Çalışmayan Opel Astra

Apollon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Merhaba Sayın arkadaşlar,
4 ay önce sıfır aldığım Opel astra aracım sabah işe giderken lastiğin inik olduğunu farkedip arabaya dokunmadan işe gittim.
Akşam tamirciden hava kompresörü ile lastiği şişirmeden evvel çalıştırmak istediğimde aracımı marş basmasına rağmen 4. Kezde ancak çalıştırabildim.
Sonra lastiği şişirip tamircide lastiği tamir ettirdim.

Sonra da bir daha bu çalışmama sorunu olmadı.
Opel teknik servis çalışmama durumu inmiş lastikten kaynaklanmaz dediler.
Sizlerin de başına gelmiştir,acaba inmiş lastikten dolayı aracın çalışmaması olabilir mi?
Saygılarımla.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yeni nesil araçları kullanmak çok zevkli ama herhangi bir arıza durumunda da o kadar sıkıntılı. Artık araçlara bol bol donanım, dolayısı ile role/sensör konmasından korkar olduk. Basit bir arıza diğer noktaları olumsuz yönde etkileyebiliyor, bir de işin içine acemi ustalar girdiğinde işin içinden çıkılmaz oluyor. Dün serviste yeni bir şey daha öğrendim. Mesela otomatik vitesli yeni Corsa'larda oluşan basit bir elektrik arızası, otomatik şanzumanda arıza kodu verebiliyormuş :eek:. Belki sizin aracınızda da (geçici olarak) böyle bir arıza kodu çakışması olmuş olabilir. Aynı araçtan bende de var. Benim aracımın da lastiğim patlamıştı. Bagajımda çok fazla eşya olduğu için, bagajı boşaltmak yerine başka bir aracın krikosundan faydalanarak lastiği yaptırıp tekrar yerine taktığımda araç kolayca çalıştı ve herhangi bir uyarı vermedi. İnşallah, dediğim gibi anlık bir durum olmuştur da aracınızda sorun yoktur.
 

seckins33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yeni nesil araçları kullanmak çok zevkli ama herhangi bir arıza durumunda da o kadar sıkıntılı. Artık araçlara bol bol donanım, dolayısı ile role/sensör konmasından korkar olduk. Basit bir arıza diğer noktaları olumsuz yönde etkileyebiliyor, bir de işin içine acemi ustalar girdiğinde işin içinden çıkılmaz oluyor. Dün serviste yeni bir şey daha öğrendim. Mesela otomatik vitesli yeni Corsa'larda oluşan basit bir elektrik arızası, otomatik şanzumanda arıza kodu verebiliyormuş :eek:. Belki sizin aracınızda da (geçici olarak) böyle bir arıza kodu çakışması olmuş olabilir. Aynı araçtan bende de var. Benim aracımın da lastiğim patlamıştı. Bagajımda çok fazla eşya olduğu için, bagajı boşaltmak yerine başka bir aracın krikosundan faydalanarak lastiği yaptırıp tekrar yerine taktığımda araç kolayca çalıştı ve herhangi bir uyarı vermedi. İnşallah, dediğim gibi anlık bir durum olmuştur da aracınızda sorun yoktur.

Otomotiv üretim sektöründe çalışan birisi olarak maalesef bizde bu durumdan şikayetçiyiz.Araçlarda çıkan arızayı bulmak gerçekten çok zorlaştı.Araca bağlandığımız yazılımlarda bazen hatayı göstermiyor veya yüzlerce olasılık veriyor.Günlerce uğraştığımız arızalar oluyor ve bazende o kadar basit yerlerden çıkıyor ki insanı çileden çıkartıyor.
Acemi ustalar konusunda haklısınız ama unutmayalım ki otomotiv üreticileride yeni modeller çıkınca çalışanlara yeteri kadar eğitim vermiyor.Suçu sadece ustalarda aramamak lazım diye düşünüyorum...
 

seckins33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Sayın arkadaşlar,
4 ay önce sıfır aldığım Opel astra aracım sabah işe giderken lastiğin inik olduğunu farkedip arabaya dokunmadan işe gittim.
Akşam tamirciden hava kompresörü ile lastiği şişirmeden evvel çalıştırmak istediğimde aracımı marş basmasına rağmen 4. Kezde ancak çalıştırabildim.
Sonra lastiği şişirip tamircide lastiği tamir ettirdim.

Sonra da bir daha bu çalışmama sorunu olmadı.
Opel teknik servis çalışmama durumu inmiş lastikten kaynaklanmaz dediler.
Sizlerin de başına gelmiştir,acaba inmiş lastikten dolayı aracın çalışmaması olabilir mi?
Saygılarımla.

Hocam sizin probleminizin lastikle uzaktan yakından alakası yok.Basit bir temassızlık ta olabilir veya anlık olarak çalışmayan bir sensörde olabilir.Servisin aracınıza bağlanıp kayıtlı arızalara bakarak neden olduğunu tespit edebilir.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Hocam sizin probleminizin lastikle uzaktan yakından alakası yok.Basit bir temassızlık ta olabilir veya anlık olarak çalışmayan bir sensörde olabilir.Servisin aracınıza bağlanıp kayıtlı arızalara bakarak neden olduğunu tespit edebilir.
Aracınızda arıza kodu var mı? Varsa muhakkak baktırın.

Benim astra f de otomatik şanziman arıza verdi, ustamin ilk baktığı tüm sigortalar oldu. Sigortalar sağlam çıkınca arızayla ilgilendik, çözüldü.

Dün de benzer bir vaka gördüm. Arabanın otomatik şanzimani arıza yakıyor. Ama sorun çakmaklik çıkmış. Çakmaklik sigortasında sıkınti olmuş, şanzimandan gösteriyor arızayı.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Otomotiv üretim sektöründe çalışan birisi olarak maalesef bizde bu durumdan şikayetçiyiz.Araçlarda çıkan arızayı bulmak gerçekten çok zorlaştı.Araca bağlandığımız yazılımlarda bazen hatayı göstermiyor veya yüzlerce olasılık veriyor.Günlerce uğraştığımız arızalar oluyor ve bazende o kadar basit yerlerden çıkıyor ki insanı çileden çıkartıyor.
Acemi ustalar konusunda haklısınız ama unutmayalım ki otomotiv üreticileride yeni modeller çıkınca çalışanlara yeteri kadar eğitim vermiyor.Suçu sadece ustalarda aramamak lazım diye düşünüyorum...

Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.

Kızdırma bujisinin birisi patlamış, araba gürültülü çalışıyordu. Götürdüm ustaya araç gürültülü çalışıyor diye, arıza lambası da yakmıştı.Usta "Ya şu soğukta araba tabi gürültülü çalışır hava jilet gibi -10 derece , hava biraz yumuşayınca geçer " demişti :)) O gün bugün uğramam o dükkana, geçerken baktığımda da hep tofaş görüyorum :D
 

Tokay Ceritoğlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracınızda lastik basınç sensörü varsa bu çalışmama haline arkadaşlarımızında belirttiği gibi sebep olmuş olabilir.normal şartlarda lastikle,motor çalışmasının bir ilgisi olmaz.eskiden arabalarımızı ittirerek çalıştırıyorduk,şimdi öyle yaparsak beyni bozuluyor.araç yeni olduğu için başka faktör aramaya gerek yok.
 

seckins33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Acemi ustalardan kastım; malum günümüz araçlarının bir çoğunda arıza tespitleri artık bilgisayar destekli özel cihazlarla yapılıyor, o nedenle piyasada söz sahibi olmak isteyen ustalarımızın gelişen teknolojiye ayak uydurmaları için belli bir seviyede bilgisayar bilmeleri şart, gelişen teknolojiye ayak uyduramazlarsa eski nesil araçlarla ilgilenmeleri kaçınılmazdır.

Kesinlikle katılıyorum...
 
Üst