Bu Yoğun Kıştan Sonraki İlk Sabah

ozann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
483
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Him geçmiş olsun. Dün bende de aracı çalıştırdığımda far yakma bolunden dirrttt diye ses gelip göstergeler titredi çalıştı 4 gündürde calistirmiyordum. Opan a götürdüm sordum baktılar büyuk ihtimal akü dediler sizde böyle bi belirti vermedi mi akü?
Yok bi belirti olmadi, ikaz isiklari vs normal calisiyordu

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
dün sabah bir c4 gördüm arka tekerlerin donmuş balataları, sadece ön tekerkeri döndüre döndüre gidiyordu... :D
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
İlk defa aracım marşı yarım saniye geç aldı. Calıştırdıgımda aracın termometre değeri -11 dereceydi..

2014 Opel Astra Classic III Essentia Konfor Paketli 1.6 (Hakim Gri- Karbon Siyah)-2014 Opel Corsa D2 Essentia 1.3 CDTI (Hakim Gri)..
 
Son düzenleme:

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar iki haftadır yoğun kar yağışı er yerde hayatımızı felç etti.
Ben arabaya pazar gününden beri elimi sürmedim. Sadece üzerindeki biriken karları bir karışı geçmeden önce çekpasla temizledim. Fakat benzin depo kapağına kadar bütün kapılar kapaklar buz tutmuştu. O yüzden hiç açıp binmeye çalıştırmaya vs. çalışmadım.

Acaba bir marşa basıp çalıştırmak gerekir miydi? Dıştan temizlik yeterli midir?

Aracımda antifriz var. Motor açısından genleşme blok çatlaması vs gibi bir korkum yok. Daha çok merak ettiğim şeyse şu. Tahminen Pazar günü bu yoğun kış koşulları bitmiş olacak. O gün arabanın başına gittiğimde ne yapayım? Dikkat edilecek bir durum var mıdır? Kimileri forumda balataların ya da el freninin soğuktan yapıştığını vs. yazmış. Böyle bir şey başımıza gelirse nasıl anlarız? Ne yapmak gerekir? Elimizde sıcak suyla mı çıkıp bütün görünen mafsallarını sıcak suyla mı yıkayalım?

Öneriniz nedir?

Buz tutan yerleri zorlamalayın ılık su dökün çözülsün, izolasyon lastiklerini yırtabilirsiniz. Karı temizlemekle iyi yapmışsınız karın içinde bol miktarda tuz olur eridikten sonra boya üzerinde leke yapar uğraştırır. Aracı kullandıkça alt kısımlarda buz birikecektir, Bunları kırmamaya özen gösterin boyayı çizer. Buraya kadar sıkıntı yok. Aracınızı çalıştırdığınızda hemen hareket etmeyin motor yağı katılaşmış olacaktır, motor suyu sıcaklığı 70 li derecelere çıktığında rahatça hareket edebilirsiniz. Aracınızı düz zemine koyuyorsanız el frenini çekmeden viteste bırakın bu sayede balatalar yapışmaz. Yokuşa koymak zorundaysanız gene viteste bırakın fakat el frenini sonuna kadar çekmeyin ve güvenlik tedbiri için direksiyonu kaldırıma doğru döndürün hatta lastikleri taşla destekleyin.

Not: Havalar ısındıktan sonra araç üzerindeki tüm izolasyon lastiklerine bakım yapmakta ömrü açısından fayda var. Corsa D için sırf kaput altındaki lastiklerin yenisi 300 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam.
 

onurtrklmz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Buz tutan yerleri zorlamalayın ılık su dökün çözülsün, izolasyon lastiklerini yırtabilirsiniz. Karı temizlemekle iyi yapmışsınız karın içinde bol miktarda tuz olur eridikten sonra boya üzerinde leke yapar uğraştırır. Aracı kullandıkça alt kısımlarda buz birikecektir, Bunları kırmamaya özen gösterin boyayı çizer. Buraya kadar sıkıntı yok. Aracınızı çalıştırdığınızda hemen hareket etmeyin motor yağı katılaşmış olacaktır, motor suyu sıcaklığı 70 li derecelere çıktığında rahatça hareket edebilirsiniz. Aracınızı düz zemine koyuyorsanız el frenini çekmeden viteste bırakın bu sayede balatalar yapışmaz. Yokuşa koymak zorundaysanız gene viteste bırakın fakat el frenini sonuna kadar çekmeyin ve güvenlik tedbiri için direksiyonu kaldırıma doğru döndürün hatta lastikleri taşla destekleyin.

Not: Havalar ısındıktan sonra araç üzerindeki tüm izolasyon lastiklerine bakım yapmakta ömrü açısından fayda var. Corsa D için sırf kaput altındaki lastiklerin yenisi 300 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam.

Çok teşekkür ederim. Bunların hepsini dün uyguladım. Etrafı hala karla kaplı olduğu için aracı hareket ettirmedim ama el freni çekiliymiş onu indirip marşa bastım 70-80 dereceye kadar aracı ısıttım elektrik aksamını kontrol edip(aynalar camlar klima) bıraktım. Çalışmayan tek şey silecek su fıskiyeleri. Onlar da içindeki su donduğu için çalışmadı herhalde. Cam suyuna antifriz koymamışım bunun silecek motoruna bir zararı olur mu yoksa hava ısınınca su çözülür ve tekrar Çalışır mi fiskiyeler?

Bir de izolasyon lastiklerine nasıl bir bakım yapılır ya da yaptırılabilir?
 

ozann

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
483
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim. Bunların hepsini dün uyguladım. Etrafı hala karla kaplı olduğu için aracı hareket ettirmedim ama el freni çekiliymiş onu indirip marşa bastım 70-80 dereceye kadar aracı ısıttım elektrik aksamını kontrol edip(aynalar camlar klima) bıraktım. Çalışmayan tek şey silecek su fıskiyeleri. Onlar da içindeki su donduğu için çalışmadı herhalde. Cam suyuna antifriz koymamışım bunun silecek motoruna bir zararı olur mu yoksa hava ısınınca su çözülür ve tekrar Çalışır mi fiskiyeler?

Bir de izolasyon lastiklerine nasıl bir bakım yapılır ya da yaptırılabilir?
Izolasyon lastiklerine silikon sprey sikabilirsiniz, yumusatir, eger araba esnediginde gicirti yapiyorsa onu da keser.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim. Bunların hepsini dün uyguladım. Etrafı hala karla kaplı olduğu için aracı hareket ettirmedim ama el freni çekiliymiş onu indirip marşa bastım 70-80 dereceye kadar aracı ısıttım elektrik aksamını kontrol edip(aynalar camlar klima) bıraktım. Çalışmayan tek şey silecek su fıskiyeleri. Onlar da içindeki su donduğu için çalışmadı herhalde. Cam suyuna antifriz koymamışım bunun silecek motoruna bir zararı olur mu yoksa hava ısınınca su çözülür ve tekrar Çalışır mi fiskiyeler?

Bir de izolasyon lastiklerine nasıl bir bakım yapılır ya da yaptırılabilir?

Bu durumda silecek suyunu kullanmayin silecek motorunu zorlarsinz, zaten zamanla buz çözülür.Ben bakım için sonax Xtreme torpido temizleyici spreyini kullanıyorum mat ve temiz görüntü sağlıyor öbür torpido sütü vs gibi yağlı parlak yapmiyor yani gayet kaliteli bir ürün ;)
 

onurtrklmz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bu durumda silecek suyunu kullanmayin silecek motorunu zorlarsinz, zaten zamanla buz çözülür.Ben bakım için sonax Xtreme torpido temizleyici spreyini kullanıyorum mat ve temiz görüntü sağlıyor öbür torpido sütü vs gibi yağlı parlak yapmiyor yani gayet kaliteli bir ürün ;)

Silecekler çalışmaya başladı. herhangi bir sıkıntı yok. hatta uçlardan teki tıkalıydı az üflüyordu o da açılmış :D

hafta içi aracı iç dış temizleteceğim, dış taraf önemli değil de içerisini baya kirlendi. Onlara söyleyeyim bu izolasyon lastiklerini Sonax'ın ürünü ellerinde varsa uygulasınlar. Yoksa ellemesinler ben kendim temin edip uygularım.

Çok teşekkürler cevaplar için.
 
Üst