- Konuyu başlatan
- #11
omeroz bey konuyu iyi özetlemiş....
Evet..bilmiyoruz..cidden /h veya /km arasındaki birim farkını bilmiyormusunuz_? Sözelciler sizi..
SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
omeroz bey konuyu iyi özetlemiş....
Evet..bilmiyoruz..cidden /h veya /km arasındaki birim farkını bilmiyormusunuz_? Sözelciler sizi..
TesekkurlerDaha uygulanabilir bir örnekleme yapmaya çalışayım;
Km sayacını sıfırlayın, 1km gidin ve durun ortalamanıza bakın x lt/100km olsun. Bu arada araç rolantide. Aracın rolantiye geçişinden itibaren rolantide toplam 30 sn bekleyin. Ortalama tüketiminiz x+0,42 lt/100km olacaktır. Deneyin göreceksiniz... x=5 ise 5,42lt/100km, x=10 ise 10,42lt/100km görürsünüz. Tabi rolanti ortalamanız sabit 0,5lt/saat gösterecek. Ha göstermezse de +-0,1 puan oynar. Bence de en mantıklı açıklama bu.
cidden /h veya /km arasındaki birim farkını bilmiyormusunuz_? Sözelciler sizi..
araç anlık tüketimini aracın o anda yaktığı yakıtı gidilen yol mesafesine bölerek hesaplar. araç rölantide dururken gidilen yol olmadığı için bunu saat olarak yansıtır. araç harekete geçtiğinde ise yakılan yakıtı gidilen yol mesafesine böler ve lt/100km olarak yansıtır. Daha iyi anlamak için anlık tüketime değilde ortalama tüketime bakın. Örnek olarak uzun yolda sabit 100km hızla giderken ortalama yakıt göstergesini sıfırlarsak ve sürekli 100km hızla 1 saat yol alırsak orada yazan rakam 5.5lt/100km gibi birşey olacaktır. bir saat sonra aracı durdurup rölantide 1 saat bekletirseniz araç durduğu yerde 0.5lt daha yakacaktır. sonuç olarak arabanız 2 saat süre zarfında 100km yol gitmiş olacaktır ve ortalama yakıt tüketiminiz 6lt/100km olacaktır. eğer rölantide aracı çalıştırmamış olsaydınız ortalama yakıt tüketiminiz 5.5lt/100km olacaktı.