Buji Kablosunda Atlamalar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Almanya zuffenhausen de buji ve buji kaploları üreten kalitesini ispatlamaış firma ve markası... BERU
ZEF726.jpg

buji buji kaploları kızdırma bujileri bobınler vs üretiyor
http://www.beru.com/de/produkte/zuendungstechnik
 
Abi sanırım bunların fiyatları baya bir var. İşin garip kısmı araç LPG olmasından dolayı buji kablosuna kimse garanti vermiyor alıyorsun elinde kalıyor. :(
 
fiyatı biraz tuzlu ama kaliteli ürün.
 
Normalde şu anda piyasada olan ürünlerin fiyatı 50-80 arasında ben 120 öderim sorun değil yeter ki sağlam olsun ama ürüne garanti söz konusu değil. Sebep aracın LPG olması şimdi 120 ödeyip aldığım bir ürün 10 000 km yapmadan dağılır ise boşu boşuna para ödemiş olacağım. Bende bu buji kablosunu sağlama işi var mı? eğer öyle bir şansım varsa bende aldığım ürünü biraz daha dayanıklı hale getireyim diyorum.
 
Nadir piyasada satılan kablolar dayanmıyorsa yapacağın 2 şey var, ya fazla ücret ödetip kaliteli bir ürün alıp deneyeceksin ya da kablolara dışarıdan müdahalede bulunacaksın (kabloların üzerine Emre'nin dediği gibi bant sarabilirsin veya hortum geçirebilirsin)
 
Nadir piyasada satılan kablolar dayanmıyorsa yapacağın 2 şey var, ya fazla ücret ödetip kaliteli bir ürün alıp deneyeceksin ya da kablolara dışarıdan müdahalede bulunacaksın (kabloların üzerine Emre'nin dediği gibi bant sarabilirsin veya hortum geçirebilirsin)

Aynen öyle yapmayı planlıyorum abim. Neticede parasında değilim ama ister 50 TL olan ürünü alayım ister 150 TL olanı araçta LPG varsa iş bitti demektir. İşte kabloyu sağlam bir hale getirmek adına çözüm arayışı içindeyim abim. Ne yapayım diye? Ya değilse garanti olsa hemen gidip alacağım ama adamlar LPG varsa garanti veremeyiz diyor durum böyle olunca en mantıklı yol sağlamlama işi...

Her türlü öneriye açığım abim.
 
Ben eskiden aracıma piyasa işi takım buji kablosu almazdım. Metre işi satılan buji kablosundan 1-2 metre alır, orijinal boylarda kestikten sonra üzerine hortum geçirirdim (radyatör tahliyesinde kullanılan şeffaf etli hortumlar bu iş için süper oluyor). Bu şekilde buji kablolarını uzun süre kullanırdım. Eski araçların buji kablolarının montajı çok basit olduğu için genelde bir çok araç sahibi bu yöntemi tercih ederdi.
 
İşin garip kısmı bu buji kablosu genel olarak bujiye geçen yerden atlamalar yapıyor. Şu anda üzerinde olan sadece 3000 km yaptım atlama yok ama resmen kavrulmuş durumda. Yakın zaman da atlaması an meselesi yeni alacağım üründe de değişiklik olmayacak onunda canına kısa zaman içinde okuyacak. Bir keresinde sıfır kablo sadece 150 KM dayandı. Kırşehir de aldım araç yolda kaldı Ankara geldim resmen hamur oldu.
 
Araçta başka bir sorun olabilir mi? LPG den hiç anlamam ama diğer LPG kullanıcılarından bu konu ile ilgili bir şikayet duymadım. LPG için çekilen hatalı bir elektrik tesisatı veya hatalı bir LPG sistemi parçası olabilir mi?
 
Araçta başka bir sorun olabilir mi? LPG den hiç anlamam ama diğer LPG kullanıcılarından bu konu ile ilgili bir şikayet duymadım. LPG için çekilen hatalı bir elektrik tesisatı veya hatalı bir LPG sistemi parçası olabilir mi?

Aynısı benimde aklıma geldi abim. Sanırım üç ustaya götürdüm ve LPG tesisatına baktırdım. Hepsinden aldığım cevap normal takılmış oldu. Özellikle dedim gibi bujiye takılan başlık kısmından atlama yapmaya başlıyor. Direk motora atlıyor elektrik. Salim abinin eklediği resimde olanın benzeri idi aldığım sadece 150 KM dayandı Ankara ya zor geldim sonra onun kafası plastik olanından aldım oda şu anda kavrulmuş durumda. kavrulan yerleri bantladım... bunca kaçak yok ama bunun da canına bir şekilde okunmuş. Hayret ediyorum. ANlamadım gitti. Yan sanayi dahi olsa bir kablo sadece 3000 km bu hale gelmesini mantım almıyor.
 
Geri
Üst