Ağırlık , gereksiz hortumlar-karmaşa olmasın diye düşünüyorlar.Ağırlığı çok bişiy olmasada o noktadaki mantık : "ne kadar detay o kadar sorun potansiyeli".
Aslında kanister iptalinin sakıncaları var.Hiç bir zararı olmaz derken şunu açıklığa kavuşturayım.Kullanımda performans - tüketim gibi bir dezavantajı yok ancak eğer kanisterin içi şu an boş ve sızıntı var ise ; yada direk valf çıkışından itibaren iptal edildi ise depodan çıkan benzin buharı direk atmosfere çıkacaktır.Eğerki valfin çok yakınında yada kanisterin hemen yakınında alev gibi yanmayı başlatacak bir durum oluşursa benzin buharı alev alabilir.Ama şöyle bir durum varki araç çalışmaz iken ve relanti de çalışırken valf kapalı durumdadır ve havalandırma yolu kapalıdır.Bu valf genellikle kelebek mekanizmasıyla veya depoda oluşan vakum ile ilişkili olarak kapanır ve açılır.Yani sürekli açık durumda değildir.
Sağlıklı bir kanister ise depo dan gelen benzin buharını süzerek emme manifoltuna yönlendirir ve filtre işleminden sonra kalan kısmı atmosfere yönlendirir.