c20xe tekleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emregsi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu motorların çalışma sesinden arızasını söyleyebilecek sağlam bir usta bulmamız lazım.varsa adresi paylaşılsın yoksa da masraftan kaçmayalım forum olarak yetiştirelim bir usta:D

vites değişiminden sonra 1 2 saniyelik yığılma varsa rolanti ayarlayıcısını temizletin.
gazdan çekince tekliyorsa stop ediyorsa hava hortumlarını kontrol edin.
normal seyir halinde tekliyorsa bobin, buji & kabloları, debimetre, enjektörlere gelen pislik neden olabilir.
çalışırken arıza lambasının yanması ve ardından stop edip çalışmama durumunda v kayışın oralarda kopmuş bir kablo (krank sensörüydü herhalde) olabilir.
gaz telinin yanındaki siyah kapağı açıp altındaki sibopta benzini kontrol etmek eğer yoksa ecunun altında bulunan benzin pompa rölesinin sağlamlığını kontrol etmek......
8 senede çekerek öğrendiğim olası sebepler:rolleyes::)

benimde buji & kablolarını oksijen sensörünü ve tps yi değiştirmem lazım gaz pedalında bir noktada sertleşme oluyor (büyük kelebeği açtığında) o noktaya kadar gaz kesip verme yapıyor.
 
sorunu çözdüm gibi başkan gibi diyorum fazla deneme şansım olmadı akşam yaptım karanlıktada fazla uğraşmak istemedim uzun soluklu bir test yapacağım ama şu an için sorun düzeldi görünüyor nasıl düzeldiğine gelirsek yazılımsal hallettim düşük devirlerde geç gaz yiyordu şu an bariz fark var ve 4000 5000 küsür arası yığılma yapıyordu ve yukarda yazılan sorunlar iş şimdi tersine döndü yüksek devirde roketliyor şimdi... :D:):p
 
nasıl yazılım ile hallettiniz açarmısınız.
 
ecu yu yeniden programladım beyin yazılımını değiştirdim.
 
bugun yasadıgım sorun aynısı
 
kardeş iyi günler sayfalarda gezinirken benle aynı dertde olan birisini göörünce bütün cevaplara baktım ama sorun halen aynı gibi valla bende epey uğraştım bendede aynı eğer sen düzeltirsen bana bir mail ile bilgi verirsen çok sevinirim teşekkürler senol_samasti@mynet.com
 
merhaba arkadaşlar , konuyu hortlatıyorum ama yeni konu açmak istemedim , çoğu c20xe kullanıcısı aynı sorundan şkayetçi ve tam bir çözüm bulan yok gördüğüm kadarıyla ..
aynı sorunla bende uzunca bir süre boğuştum , ve sırasıyla

benzin pompası
benzin regülatörü
debimetre
distiribitör kapağı
buji kabloları
bujiler
su sıcaklık sensörü
tps

kontrol ettiklerim ;
enjektör şaseleri
enjektörler
motor şaseleri
sente ayarı(defalarca)
aklıma gelmeyen bi dünya ayrıntı

bunları değişitim ve busefer oldu diyebilceğim gözle görülür bi fark gözlemleyemedim , sadece devirlenişi , isteklendi sorun devam etti sorunuda tam açmak gerekirse
devir farketmez gazı kopmle bırakıp geri bastığımda 2 saniyelik bir geç cevap , bu olduğunda boğulma sesi geliyor ve yığılıyor sonradan toparlıyor , ister 1500 devirde ister 7000 devirde yapayım yine aynını yapıyor , birde 1500 devşir civarında gazı bıraktığımda devir düşerken silkeleme yapıyor ..
bu sorunları bende en son yazılımsal olarak biraz aştım ama tamamen değil , bir arkadaş ecuyu programlıyıp çözdüm demiş ama tam çözülmüyor , sadece sorunu biraz gizliyor .. eminim bu sorunun arkasında tek bir parça var ama bulabilene aşk olsun ..

eğer geçmiş senelerde başına gelen ve çözen bir arkadaş varsa değerli yorumlarını esirgemesin yada forumun tecrübe sahibi abileri ...

dip not:benim c20xe 2.5 motronic eski sistem , 2.8 lerdede olduğunu gördüm , sorun olduğunda arıza lambası yanmıyor , cihazla hiçbir arıza görünmüyor ..
 
Son düzenleme:
güncel

standart önerilerden ziyade, bu tip bir arıza yaşan ve çözüm üretebilen bir arkadaş varsa paylaşımını bekliyoruz.
 
orjinal buji ve gm kablo değişimi ile 1 aydır sıkıntı yaşamadım.
 
Geri
Üst