Az yakan dizel araç

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mlh.94
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kabul edilmeliki Dizel konusunda en ileri teklonoji fransızlarda. amamlar akar yakıt sıkıntısı var diye kendi ülkelerinde küçümsenmiyecek şekilde dizel kullanımı var.

Ailece kulandığımız araç megane2 1,5 dcı net tecrübemle konuşuyorum konfor performans / tüketim şov niteliğinde. uzun yolda 60 litre yakıtla 1350 km yol mormal karşılanıcak bir durum

c4 ü kullananlardan pek haz edici yorumlar duymadım.
 
melihcim bu soruna en iyi cevabı taksiciler verir bana sorarsan reno clio symbol oldukça az yakıyor ama sen genede taksicilere bi sor bakalım yada taksicilerdeki en çok olan dizel aracı araştır :) bi keresinde bi taksiye bindim skoda fabia 1.4 dizel bi motordu otogara gidicektim o sıra sordum abi araba nasıl yakıt felan nasıl yakıyor dedim çok az yaktığını söylemişti değerleri unuttum ama skoda fabialarda bence hoş bi araç yakıt olarak cimri olduuğunu taksiciden duydum .. . ama en doğru bilgiyi taksiciler verir emin oL çoğunda clio yada albea var genede bi araştır ..
Özkan taksiciler o araçları ucuz diye alıyorlar bence üstelik onların parça fiyatları da ucuzdur diğerleri ile kıyaslarsak tercih sebebi bu olsa gerek biz şirketimize filo kiraladığımız için benim kıyaslama şansım oldu dizel olmak koşulu ile peugeot 206,peugeot 307,opel corsa,megan 2,citroen c4 bunların içinde performans,sürüş zevki,servis ücretleri,servislerdeki sürat ve itina yı göz önünde bulundurduk ve filodan sonra tecrübelerimze dayanarak c4 de karar kılıp şirketimize c4 aldık tamam ilk başlarda c4 sorunlu idi mesela arka kaliperler hatalıdı servisten cagırıp değiştirdiler vs. zaten ilk çıkan araçlarda bu tarz sorunlar olabiliyor tüketici şikayetlerinden sonra hatalarını anlayıp çağırıp düzeltiyorlar mesela o zamanlar opel corsaların da direksiyon kutusu problemi vardı 2-3 kere servis garantiden değişmişti bunlar olağan şeyler benim c4 tutkum neden hem çok seri,hem çok iyi yol tutuyor onunla girdiğiniz bir viraja aynı şekilde megan2 ile girerseniz ALLAH yardımcınız olsun derım bunun dısında tabii ki OPEL mesela CALİBRA,KADETT,MANTA,OMEGA :D
 
Herkes Common Rail sistemli Dizelleri tercih etmis. yani onermis. neden TDI'lari onermiyorsunuz. bence Dizel olursa Volkswagen TDI olmali. Bunun icin eknomi anlaminda, Polo 1.4 TDI var. ve ya Golf TDI, ve ya Jetta TDI. ama bana sorarsaniz POLO 1.4 TDI derim.
bir de az yakmasi yanin da uzun omurlu olmasi gerekir dizelin, bir arastirin bakalim, hangi dizel tipi daha uzun omurlu (TDI eski nesil dizel & CRDI-TDCI-CDTI yeni nesil CommonRail Sistemi) Bana sorarsaniz eski nesil derim. yeni nesil dizel arabalarda bi 60.000 bakimina giderseniz daha iyi anlarsaniz. ve bir de yeni nesil dizellerde bir dez avantaj var. yakit alacaginiz yeri cok iyi tanimaniz gerekir. eger yanlislikla bozuk bir mazot girerse motora, aynen serviste markaya gore 2000 TL ile 5000 TL arasinda degisen masraf cikiyor. ben kendi ustamin tamirhanesinde bir C4 gordum, 95000 de 1,6 HDI, kacak mazot almis ve 2500 TL masraf cikmis.
ben derim ki, sadece km de az yakan bir dizel degilde, uzun omurlu bir dizel tercih edin. bence TDI motorlarda yeni nesil dizellere oranla hic de cok yakmuyor. ve performans da mukemmel. ama karar alacak kisinin tabi.
benden bu kadar.
 
bu iş bence tercih meselesi aracım 100 km fazla yaksın ama adam gibi rahat konforlu işçiliği parça kalitesi kaliteli bir araç olsun isterim..

6 yaşında pegeoutunun çamurluğunu pas almış götürmüş renolar 2-3 yaşına gelsin bütün plastik aksamından eklem yerlerinden sesler geliyor klasik reno
parça kalitesi deseniz fransızlarda hak getire arabalar plastik her yeri şimdi göz boyamak için plastiğe ahşap görüntüsü falan vermişler ama gene plastik aynı plastik....
 
GP ş.içinde 5 litre bütçeyede bağlı ibiza TDI fiesta tdci da olabilir.
 
Özkan taksiciler o araçları ucuz diye alıyorlar bence üstelik onların parça fiyatları da ucuzdur diğerleri ile kıyaslarsak tercih sebebi bu olsa gerek biz şirketimize filo kiraladığımız için benim kıyaslama şansım oldu dizel olmak koşulu ile peugeot 206,peugeot 307,opel corsa,megan 2,citroen c4 bunların içinde performans,sürüş zevki,servis ücretleri,servislerdeki sürat ve itina yı göz önünde bulundurduk ve filodan sonra tecrübelerimze dayanarak c4 de karar kılıp şirketimize c4 aldık tamam ilk başlarda c4 sorunlu idi mesela arka kaliperler hatalıdı servisten cagırıp değiştirdiler vs. zaten ilk çıkan araçlarda bu tarz sorunlar olabiliyor tüketici şikayetlerinden sonra hatalarını anlayıp çağırıp düzeltiyorlar mesela o zamanlar opel corsaların da direksiyon kutusu problemi vardı 2-3 kere servis garantiden değişmişti bunlar olağan şeyler benim c4 tutkum neden hem çok seri,hem çok iyi yol tutuyor onunla girdiğiniz bir viraja aynı şekilde megan2 ile girerseniz ALLAH yardımcınız olsun derım bunun dısında tabii ki OPEL mesela CALİBRA,KADETT,MANTA,OMEGA :D


abi inan taksiciler işini çok iyi biliyorlar ucuzluktan ziyade az yaksın masraf çıkarmasın ve servis ağı çok olan araçları tercih ediyorlar ucuz diye değil bence... ayrıca nedense herkes renaultu kötülemiş ben iddalıyım megan 2 deki yol tutuşdan motorun seriliği ve cimriliğinden bir çok araca boy atar diyorum ... yol tutuşu herkes kötü diyor kimse yanlış anlamasında renault çok kötü bir araç değil bir çok kişi kulaktan duyma laflar etmiş .. bi kere yol tutuşunda sınıfında gayet başarılı bir araç megan 2 serilik konusundada bende gayet iyi ayrıca yakıt konusundada kullanmasını bilirsen çok iyi kimse yanlış anlamasın lütfen... o plastik diyen arkadaşlar için söylüyorum bu testleri yapıp 5 yıldız alan bi araç için heryeri plastik demek çok saçma ayrıca o plastik değil bazı kısımları elastiktir darbe emici özelliği vardır kaza anında belki araç fazla hasar görür ancak aracın içersindekiler fazla hasar görmezler boşuna 5 yıldız vermiyorlar sustum sustum artık yeter valla yok 5 para etmez yok o yok bu Cengiz abi yanlış anlama sana söylediğim yok genel anlamda yazıyorum herkes kötülemiş başka topiclerede baktım herkes kötülüyor renaultu... bence araçtan çok az biişi anlayan common rail sistemin her yönüyle güzel olduğunu anlar kullanması bilirseniz renaulttun motorları çok uzun ömürlüdür malum ülkemizin kalitesiz yakıtları yeni nesil dizel araçların pompalarını bozmaktadır eski model dizel araçların pompalarında içindeki parçalar arasında boşluk yeni nesil pompaya göre fazladır ve o yüzden normal motorin kullanılabiliyor yeni nesil pompalardaki parçalar arasındaki boşluk yalan olmasında 1000 de 1 kadar mı ne mikron olarak yani çok az common rail motorlar için euro dizel kullanılması istenir çünkü partikülü (ppm) sayısı normal motorine göre hem az hem daha fazla yağlama özelliği olduğu içindir bu yüzden yüksek basınç pompalarında yağlama çok önemli olduğundan bilmeyen birisi normal motorin ala ala pompayı tam yağlayamadan pompa ve daha sonra enjeksiyon sisteminde sorunlar çıkarmaya başlıyor anlattıklarım enjektörler içinde geçerli bu yüzden masraf çıkartıyor kullanmasını bilen bir insan aldığı yakıt istayonunu iyi analiz ettiğinde bi sorun çıkacağını sanmıyorum... bu arada şunuda söylemek istiyorum megan 2 faz 1 2 3 modellerine plastik diyip kötüleyenlere şasileri çok sağlam araçlar yetkili serviste çalıştığım için söylüyorum çok pert araç gördüm ve çok büyük kaza yapılmıştı araçlarla içindekilerin hepsi yaşıyordu kazadan sonra ayrıca şaside hiç birşey yoktu şimdi diyeceksinir renaulttun reklamını yapıyor diye hayır reklam yada övme yapmıyorum gerçekleri söylediğime inanıyorum kimse yanlış anlamasın .....

Bu arada yenil nesil çoğu dizel araç yakıt ekonomisine göre yapılıyor yani motor konusunda hiçbirini kötülememek lazım hemen hemen hepsinin temel prensibleri aynı yaklaşık sistemleride aynı ... saygılarımla....
 
okuyana kadar canım çıktı:D
gecen bizim köyümüzde(dünyanın en şirin köyüdür) 2005 megane sürdüm..
hosuma gitmedi değil acıkcası..ama biraz incelediğimde
banada plastik yıgını gibi geldi..elastik demişsiniz,onun nasıl
bir şey oldugunu bilmiyorum ama demekki darbeleri emiyor ve
araba cok hasarlı olsada içindekileri koruyor..
akrabamız cok az yaktıgını döyledi..1.5 idi onunki dizel..
sürüş izlenimlerimden küçük bir not:
vites değişimi berbat sanki halat çekiyorum vallahi..
 
okuyana kadar canım çıktı:D
gecen bizim köyümüzde(dünyanın en şirin köyüdür) 2005 megane sürdüm..
hosuma gitmedi değil acıkcası..ama biraz incelediğimde
banada plastik yıgını gibi geldi..elastik demişsiniz,onun nasıl
bir şey oldugunu bilmiyorum ama demekki darbeleri emiyor ve
araba cok hasarlı olsada içindekileri koruyor..
akrabamız cok az yaktıgını döyledi..1.5 idi onunki dizel..
sürüş izlenimlerimden küçük bir not:
vites değişimi berbat sanki halat çekiyorum vallahi..

:D:D güzel kardeşim şöyle başıma bi olay gelmişti onu anlatayım bi gün servisteyiz çalışıyoruz eski model bi araç geldi ve şamandıra lazımdı yedek parçada bulamadık hurdalığa indik hurdalıkda ışık pek yok heryer mekanik ve kaporta parçalarıyla doluydu neyse kaputların üstüne basa basa indim hurdalığa ustayla beraber indik tabi şamandıra arıyoruz neyse bulduk tam çıkarken ayağımla çamurluğa bastım ( clionun ) esnedi bayağı bi kaydım tabi tam düşüyordum zor toparlandım :D neyse tabi benim şarterler attı çok sinir oldum tüm sinirimi o parçayı kırmakla uğraştım usta zor zaptetti ama gene kıramadım ne hikmetse üstünde o kadar tepindimki bişi olmadı en sonunda pes etti tuttu fırlattım :D elastik yani esneme payı çok fazla yani içinde plastik maddeyle beraber birçok madde var tam bilmiyorum ama tek bi maddenen yapılmıyor yani... evet az yakıyor megan lar ve bide haklısın vites halatları uzun biraz vites kutusunun senkromenç manşon kısmı uzun yani opellerde kısa olması ara hızlanmalarda çok güzel bi avantaj her güzelin bi kusuru vardır tabi :)
 
benim eniştemde var megan 2 1.5 mazotlu hemde bir ton para verip full+full ünü aldı araç 2007 model falan galiba 2 yaşında araba arka kapıdan fitillerden su alıyor çözüm bulamadılar fitiller değişdi gene su alıyor

bunun dışında klasik megan 2 sorunlarını neti araştırısanızda karşınıza çıkıcakdır en bilindiği abs problemi ön takım sorunu sabahları açlışma problemi kasnak problemleri v.b

5 Yıldızlı arabayı götürüp orda geçirtmekle show yapmakla aynı aracın malzemeden çalıp kaliteden çalıp 2 yıldızını üretmek çok eski bir firma numarasıdır

bu hepsi için geçerli tüm markalar için geçerli astranın yenisini opel getirtti renkli cid ekran lı falan show car tanıtım aracı getirttiler yarı deri döşeme falan millet aracı bir gördü sipariş verdi gelen araçlar gid grafik ekranlı normal döşemeli v.b araçlar yani bunu vw de yapıyor hepsi yapıyor...

en basitinden insignia geldi show car galerilere aynı numarayı insignia içinde yapıcak opel.. bu klasik eski numara.
 
benim eniştemde var megan 2 1.5 mazotlu hemde bir ton para verip full+full ünü aldı araç 2007 model falan galiba 2 yaşında araba arka kapıdan fitillerden su alıyor çözüm bulamadılar fitiller değişdi gene su alıyor

bunun dışında klasik megan 2 sorunlarını neti araştırısanızda karşınıza çıkıcakdır en bilindiği abs problemi ön takım sorunu sabahları açlışma problemi kasnak problemleri v.b

5 Yıldızlı arabayı götürüp orda geçirtmekle show yapmakla aynı aracın malzemeden çalıp kaliteden çalıp 2 yıldızını üretmek çok eski bir firma numarasıdır

bu hepsi için geçerli tüm markalar için geçerli astranın yenisini opel getirtti renkli cid ekran lı falan show car tanıtım aracı getirttiler yarı deri döşeme falan millet aracı bir gördü sipariş verdi gelen araçlar gid grafik ekranlı normal döşemeli v.b araçlar yani bunu vw de yapıyor hepsi yapıyor...

en basitinden insignia geldi show car galerilere aynı numarayı insignia içinde yapıcak opel.. bu klasik eski numara.


dediğiniz numaraları bilmem ben de şöyle söyleyeyim belki işe yarar araç full + full demişsiniz sunroff varmı araçta varsa bide onu kontrol ettirin oradan içerin gidip tavan döşemesinden arka tarafa su damlatabilir bunlar ufak tefek şeyler her marka araçda olur bence 2002 sonu model megan 2 ler ilk çıktığında biz hep direksiyon kutusu değiştiriyorduk ots ( Ortak Teknik Sorun ) vardı yani ses yüzünden ... Abs ile ilgili hatırladığım kadarıyla sadece araçlarda ışık yakıyordu araç geliyordu abs hız sensörleri bozuluyordu değiştirdikten sonra sorun kalkıyordu yani abs beyni değiştirdiğimizi ben hatırlamıyorum daha sonra gene ots olarak ön fren kaliperlerinden frene basınca balata yeni dahi olsa ötme sesi geliyordu biz iyileştirilmiş laguna kaliperi takıyorduk bu kaliper olayı laguna 2 faz 1 modeli için de geçerli bu ots ler için servis bi ücret almıyor tabiki onuda belirtiyeyim. Benim fikrimi sorarsanız bu araçlar şans işi gerçekten kimisinde hiç sorun olmuyor kimisinde oluyor yani sıfır ilk alındığından itibaren diye söylüyorum kullanıcı hatasından dolayı değil .

Son yazdığınız hakkında birşey söyleyemem haklı olabilirsiniz mesela megan 2 hatcback modelleri direk fransadan geliyor ve o araçlarla ilgili ben bakım hariç hiçbirşey yaptığımızı hatırlamıyorum sedanlar Bursa' da üretiliyor parçaların bir kısmı türk yapımı bir çoğu fransız... Yani Fransa daki bi megan 2 le burdakiler bir değil bence.... umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır .. saygılar....
 
Geri
Üst