- Katılım
- 19 Eki 2009
- Mesajlar
- 77
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar bugüne dek opelle uğraşma şansımız kısıtlı oldu. Genelde uzmanlık alanımız yada uzmanlık demeylimde çalışma konum BMW idi. Şimdide günlük olarak kullandığım Calibra yerine bir Palio Multijet aldığım için gene kaşıntım tuttu. Bu aracıda keyifli bir hale getireyim dedim.
Piyasada uygun fiyatlara, düzgün calibra turbo bulamadığım için aracımı turbolamaya karar verdim. Genel oılarak çok masraf edip birebir let sisteme dönmektense ben sadece td04-ıhı35-kkk16 vs tarzı bir ortalama turbo ile aracıma 0.5-en fazla 0.6 bar basacak bir sistem yapmayı düşünüorum. Gelelim araştırmalarım sonucu karşılaşılabilecek önerilere...
Üst devirlerde 0.5 bar yakalayacağüım için, şuanki performansı göz önüne alındığında aracım yaklaşık 220-240 hp bantlarında dolaşacak. Zaten amaçta bundsn fazlası değil. Peki F20 şanzımanın gerçektende forumlarda yazıldığı kadar zayıfmı?? (biz bildiğimiz 320i şanzımanını 350 hp lerde dahi kırmada kullanabiliyoruz çünkü).. Diğer sorum ise hali hazırda bulunan c20xe enjektörlerim bu gücü desteklermi? let ile çok cc farkı yok gibi. Yada uyduğunu bildiğiniz bir japon markası vs varmı enjektörlerde?
Let manifoldları oldukça pahalı olduğu için ben direkt turbo flanşınıda kendim işleyebileceğim bir hand made manifold yapıcam, malumunuz headerrede buna mukabil değişecek.
Gelelim elektrik tesisatına. BMW lerdede beyne mudahale çok ama çok zordur. Stand alone beyinde kullanmayı düşünmüyorum çünkü maliyet direkt artıyor. Yani ben kendi beyin tesisatımı kullanıcam, bu orj beyin de 0.5 barı engellicek bir yakıt besleme sorunu yaşarmıyım (en jektörlerinde büyüdüğünü düşünürsek). BMW lerde enjektör değiştikten sonra sorun yaşanmıyor çünkü, yeterki widebanda bağlı olarak güzel bir yazılım oluşturabilin.
Şimdiden bu yoldan geçmiş yada yola çıkmaya hazırlanan ve bilgi sahibi arkadaşlardan alacağım bilgiler için teşekkürler. Lütfen kimse olmaz etmez demesin, yılarca neler dediler olmadık arabalarla uğraştım... Sadece gerçekten amerikayı yeniden keşfetmek olmasın. Sizlerden desteğinizi esirgememenizi rica ederim şimdiden teşekkür ederim
Piyasada uygun fiyatlara, düzgün calibra turbo bulamadığım için aracımı turbolamaya karar verdim. Genel oılarak çok masraf edip birebir let sisteme dönmektense ben sadece td04-ıhı35-kkk16 vs tarzı bir ortalama turbo ile aracıma 0.5-en fazla 0.6 bar basacak bir sistem yapmayı düşünüorum. Gelelim araştırmalarım sonucu karşılaşılabilecek önerilere...
Üst devirlerde 0.5 bar yakalayacağüım için, şuanki performansı göz önüne alındığında aracım yaklaşık 220-240 hp bantlarında dolaşacak. Zaten amaçta bundsn fazlası değil. Peki F20 şanzımanın gerçektende forumlarda yazıldığı kadar zayıfmı?? (biz bildiğimiz 320i şanzımanını 350 hp lerde dahi kırmada kullanabiliyoruz çünkü).. Diğer sorum ise hali hazırda bulunan c20xe enjektörlerim bu gücü desteklermi? let ile çok cc farkı yok gibi. Yada uyduğunu bildiğiniz bir japon markası vs varmı enjektörlerde?
Let manifoldları oldukça pahalı olduğu için ben direkt turbo flanşınıda kendim işleyebileceğim bir hand made manifold yapıcam, malumunuz headerrede buna mukabil değişecek.
Gelelim elektrik tesisatına. BMW lerdede beyne mudahale çok ama çok zordur. Stand alone beyinde kullanmayı düşünmüyorum çünkü maliyet direkt artıyor. Yani ben kendi beyin tesisatımı kullanıcam, bu orj beyin de 0.5 barı engellicek bir yakıt besleme sorunu yaşarmıyım (en jektörlerinde büyüdüğünü düşünürsek). BMW lerde enjektör değiştikten sonra sorun yaşanmıyor çünkü, yeterki widebanda bağlı olarak güzel bir yazılım oluşturabilin.
Şimdiden bu yoldan geçmiş yada yola çıkmaya hazırlanan ve bilgi sahibi arkadaşlardan alacağım bilgiler için teşekkürler. Lütfen kimse olmaz etmez demesin, yılarca neler dediler olmadık arabalarla uğraştım... Sadece gerçekten amerikayı yeniden keşfetmek olmasın. Sizlerden desteğinizi esirgememenizi rica ederim şimdiden teşekkür ederim