Çalışmayan Opel Astra

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Apollon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Apollon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
57
Merhaba Sayın arkadaşlar,
4 ay önce sıfır aldığım Opel astra aracım sabah işe giderken lastiğin inik olduğunu farkedip arabaya dokunmadan işe gittim.
Akşam tamirciden hava kompresörü ile lastiği şişirmeden evvel çalıştırmak istediğimde aracımı marş basmasına rağmen 4. Kezde ancak çalıştırabildim.
Sonra lastiği şişirip tamircide lastiği tamir ettirdim.

Sonra da bir daha bu çalışmama sorunu olmadı.
Opel teknik servis çalışmama durumu inmiş lastikten kaynaklanmaz dediler.
Sizlerin de başına gelmiştir,acaba inmiş lastikten dolayı aracın çalışmaması olabilir mi?
Saygılarımla.
 
Yeni nesil araçları kullanmak çok zevkli ama herhangi bir arıza durumunda da o kadar sıkıntılı. Artık araçlara bol bol donanım, dolayısı ile role/sensör konmasından korkar olduk. Basit bir arıza diğer noktaları olumsuz yönde etkileyebiliyor, bir de işin içine acemi ustalar girdiğinde işin içinden çıkılmaz oluyor. Dün serviste yeni bir şey daha öğrendim. Mesela otomatik vitesli yeni Corsa'larda oluşan basit bir elektrik arızası, otomatik şanzumanda arıza kodu verebiliyormuş :eek:. Belki sizin aracınızda da (geçici olarak) böyle bir arıza kodu çakışması olmuş olabilir. Aynı araçtan bende de var. Benim aracımın da lastiğim patlamıştı. Bagajımda çok fazla eşya olduğu için, bagajı boşaltmak yerine başka bir aracın krikosundan faydalanarak lastiği yaptırıp tekrar yerine taktığımda araç kolayca çalıştı ve herhangi bir uyarı vermedi. İnşallah, dediğim gibi anlık bir durum olmuştur da aracınızda sorun yoktur.
 
Yeni nesil araçları kullanmak çok zevkli ama herhangi bir arıza durumunda da o kadar sıkıntılı. Artık araçlara bol bol donanım, dolayısı ile role/sensör konmasından korkar olduk. Basit bir arıza diğer noktaları olumsuz yönde etkileyebiliyor, bir de işin içine acemi ustalar girdiğinde işin içinden çıkılmaz oluyor. Dün serviste yeni bir şey daha öğrendim. Mesela otomatik vitesli yeni Corsa'larda oluşan basit bir elektrik arızası, otomatik şanzumanda arıza kodu verebiliyormuş :eek:. Belki sizin aracınızda da (geçici olarak) böyle bir arıza kodu çakışması olmuş olabilir. Aynı araçtan bende de var. Benim aracımın da lastiğim patlamıştı. Bagajımda çok fazla eşya olduğu için, bagajı boşaltmak yerine başka bir aracın krikosundan faydalanarak lastiği yaptırıp tekrar yerine taktığımda araç kolayca çalıştı ve herhangi bir uyarı vermedi. İnşallah, dediğim gibi anlık bir durum olmuştur da aracınızda sorun yoktur.

Otomotiv üretim sektöründe çalışan birisi olarak maalesef bizde bu durumdan şikayetçiyiz.Araçlarda çıkan arızayı bulmak gerçekten çok zorlaştı.Araca bağlandığımız yazılımlarda bazen hatayı göstermiyor veya yüzlerce olasılık veriyor.Günlerce uğraştığımız arızalar oluyor ve bazende o kadar basit yerlerden çıkıyor ki insanı çileden çıkartıyor.
Acemi ustalar konusunda haklısınız ama unutmayalım ki otomotiv üreticileride yeni modeller çıkınca çalışanlara yeteri kadar eğitim vermiyor.Suçu sadece ustalarda aramamak lazım diye düşünüyorum...
 
Merhaba Sayın arkadaşlar,
4 ay önce sıfır aldığım Opel astra aracım sabah işe giderken lastiğin inik olduğunu farkedip arabaya dokunmadan işe gittim.
Akşam tamirciden hava kompresörü ile lastiği şişirmeden evvel çalıştırmak istediğimde aracımı marş basmasına rağmen 4. Kezde ancak çalıştırabildim.
Sonra lastiği şişirip tamircide lastiği tamir ettirdim.

Sonra da bir daha bu çalışmama sorunu olmadı.
Opel teknik servis çalışmama durumu inmiş lastikten kaynaklanmaz dediler.
Sizlerin de başına gelmiştir,acaba inmiş lastikten dolayı aracın çalışmaması olabilir mi?
Saygılarımla.

Hocam sizin probleminizin lastikle uzaktan yakından alakası yok.Basit bir temassızlık ta olabilir veya anlık olarak çalışmayan bir sensörde olabilir.Servisin aracınıza bağlanıp kayıtlı arızalara bakarak neden olduğunu tespit edebilir.
 
Hocam sizin probleminizin lastikle uzaktan yakından alakası yok.Basit bir temassızlık ta olabilir veya anlık olarak çalışmayan bir sensörde olabilir.Servisin aracınıza bağlanıp kayıtlı arızalara bakarak neden olduğunu tespit edebilir.
Aracınızda arıza kodu var mı? Varsa muhakkak baktırın.

Benim astra f de otomatik şanziman arıza verdi, ustamin ilk baktığı tüm sigortalar oldu. Sigortalar sağlam çıkınca arızayla ilgilendik, çözüldü.

Dün de benzer bir vaka gördüm. Arabanın otomatik şanzimani arıza yakıyor. Ama sorun çakmaklik çıkmış. Çakmaklik sigortasında sıkınti olmuş, şanzimandan gösteriyor arızayı.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Otomotiv üretim sektöründe çalışan birisi olarak maalesef bizde bu durumdan şikayetçiyiz.Araçlarda çıkan arızayı bulmak gerçekten çok zorlaştı.Araca bağlandığımız yazılımlarda bazen hatayı göstermiyor veya yüzlerce olasılık veriyor.Günlerce uğraştığımız arızalar oluyor ve bazende o kadar basit yerlerden çıkıyor ki insanı çileden çıkartıyor.
Acemi ustalar konusunda haklısınız ama unutmayalım ki otomotiv üreticileride yeni modeller çıkınca çalışanlara yeteri kadar eğitim vermiyor.Suçu sadece ustalarda aramamak lazım diye düşünüyorum...

Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.
 
_

Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.

Kızdırma bujisinin birisi patlamış, araba gürültülü çalışıyordu. Götürdüm ustaya araç gürültülü çalışıyor diye, arıza lambası da yakmıştı.Usta "Ya şu soğukta araba tabi gürültülü çalışır hava jilet gibi -10 derece , hava biraz yumuşayınca geçer " demişti :)) O gün bugün uğramam o dükkana, geçerken baktığımda da hep tofaş görüyorum :D
 
aracınızda lastik basınç sensörü varsa bu çalışmama haline arkadaşlarımızında belirttiği gibi sebep olmuş olabilir.normal şartlarda lastikle,motor çalışmasının bir ilgisi olmaz.eskiden arabalarımızı ittirerek çalıştırıyorduk,şimdi öyle yaparsak beyni bozuluyor.araç yeni olduğu için başka faktör aramaya gerek yok.
 
Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.

Kesinlikle katılıyorum...
 
Geri
Üst