benzin hava dinlendirme tankı (kanister)

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
tamirci kanisteri kesti tozu boşalttı bantlayarak yerine taktı (sağ ön çamurluk boşluğu)çünkü içerdeki karbon hava ve emiş hortumunu tıkamıştı. bu şekilde kullanımın sakıncası olur mu. corsa 98 8v tek nokta
 
Hiç bir zararı olmaz.Hatta ralli arabalarında bile direk iptal edilen elemanlardan birisi.Depo havalandırması kanister kontrolü olmaksızın gerçekleşeceği için zaman zaman dışarıdan hafif bir benzin kokusu hissedebilirsiniz sadece.
 
teşekkürler peki kanisterin sağlam olup olmadığını nasıl anlarız. yapıştırılan kanisterin sızdırmazlığını nasıl kontrol edebiliriz. birde kanister motora olumsuzluk mu yapıyor ki yarış arabalarından sökülüyor. hızlı yanıt için sağolun saygılar
 
Ağırlık , gereksiz hortumlar-karmaşa olmasın diye düşünüyorlar.Ağırlığı çok bişiy olmasada o noktadaki mantık : "ne kadar detay o kadar sorun potansiyeli".
Aslında kanister iptalinin sakıncaları var.Hiç bir zararı olmaz derken şunu açıklığa kavuşturayım.Kullanımda performans - tüketim gibi bir dezavantajı yok ancak eğer kanisterin içi şu an boş ve sızıntı var ise ; yada direk valf çıkışından itibaren iptal edildi ise depodan çıkan benzin buharı direk atmosfere çıkacaktır.Eğerki valfin çok yakınında yada kanisterin hemen yakınında alev gibi yanmayı başlatacak bir durum oluşursa benzin buharı alev alabilir.Ama şöyle bir durum varki araç çalışmaz iken ve relanti de çalışırken valf kapalı durumdadır ve havalandırma yolu kapalıdır.Bu valf genellikle kelebek mekanizmasıyla veya depoda oluşan vakum ile ilişkili olarak kapanır ve açılır.Yani sürekli açık durumda değildir.

Sağlıklı bir kanister ise depo dan gelen benzin buharını süzerek emme manifoltuna yönlendirir ve filtre işleminden sonra kalan kısmı atmosfere yönlendirir.
 
emre bey faydalı bilgiler için teşekkürler
 
Rica ederim.
 
Geri
Üst