rica ediyorum..
 

cuneyt1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2006 dizel Astra H aracıma 40bin km de karbon temizleme işlemi uygulandı.

Temizleme alet sökülüp, yeniden depodan gelen bağlantılar motora bağlandıktan sonra, araba marşa basınca çalışmadı.
mazot pompasının sigortası atmış, değiştirildi, yeniden attı.
pompa söküldü, uzun uğraşlar sonucu parçalanıp içi açıldı, motorun içi erimiş.
 
Üst