Az Benzin Yakma Taktikleri

scream2323

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
3000 deviri geçmeyip gaza basmayarak bi araba çok yakıyosa zaten bi problem var demektir iş yüksek devirde az yakan arabayı bulmak bendeki 95 corsa gsi 400ytl yakıyo o yüzden gitmeyen bi arabamız daha var ona biniyoruz oda toyota corolla 1.3 lpg toyota ise 80ytl yakıyo. şimdi çok karışık oldu toplayım
corsaya 200 ytl yaktırabiliyomuyuz bu başarı yoksa sabaha kadar yazalım yine yakıyo yine yakıyo
 

speedy_forever

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
654
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkdslar,ben baskı balatayı yedım bayramın ılk gunu..aksamına degıstırdım tanıdık servıste adamımız vardı degıstı..arabanın dıreksıyonu kalkarken sallıodu ve saga dogru cekıyodu rot ayarını yaptırdım..ama jantlar içten egıkmıs ve lastıkler kabakmıs..yenı 4 lastık ve jantlar pressle duzeltıılmesı gerekıyomus..3000 devırde vıtes yukseltıp gıdıyoduk eskıden ses soluk yoktu yag gıbı gıdıyodum..sımdı 3000 devıre gelınce araba sankı 4000 devırdeymıs gıbı ses verıo...bu baskı balatanın yenı olmasından mı kaynaklanıyo?120 ıle gıderken buyuk bı ses verıo ıcerı..eskıden o sesı 160-170 cıvarında verıyodu...yanı kısacası araba devırden düştü...BUNUN SEBEBI NEDIR ARKDASLAR_?yardımcı olabılırmısınız
 

speedy_forever

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
654
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamamda arkdsm oda var ama şöle bı durum var...3000 devırde yag gıbı gıdıodum...ses soluk yoktu..yag gıbı gıdıodum...sımdı baskı balatayı degıstırdıkten sonra 4000 devır gaz vermıs gıbı ses verıo araba.bunu sebebı baskı balatanın yenı olmasından mı kaynaklanıo?yoksa bunun baska bı nedenı varmıdır?yaptırdıgım gunden berı gezıyorum arabayla...araba çekişten düştü...160-170 ıle gıderken verdıgı sesı sımdı 120 ıle gıderken verıyo...anlamadım neden böle:(
 

Ghostbuster

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
190
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
astrammm' Alıntı:
arkadasım kıtapcık ne derse desın soguk motorla gaza basmak kadar cahılce bırsey tanımıyorum!! hele hele yag eskımıs özellıgını kayıp etmısse kol yatagını bıle yerınden söker
Aynı olayı bende okudum kitapçıkta acilen hareket edin diyor bende çok şaşırdım görünce ama böle yazıyor ilginç.
 

Ghostbuster

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
190
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
speedy_forever' Alıntı:
tamamda arkdsm oda var ama şöle bı durum var...3000 devırde yag gıbı gıdıodum...ses soluk yoktu..yag gıbı gıdıodum...sımdı baskı balatayı degıstırdıkten sonra 4000 devır gaz vermıs gıbı ses verıo araba.bunu sebebı baskı balatanın yenı olmasından mı kaynaklanıo?yoksa bunun baska bı nedenı varmıdır?yaptırdıgım gunden berı gezıyorum arabayla...araba çekişten düştü...160-170 ıle gıderken verdıgı sesı sımdı 120 ıle gıderken verıyo...anlamadım neden böle:(
Yaptırdığın yere git anlat derdini test surusune cıkın kesinlikle bir sorunvar deb balatası ile ilgili usta degilim ustalarda cevap vermemis sana verebileceğim tavsiye budur..
 

whiteman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
1,002
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamda kitapçık elimdeyken belirtilen püf noktalarını yazayım
aracı çalıştırdığınız andan itibaren hava ne kadar soğuk olursa olsun hemen hareket edip düşük vites ve düşük devirde aracı ısıtın, aracı rolantide çalıştırmak yakıt tükettiği gibi motorun geç ısınmasına sebeb verir
yakıt kesme özelliğini kullanın örneğin rampalarda gaza veya debriyaja basmayın
doğru vitesi bulun motorun uğuldamasına sebebiyet vermeyin hem yakıtı çoğaltır hemde aşınmayı
şehir trafiğinde 50 km gibi düşük hızda dahi 4 vitese geçebilirsiniz. 50-80 arasındaki hızda 3 vitesle değilde 4. viteste gitmek % 25 yakıt tasarrufu sağlıyor 70-90 hızda ise 4 le değilde 5 le gitmek % 15 tasarruf sağlıyor
lastik basınçlarını mevsimleri de gözönüne alarak iyi ayarlamak
gereksiz dur kalklar yapmamak mümkün olduğunca akıcı trafiği olan güzergahları seçmek
ve aracı sabit bir hızla 2000-3000 devir arasında sürmek her zaman tasarruf sağlıyor
 

hamsi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
62
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benimde kitapta okudugum dikkatimi ceken (onceden yanlış biliyormuşum) bekleme esnasında sure 1 dakikadan fazla olarak ise aracı istop etmek daha karlıdır diyor . birde mesela ışıklarda durduk boşa attım yol bilgisayarı 0,8 0,9 gosteriyor sizce normalmidir.
 

hakanbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
192
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
beyler bu " hava ne kadar soğuk olursa olsun direk hareket edin " meselesi kafamı karıştırdı. Kitapçıkta yazıyor diyor bazı arkadaşlar. Bu doğru olabilir mi Yaw?
 
Üst