bi el atında çözelim şu sorunu :)

Onur kardeş aynı araçtan bende de var.Aynı sorunlar bende de olmuştu.Egr valfi kütüğüyle değişti olmadı. Debimetre değişti olmadı.Enjektörler teimizlendi olmadı.Katalatik konvertör iptal edildi yerine susturucu koyuldu eh biraz oldu ama hala istediğim gibi değildi.Tabi bu wurth yağ ve mazot katkılarınıda ekledim.Ve nihayi sonuç turbonun Vakum pompasından çıktı.Araç şu an çok iyi 1600 devir civarı turboyu açıyor.Çok fark etti.Çok para harcadık ama deydi..Büyük bir ihtimalle sizinki de turbo vakum pompasındandır.

arızayı kim teşhis etti, nerde yaptırdınız
 
bugun gıtım turbocuya elle wasgetı ıttırerek turboyu alt devırden ıtıbaren devreye soktu buyuk ıhtımal onu devreye sokan valf arızalı dedı nedır bu valfın adı kaç paradır bilen varmı
 
onur bey merhaba.araç sadece 1 ve 2. viteslerde yapıyormuş ozaman katalizör olamaz.özellikle kalkışlarda yapıyorsa sonrada açılıyorsa tek bir yer var ateşleme bobini gitmiştir sanırım 110 ile 180 tl arasında.boşuna arabanızı kurcalattırmayın.değiştirin derim.
 
onur bey merhaba.araç sadece 1 ve 2. viteslerde yapıyormuş ozaman katalizör olamaz.özellikle kalkışlarda yapıyorsa sonrada açılıyorsa tek bir yer var ateşleme bobini gitmiştir sanırım 110 ile 180 tl arasında.boşuna arabanızı kurcalattırmayın.değiştirin derim.
teşekkürler yorumunuz için
 
arkadaslar dogru duzgun usta bulamayınca kendım teşhis etmeye çalışıyorum arızayı, şuanki duruma göre turbonun alt devirde girmemesinin kesin sebebi wastegateyi hareket ettirecek kadar vakumun olmaması

wastegateyi kontrol eden valfe gelen vakum borusunu, direk wastegateye taktım yine olmadı boşta 3000 devirden sonra birden giriyor

şimdi sormak istediğim bu turboyu kontrol eden valfin çalışma mantıgı nedır altta elektrik soketi var, üstte 2 tane ucu bı ucuna vakum baglanıyor diğer ucundan wastegateye takılıyor, bu valf gelen vakumu dahada artırmayamı yarıyor öyleyse sorun bunda diyeceğim çünkü vakumu az yapıyor

sorun vakum pompasındaysa westinghouse da buna bağlı oldugu için frenlerde şişme gibi bir sorun yaşamam gerekmiyormu

yada son olarak aklıma tum vakum teşkilatı içinde kaçak var diye geliyor

ne nalet bişey ya 1 senedir çekiyorum derdimi anlayanda yokki adam biniyo gazı köklüyor 2500 de devreye girince abi bunda bişe yok giriyor işte diye saçmalıyor
 
Son düzenleme:
wastegate turboyu döndüren egzoz gazı aşırı gelince devreye girerek gazın fazlasını egzoza atarak tahliye etmeye yarar.wastegate hortumunu çıkardığında turbo ne kadar basabiliyorsa basar .senin sorunun turbo selonoid valfi olabilir .turbonun emiş yapmasını sağlayan parça
 
pompada sıkıntı olmasında.
 
wastegate turboyu döndüren egzoz gazı aşırı gelince devreye girerek gazın fazlasını egzoza atarak tahliye etmeye yarar.wastegate hortumunu çıkardığında turbo ne kadar basabiliyorsa basar .senin sorunun turbo selonoid valfi olabilir .turbonun emiş yapmasını sağlayan parça

yani sistem bumudur
7D7D867354594F11B502520F8912C8E6.jpg


buna göre ise motor çalıştıgında vakum yaparak wastegateyi kapalı tutar böylece eksoz gazı direk pervaneyı cevırır ama basınc arttıkca motor vakumu yetersız kalacak ve wastegate açılarak fazla basınc oradan tahlıye olacak
 
Son düzenleme:
Geri
Üst