Astra sfi vs 106 gti vs 306 gti

muratcantona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ağu 2007
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
fabırka verısıne gore 306 alır gıbıme gelıor 3 ü kalksa kısa mesafede 106 astra 106 yı alır bnce uzun mesafede ama 306 astra arası yorum yapamıorum
 

Harunde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
1,695
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
1.2.viteste iyi kalkarsa 106 yoksa uzunmuş kısaymış ne bu uçamı yoksa hiç şansı yok
ama 106 astrayı geçmiş ben 106 geçtim o zaman hepinizi geçerim :D
306-GSi ne olur onu bilemem
 

Kasırga&Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
3,675
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Abi bu 106 hep korkum olmuştur burdada görünce bende katılıyım dedim ama gerçeketn o araçlar fare gibi her yerden çıkıveriyo kısaysa her türlü 106 derim ama şöle kaymak gibi dümdüz bi yol bulup kapışıldımı heralde gsinin üstüne tanımam:D
 

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Pug 106 GTI 0-100 km 8.7 saniye son hız 205 km
pug 306 GTI 0-100 km 8.4 saniye son hız 209 km
astra GSI 0-100 km 8.0 saniye son hız 216 km

fabrika verileri bunlar

Pug cular mod yok diyip sizi kandırıyor olmasın

biraz açmakta fayda var 306 nın son dişli oranı 0.79:1 yani kısa diferansiyel kullanıyor ve son hız eksikliği yaşamamak için bunu 6. vitesiyle dengeliyor bu ona kendisiyle aynı ağırlıktaki bir araç karşısında rolling avantajı sağlıyor ama kendisinden hafif olan astra karşısında bu durum doğal olarak fazla bir avantaj sağlamıyor

Cadde yarışlarında durum farklı çünkü orada belli bir kıstas yok kalkıyorsun astra ile önde çıkıyorsun belli bir yere kadar önde gidiyorsun bir süre sonra GTI yaklaşıp seni geçiyor ve sende pes diyorsun dolayısyla GTI yiyor diyorsun. ama aslında GTI ın kısa son dişli oranı ve 6. vitesi bu yanılmayı gerçekleştiriyor çünkü GTI ın Astraya göre kısa aralıklı olan şanzıman avantajı ilk kalkışta astranın hafifliği yüzüden pek işe yaramadığı için GSI 0-100 km ye önde giriyor bu durum 0-400 metre sonunda da hala astra lehine fakat artık otomobiller iyice hızlanıp kalkış ivmesi iyice azalmaya başlayınca GTI ın kısa son dişli avantajından dolayı seri vites avantajı artık ortaya çıkıyor ve 1000 metreye önde giriyor tabii bu arada Astra nın yalnızca 0.5 saniyelik bir zaman kadar önünde ama demekki GSI cılar işte burada mağlubiyeti kabul edip yarışı terk ediyorlar fakat süratin biraz daha artması ile çok kısa bir süre sonra GTI ın kısa diferansiyelini dengelemek için koymuş olduğu 6. vites aralığı bu defa kendisine ağır gelmeye ve son viteste son devire ulaşma güçlüğü yaşamaya başlamasına neden oluyor fakat bu sırada astra iyice canlanmış durumda çünkü o GTI ın seri vitesleri karşısında 1000 metre civarlarında kaybettiği 0.5 saniye mesafeyi 5. vitesinin tüm devir bandı boyunca GTI ın son vitesine oranla daha fazla artar bir şekilde kapatıp + 7 km daha fazla bir hıza sahip olarak top speed e erişiyor.

Tabii bunlar hala 150 HP verebilen GSI lar için geçerli durumlar :)
 

devolation

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2006
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Pug 106 GTI 0-100 km 8.7 saniye son hız 205 km
pug 306 GTI 0-100 km 8.4 saniye son hız 209 km
astra GSI 0-100 km 8.0 saniye son hız 216 km

fabrika verileri bunlar

Pug cular mod yok diyip sizi kandırıyor olmasın

biraz açmakta fayda var 306 nın son dişli oranı 0.79:1 yani kısa diferansiyel kullanıyor ve son hız eksikliği yaşamamak için bunu 6. vitesiyle dengeliyor bu ona kendisiyle aynı ağırlıktaki bir araç karşısında rolling avantajı sağlıyor ama kendisinden hafif olan astra karşısında bu durum doğal olarak fazla bir avantaj sağlamıyor

Cadde yarışlarında durum farklı çünkü orada belli bir kıstas yok kalkıyorsun astra ile önde çıkıyorsun belli bir yere kadar önde gidiyorsun bir süre sonra GTI yaklaşıp seni geçiyor ve sende pes diyorsun dolayısyla GTI yiyor diyorsun. ama aslında GTI ın kısa son dişli oranı ve 6. vitesi bu yanılmayı gerçekleştiriyor çünkü GTI ın Astraya göre kısa aralıklı olan şanzıman avantajı ilk kalkışta astranın hafifliği yüzüden pek işe yaramadığı için GSI 0-100 km ye önde giriyor bu durum 0-400 metre sonunda da hala astra lehine fakat artık otomobiller iyice hızlanıp kalkış ivmesi iyice azalmaya başlayınca GTI ın kısa son dişli avantajından dolayı seri vites avantajı artık ortaya çıkıyor ve 1000 metreye önde giriyor tabii bu arada Astra nın yalnızca 0.5 saniyelik bir zaman kadar önünde ama demekki GSI cılar işte burada mağlubiyeti kabul edip yarışı terk ediyorlar fakat süratin biraz daha artması ile çok kısa bir süre sonra GTI ın kısa diferansiyelini dengelemek için koymuş olduğu 6. vites aralığı bu defa kendisine ağır gelmeye ve son viteste son devire ulaşma güçlüğü yaşamaya başlamasına neden oluyor fakat bu sırada astra iyice canlanmış durumda çünkü o GTI ın seri vitesleri karşısında 1000 metre civarlarında kaybettiği 0.5 saniye mesafeyi 5. vitesinin tüm devir bandı boyunca GTI ın son vitesine oranla daha fazla artar bir şekilde kapatıp + 7 km daha fazla bir hıza sahip olarak top speed e erişiyor.

Tabii bunlar hala 150 HP verebilen GSI lar için geçerli durumlar :)


kardeş seni gerçekten yürekten tebrik ediyorum:alkis: benim gördügüm ve kimseye kabullendiremedgm olayı en iyi şekilde açıklamışsın evet defalarca denedik astra 1-2 kafayı alıyor ama 3sonu 306 uzamaya başlıyor buda dedigin gibi kısa vites oranları sayesinde bide unutmadan peugeot 7500dd çeviriyor opel 6800dd cutoff buda bir avantaj pug için araçlar aynı şanzuman oranları ve aynı devir çevirdigi takdirde astranın farkı epey olacaktır buna eminim ama şuanda durum bu..
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Denenmişi var..isteyenlere özelden video ataırm:)
 
Üst