Bakım Parçaları Hakkında Yardım!

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
zamanla eskiyen bujilerin tırnak aralığı olması gerekenden fazlalaşıyor... en azından 0.9 olup olmadığını kontrol edin. ben 0.7 kullanıyorum ve alt devirlerde özellikle çok farkediyor olumlu yönde... ve bunu yaklaşık 50 bin km dir uyguluyorum...

Teşekkurler, ama kafam karıştı şimdi :) en iyisimi bu bujileri 50.000 KM ye kadar kullanacagım o zaman 40-45 bin km de tırnak aralıgına bir el atarım birazda oyle kullanırım eger begenmezsemde zaten degişeceginden orj aralıklı yeni bujileri takarım :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Teşekkurler, ama kafam karıştı şimdi :) en iyisimi bu bujileri 50.000 KM ye kadar kullanacagım o zaman 40-45 bin km de tırnak aralıgına bir el atarım birazda oyle kullanırım eger begenmezsemde zaten degişeceginden orj aralıklı yeni bujileri takarım :)

Ruhsat bilgilerine göre buji ni al başka takma taktirma. 15000 bn km de bir yenisini taktir kafan rahat olsun.:rolleyes:
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ruhsat bilgilerine göre buji ni al başka takma taktirma. 15000 bn km de bir yenisini taktir kafan rahat olsun.:rolleyes:

15.000 KM cok az degilmi ya , israftır , yazıktır , günahtır 50 bin km gidildiginde bile hafif esmerimsi oluyor bujiler ufak bir temizlik ile sıfır gibi yapmak ise oldukça basit , internette videoları var , 15.000 de degiştirmek yerine kontrol edilip titizce temizlenip geri takılabilinir , eskime belirtisi gordugunuzde degiştirilebilir , temin edeceginiz buji anahtarı ve 4 adet bujiyi bagaja atarsanız zaten kafanız rahat olur , en kötü ihtimalle teklediginde saga çeker degiştirirsiniz.

Not: Bu tamamen kendi görüsümdür.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
15.000 KM cok az degilmi ya , israftır , yazıktır , günahtır 50 bin km gidildiginde bile hafif esmerimsi oluyor bujiler ufak bir temizlik ile sıfır gibi yapmak ise oldukça basit , internette videoları var , 15.000 de degiştirmek yerine kontrol edilip titizce temizlenip geri takılabilinir , eskime belirtisi gordugunuzde degiştirilebilir , temin edeceginiz buji anahtarı ve 4 adet bujiyi bagaja atarsanız zaten kafanız rahat olur , en kötü ihtimalle teklediginde saga çeker degiştirirsiniz.

Not: Bu tamamen kendi görüsümdür.

Bende onu sokecek alet edevat yok :) tabi herkesin kendi görüşü ben 27000 binde değiştirmistim ki iyiki değiştirmusim iki buji farklı marka çıktı :(
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji aralığı değiştirme, mevcut aralığı fiziksel kuvvetle daraltma, lpgye özel buji takma gibi girişimlerin çoğu arabanın performansını düşürmeyi sağlıyo. Geri kalan performans artışlarının çoğu tamamen duygusal. Motor için üretilmiş performans artıran buji varsa sorunsuz kullanılır, lpg bujileri pazarlama harikası tıpı yakıt tasarrufu aleti gibi hayal ürünü şeyler. Tek etkileri gaz tepkisini yumuşatmak ve patlamaları önlemek, düşük devirde vuruntuları falan önlüyor lpg bujileri.
Öte yandan bujiyi dıştan temizlemek bujinin ateşleme yapan kısmına etki etmiyor, görüntüsü temiz olsa bile iç kısmı iletkenliğini zamanla yitiriyor, zaten bujiler en ucuz yedek parça olduğundan acımadan yenilemek lazım 35-40bin kmde, ateşleme önemlidir. Zenginde çalışıp silindir kapağından başlayıp tüm egzos sistemini kuruma bağlamasını istemeyiz.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji aralığı değiştirme, mevcut aralığı fiziksel kuvvetle daraltma, lpgye özel buji takma gibi girişimlerin çoğu arabanın performansını düşürmeyi sağlıyo. Geri kalan performans artışlarının çoğu tamamen duygusal. Motor için üretilmiş performans artıran buji varsa sorunsuz kullanılır, lpg bujileri pazarlama harikası tıpı yakıt tasarrufu aleti gibi hayal ürünü şeyler. Tek etkileri gaz tepkisini yumuşatmak ve patlamaları önlemek, düşük devirde vuruntuları falan önlüyor lpg bujileri.
Öte yandan bujiyi dıştan temizlemek bujinin ateşleme yapan kısmına etki etmiyor, görüntüsü temiz olsa bile iç kısmı iletkenliğini zamanla yitiriyor, zaten bujiler en ucuz yedek parça olduğundan acımadan yenilemek lazım 35-40bin kmde, ateşleme önemlidir. Zenginde çalışıp silindir kapağından başlayıp tüm egzos sistemini kuruma bağlamasını istemeyiz.
Bilgilerini paylastigin icin tesekkurler , dikkate alacagim , en ucuzu degil ki tanesi on lira :)
 
Üst