- Konuyu Başlatan
- #151
Bursa'dan bir arkadaşımızın akrabası için temin edilen sanırım 2013 olan modelin makyajlı kasa Megane orijinal mercekli ama halojen olanına yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast 4300k xenon takımı montajını yapmak Rabbimin zini ile kısmet oldu.Fakat araç üzerinde resim duvar resmi vesaire henüz gelmedi.
Farlarda Bosch H7 mercek kullanılmış.Bi-xenon modeli ile aynı yapıda fakat bu farlar bana gelmeden önce yeni Hella olarak konuşuldu ürünler alındı.Mercek bu çıkınca sonra Bosch takmakta istemedim.Çalışmaya devam ettim.Bu fara sahip olan arkadaşlarımız direkt Bosch bi-xenon mercek değişimi yapabilirler fakat far camının açılması şart.
Montaj aparatı yapmaya gerek kalmdı orijinal yapı üzerinden montajı yaptım.
Çerçeve ile mrecek arasında yükseklik ayarının sorunsuz çalışabileceği kadar boşluk mevcuttu bu benim için iyi oldu ve farları kapattım.
Ankara'da okuyan öğrenci olan arkadaşımızın aynı model Scirocco aracına çift mercek montajından sonra angel halkalar ve bu defa çerçevedeki orijinal delikli kısımlara içten turuncu ledler ile parklarda yanacak şekilde led takıldı.Üstteki çalışma ile aynı olduğu için detay resimlerine gerek görmedim ve zaten çokta resimlemedim.sadece Valeo bi-xenon mercek şapkasını bu defa farklı kullandım.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın Laguna 2 faz aracı için çıkma far alındıktan sonra çalışmaya başlandı.Öncelik olarak merceklerin temizlenmesi ve gündüz farı çalışması yapaılması olarak işleme başlandı fakat sonra merceklerin ciddi sorunlu olması ile çift mercek yapılmasına karar verildi.Valeo bi-xenon mercek kullanıldı.Orijinal mercek kısmının delik çapı küçüktü ve burayı genişletmek oldukça sıkıntı verici bir durumdu.Bu nedenle orijinal mercek siperi sökülüp uzun hüzme merceği ve uzun hüzme bölümünede bi-xenon mercek montajı en dogru karar olarak belirlendi ve çalışma başladı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farların komple dagılmış hali.
Mercek kapagı araştırması denemeler sonrasında Latitude mercek kapagını kullanarak orijinal mercekli bölüm çizgilerine kısmen uydugunuda görünce kesip biçtim ve taktım.
Bi-xenon çalışması sonrası gündüz farı olarak Bmw orijinal U halka ve kaş şeklinde çalışma yapamaya karar verdik.Önce uzun hüzme kısmına taktığımız bi-xenon mercek önüne U halka montajı yapıldı.sonra orijinal çerçevenin üstteki kaş kısmına belirli hizadan iç kısımdan kestikten sonra içine her bir tarafa 42 power led yerleştirildi ve izolesi yapıldın.Bu kısmın önünede orijinal far camının alt kısmındaki tırtıklı kısımdan parça kesilerek monte edildi ve sonuçlar.
Power ledlerin dizilkmiş hali.
Montajlı hali.
Test.
Farların toplanmış hali.
Sinyal bölümündeki orijinal lens aynen kullanıldı ve etrafınada power led i,çin düzgün şekilde delikler delinerek ledlerin montajı ile işlem tamamlandı.
Araç üzerinde resimler henüz gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.
Bursa'dan arkadaşımızın Bmw Z4 aracının bakım sırasında farları yollayarak orijinal halkaların yeni nesil halka ile değişimi ve mercek temizliği yapılması için Ankara ziyareti sırasında bana bıraktı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farları açtım önüme çıkan yapı halojen aydınlatma ile sağlanan bir angel tasarımı oldu.Uzun hüzme gibi görünen kısım boş idi bu kısım sadece angel halak için ışık kaynagı bölümü olarak kullanıyordu.YEni nesil Halka montajı sonrası bu kısım boşta mı kalacak diye düşünmeye başlandı ve aslında ilk konuşmalarda tartışılan çift mercek olsun fikrine dönüş yapıldı ve orijinal Bosch mercek kromu fazlasıyla bitik durumda idi ve uzun hüzme kısmına ana kısa far bölümü olarak orijinal bosch mercek ise uzun hüzme de çalışacak şekilde sabitlendi.Yeni tip Hella bi-xenon ana mercek kasası bölümüne paralel olarak aliminyum montaj aparatı yaparak aynı anda hareket edecek ve ayarlanacak şekilde montajını yaptım.Yani yükseklik ayarında olması gereken ne ise o şekilde montajını yaptım.
Gen6 Valeo balast ve 4300k xenon takımı kullanıldı.Orijinal xenon ise sadece uzun hüzmede aktif halde kullanılıyor.
Mercekler içten düzgün görünsün diyerek ince mercek şapkaları kesip boyadım.
Orijinal çerçeve ksımlarıda yerleştirildi ve son durum.
Orijinal angel halka Parçlar söküldü,Angel halkalar 35 watt gücünde halojen ampul ile aydınlatılması yapılıyor.Bu kısımlara tamamen söküldü ve Boşta kalan uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon mercek montaj edildi.
Orijinal Angel halka parçaları.
Orijinal çerçeve kısımlarına yeni nesil Bmw halkalarının montajlı hali.Her halkada 600 lümenlik powe led ler kullanıldı.
Montaj sonrasındaki durumlar.
Sinyal kısmına her bir bölüme 8 Power led montajını yaptım ve bu kısmıda siyah zemin yaptım.Cam çizgileri ışığı tkileyen bir durum olunca siyah zemin çok sıkıntı yaratmacaktı.
Araç üzerindeki resimler gelince bilahire ekleyeceğim.
Farlarda Bosch H7 mercek kullanılmış.Bi-xenon modeli ile aynı yapıda fakat bu farlar bana gelmeden önce yeni Hella olarak konuşuldu ürünler alındı.Mercek bu çıkınca sonra Bosch takmakta istemedim.Çalışmaya devam ettim.Bu fara sahip olan arkadaşlarımız direkt Bosch bi-xenon mercek değişimi yapabilirler fakat far camının açılması şart.
Montaj aparatı yapmaya gerek kalmdı orijinal yapı üzerinden montajı yaptım.
Çerçeve ile mrecek arasında yükseklik ayarının sorunsuz çalışabileceği kadar boşluk mevcuttu bu benim için iyi oldu ve farları kapattım.
Ankara'da okuyan öğrenci olan arkadaşımızın aynı model Scirocco aracına çift mercek montajından sonra angel halkalar ve bu defa çerçevedeki orijinal delikli kısımlara içten turuncu ledler ile parklarda yanacak şekilde led takıldı.Üstteki çalışma ile aynı olduğu için detay resimlerine gerek görmedim ve zaten çokta resimlemedim.sadece Valeo bi-xenon mercek şapkasını bu defa farklı kullandım.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın Laguna 2 faz aracı için çıkma far alındıktan sonra çalışmaya başlandı.Öncelik olarak merceklerin temizlenmesi ve gündüz farı çalışması yapaılması olarak işleme başlandı fakat sonra merceklerin ciddi sorunlu olması ile çift mercek yapılmasına karar verildi.Valeo bi-xenon mercek kullanıldı.Orijinal mercek kısmının delik çapı küçüktü ve burayı genişletmek oldukça sıkıntı verici bir durumdu.Bu nedenle orijinal mercek siperi sökülüp uzun hüzme merceği ve uzun hüzme bölümünede bi-xenon mercek montajı en dogru karar olarak belirlendi ve çalışma başladı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farların komple dagılmış hali.
Mercek kapagı araştırması denemeler sonrasında Latitude mercek kapagını kullanarak orijinal mercekli bölüm çizgilerine kısmen uydugunuda görünce kesip biçtim ve taktım.
Bi-xenon çalışması sonrası gündüz farı olarak Bmw orijinal U halka ve kaş şeklinde çalışma yapamaya karar verdik.Önce uzun hüzme kısmına taktığımız bi-xenon mercek önüne U halka montajı yapıldı.sonra orijinal çerçevenin üstteki kaş kısmına belirli hizadan iç kısımdan kestikten sonra içine her bir tarafa 42 power led yerleştirildi ve izolesi yapıldın.Bu kısmın önünede orijinal far camının alt kısmındaki tırtıklı kısımdan parça kesilerek monte edildi ve sonuçlar.
Power ledlerin dizilkmiş hali.
Montajlı hali.
Test.
Farların toplanmış hali.
Sinyal bölümündeki orijinal lens aynen kullanıldı ve etrafınada power led i,çin düzgün şekilde delikler delinerek ledlerin montajı ile işlem tamamlandı.
Araç üzerinde resimler henüz gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.
Bursa'dan arkadaşımızın Bmw Z4 aracının bakım sırasında farları yollayarak orijinal halkaların yeni nesil halka ile değişimi ve mercek temizliği yapılması için Ankara ziyareti sırasında bana bıraktı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.
Farları açtım önüme çıkan yapı halojen aydınlatma ile sağlanan bir angel tasarımı oldu.Uzun hüzme gibi görünen kısım boş idi bu kısım sadece angel halak için ışık kaynagı bölümü olarak kullanıyordu.YEni nesil Halka montajı sonrası bu kısım boşta mı kalacak diye düşünmeye başlandı ve aslında ilk konuşmalarda tartışılan çift mercek olsun fikrine dönüş yapıldı ve orijinal Bosch mercek kromu fazlasıyla bitik durumda idi ve uzun hüzme kısmına ana kısa far bölümü olarak orijinal bosch mercek ise uzun hüzme de çalışacak şekilde sabitlendi.Yeni tip Hella bi-xenon ana mercek kasası bölümüne paralel olarak aliminyum montaj aparatı yaparak aynı anda hareket edecek ve ayarlanacak şekilde montajını yaptım.Yani yükseklik ayarında olması gereken ne ise o şekilde montajını yaptım.
Gen6 Valeo balast ve 4300k xenon takımı kullanıldı.Orijinal xenon ise sadece uzun hüzmede aktif halde kullanılıyor.
Mercekler içten düzgün görünsün diyerek ince mercek şapkaları kesip boyadım.
Orijinal çerçeve ksımlarıda yerleştirildi ve son durum.
Orijinal angel halka Parçlar söküldü,Angel halkalar 35 watt gücünde halojen ampul ile aydınlatılması yapılıyor.Bu kısımlara tamamen söküldü ve Boşta kalan uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon mercek montaj edildi.
Orijinal Angel halka parçaları.
Orijinal çerçeve kısımlarına yeni nesil Bmw halkalarının montajlı hali.Her halkada 600 lümenlik powe led ler kullanıldı.
Montaj sonrasındaki durumlar.
Sinyal kısmına her bir bölüme 8 Power led montajını yaptım ve bu kısmıda siyah zemin yaptım.Cam çizgileri ışığı tkileyen bir durum olunca siyah zemin çok sıkıntı yaratmacaktı.
Araç üzerindeki resimler gelince bilahire ekleyeceğim.