- Katılım
- 24 Eyl 2013
- Mesajlar
- 707
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Herkese merhaba bu konuda gerçekten yardımlarınıza ihtiyacım var aşağıda yapmak istediklerimi sıralayacağım fakat bunlarla +50 gücü geçer diyende var +20 almak bile hayal olur diyen var bu yüzden teknik bilgisi tecrübesi olan büyüklerimin arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var. Aracım astra g z16xe 100 beygir
Öncelikle yapmak istediklerim
-Emme manifoldu
-Egzoz manifoldu
-Egzantrik değişimi (vectra b gt)
-Soğuk hava filtre kiti
-Kelebek büyütme
-Yazılım
öncelikle belirtmek istiyorum aracımı proje aracı olarak kullanıyorum motorun içiyle çok oynamadan böyle bir liste çıkarttım kendime. birkaç sitede emme ve egzantrikle ilgili teknik veri grafikleri buldum. vectra b gt egzantriğini 136lık vectra b ye taktıklarında 10hp ye yakın güç alınmış ve torku biraz düşürmüş. Benim aracım zaten yeterince güçsüz olduğu için tork düşüşü olacağını sanmıyorum. Yurtdışı kaynaklı sitelerde emme manifolduna z16xe motor için 32+hp yazmışlar çok güzel bir değer fakat türkiyede o kadar kalitelisine ne rastlanır ne para yeter. ortalama ona da 10 15 dedik yazılım ve headers ile toplam 10 gelse diğerlerini hesaplamasam bile 35 civarları ediyor. benim için yeterli sayılır hedefimde 40 50 arasıydı zaten. Yaptığım hesap yanlış mı doğru mu bilmiyorum aracımı uzun bi süre satamayacağım için en azından motorunu keyifli hale getirmek istiyorum asıl amacım alt devirleri canlandırıp ivmelenmeyi arttırmak son süratle ve sürekli üst devirlerle hiçbir alakam yok sizinde bu konuda görüşlerinize yorumlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim
Öncelikle yapmak istediklerim
-Emme manifoldu
-Egzoz manifoldu
-Egzantrik değişimi (vectra b gt)
-Soğuk hava filtre kiti
-Kelebek büyütme
-Yazılım
öncelikle belirtmek istiyorum aracımı proje aracı olarak kullanıyorum motorun içiyle çok oynamadan böyle bir liste çıkarttım kendime. birkaç sitede emme ve egzantrikle ilgili teknik veri grafikleri buldum. vectra b gt egzantriğini 136lık vectra b ye taktıklarında 10hp ye yakın güç alınmış ve torku biraz düşürmüş. Benim aracım zaten yeterince güçsüz olduğu için tork düşüşü olacağını sanmıyorum. Yurtdışı kaynaklı sitelerde emme manifolduna z16xe motor için 32+hp yazmışlar çok güzel bir değer fakat türkiyede o kadar kalitelisine ne rastlanır ne para yeter. ortalama ona da 10 15 dedik yazılım ve headers ile toplam 10 gelse diğerlerini hesaplamasam bile 35 civarları ediyor. benim için yeterli sayılır hedefimde 40 50 arasıydı zaten. Yaptığım hesap yanlış mı doğru mu bilmiyorum aracımı uzun bi süre satamayacağım için en azından motorunu keyifli hale getirmek istiyorum asıl amacım alt devirleri canlandırıp ivmelenmeyi arttırmak son süratle ve sürekli üst devirlerle hiçbir alakam yok sizinde bu konuda görüşlerinize yorumlarınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim