Astra J Süspansiyon Hakkında

Biga_li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2007
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

deka' Alıntı:
Biga_li' Alıntı:
Peki sizin aracın model ve hangi paket öğrenebilirmiyiz daha net olması açısından, servisin dediği tüm sport paketlerde değilde belirli bri seride bu şekilde olduğu yönündeydi. Eğer şüphede kalırsam farklı bir servise daha götürmeyi planlıyorum.

Benim araç sport donanım, 1.6 cdti.

Hocam siz şimdi böyle diyince kıllandım gene, arkadan böyle luk luk tarzında bir ses geliyor sizinkinde nasıldı tarif edebilirmisiniz.Yanlız bahsettiğim depo çalkantı sesi değil o lakır lukur ses yapıyor onu tenzi ediyorum :D Birde istanbulda mısınız hangi servise götürdünüz.
 

deka1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2016
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

Depo tam dolu iken çıkan sesi biliyorum, o değil, dediğiniz gibi luk luk gibi, neredeyse bozuk denemeyecek pütürlü asfaltta bile duyulan hoş olmayan rahatsız edici bir ses. İstanbul da değilim, Isparta dayım, burada 1 servis var, sorumlusu bindi, kendisi sürdü, arka koltuğa oturdu, kendisi de söyledi ve kabul etti, hatta sipariş geçtiklerinde gelen amortisörde de aynı ses vardı, değişimden sonra tur atıp geldiler, yeni amortisörün şase numarasına göre geldiği halde olmadığını, uyumsuz olduğunu, biraz daha sorunca bu gelenin hb amortisörü olduğunu söylediler, (doğruysa, hb, sedan fark var mı bilmiyorum) taktıklarını sökmeden tekrar sipariş verdiler 2 gün sonra da 2. geleni taktılar, sorun kalmamıştı.
 

opelsizasla

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
111
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

aahmet_celik' Alıntı:
Biga_li' Alıntı:
[font=verdana, geneva, lucida,]Arkadaşlar merhaba, Astra G den Focus ordan Mondeo derken Astra J ye döndük yine. 2015 Aralık çıkışlı Astra J Sedan 1.6 CDTİ 136hp Sport paket ( Ön park sensörü ve Cosmo jantlı olan serisi) aldık hayırlısıyla. Çalıştığım şirkette kullandığımız 2013 1.3 CDTİ Cosmo sedan araç ile kıyaslayınca süspansiyonun daha sert olduğunu ve kasislerde falan bi tık daha sesli çalıştığını fark ettim akabinde servise götürdük sonuçta garantili araç belki bir arıza vardır diye. Serviste şase no dan bilgisayardan sorgulandı, araç liftte iken amortisör parça kodlarına bakıldı ve araçta alçaltılmış süspansiyon yani farklı amortisör ve yay olduğunu söylediler bu araçlarda belirli bir seri bu şekilde gelmiş gerçekten parça kodları ile bakıldığında yaylar ve amortisörler normalinden farklı çıkıyor. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı başına gelen yada merak edip servise giden, süspansiyonun sert olduğu çok belli araç ve bagaj full doluyken araç boş gibi duruyo hiç oynamıyo nerdeyse [/font]
img-grin.gif
[font=verdana, geneva, lucida,] normale çevirmek içinde 4 amortisör ve 4 yay takılması gerektiğini söylediler tabi gerek değiştirmeye grek var veya yok tartışılır ama yol tutuşuna katkısı bu şekilde daha fazla olduğuda gerçek, aynı seriye sahip araç sahiplerinin benzeri şikayeti varmı yada merak edip servise giden ve aynı cevabı alanlar düşüncelerini merak ediyorum doğrusu, saygılar. [/font]

merhaba, sport donanım paketli araçlarda diğer donanımlardan farklı alçaltılmış şasi var, yani süspansiyon sistemi diğer donanımlardan ve şirkenizde kullandığınız cosmodan farklı. Hatta direksiyonu bile daha sert. Opelin model ne olursa olsun sport (yeni adıyla dynamic) tüm araçlarında durum aynı. Bu sert süspansiyon yol tutuşta ve güvenlik için artı fakat günlük şehir içi kullanımda ve bizim yollarımızda biraz keyifsiz açıkcası. Yumuşak iyi bir lastikle durumu bir tık hafifletebilirsiniz fakat yinede alışmanız daha iyi bir çözüm. Yeni jenerasyon araçların daha çok güvenlik odaklı olmasından dolayı bu araçlardan beklediğimiz konforu malesef bize yaşatmıyo. amartisör yay değişimine hiç girmeyin bence, bunlar mühendislik hesaplar. Ayrıca opelin süspansiyonu sessiz konforlu çalışan aracı bence yok. Bir çoğunu kullandım, yeni kasa astra K'da durum aynı. Hatta K'yı kullandıktan sonra beklentim büyüktü çünkü terfiden vazgeçtim.  Bu arada benim aracımda astra j sport.

(ayrıca kullanmadım ama, Mondeo D sınıfı bi araç, konfor ve bir çok açıdan C sınıfına göre farklı değilmiydi? D sınıfından C ye geçmekte belki size farklı gelmiş olabilir)
https://www.opel.com.tr/content/dam...ry/02_Specsheets/yeni_astra_range_02_2013.pdf

2013 e kadar olan astra j lerde alçaltılmış şasi 1.3 cdti 95 hp araçların bütün donanımlarında standart sunulurken 1.4 t ve 1.6 t motor seçeneklerinin sport ve cosmo donanımlarında 18'' jant paketiyle birlikte sunuluyordu.


2014 ten itibaren astra j lerde  bütün motor seçeneklerinde alçaltılmış şasi sadece sport ve cosmo donanımlarında flexride opsiyonuyla birlikte standart gelirken, flexride opsiyonu olmayan araçlarda   18'' jant paketiyle birlikte verilmeye başlandı. 

http://www.opel.com.tr/content/dam/...sheets/yeni_astra_range_specsheet_02_2014.pdf

Yani Biga_li Hocam 1.6 cdti 136 hp sport aracınızda eğer flexride  yani sürüşe duyarlı şasi opsiyonu  veya 18'' jant paketi varsa aynı zamanda aracınızda alçaltılmış şaside vardır.Bu donanımlar yoksa şasiniz standart şasidir ve yaşadığınız süspansiyon sorunun kaynağı farklıdır.
 

astra_1.6cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2016
Mesajlar
50
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

Watt's süspansiyonu 2016-17 astra sedanlarda kaldırdılar galiba.Yol tutuş artsın diye alçaltılmış şasi gönderiyo olmasınlar.Her yılın arabası farklı özellikte anlamadım çok saçma.
 

Biga_li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2007
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

Arkadaşlar bu konu hakikaten çok karmaşık ve soru işaretleri ile dolu hangi servise güvenicez onuda bilmiyorum net bilgi veremiyorlar çünkü. es_es_li kardeşim arabada watts bağlantı var altına bakınca sırıtıyo zaten kollar, arabada standart 17 cosmo jantı var ve flexride opsiyonu falanda yok standart donanımda araç. Havalar iyileşsin başka bi servise daha götürmeyi planlıyorum net bir bilgi alana kadarda herhalde devam edicem, benim tek çekincem arabanın garantisi bittiğinde vay efendim amortisörler yok takozlar bilmem ne arızalı diyerek para almaya çalışmaları. Şirketteki 30 liralık arabalardan bile böyle rahatsız edici sesler gelmiyorken benim aracımdan gelmesi canımıda fena sıkıyor, başka tecrubesi olan arkadaşlar varsa paylaşımlarını bekliyorum. Hepinize teşekkürler yine.
 

yavuzali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

Biga_li' Alıntı:
[font=verdana, geneva, lucida,]
Ayni dirum bendede var. Yine ayni durum tum cosmo jantli 1.6 cdti manuel sport araclarda var. Bu araclar alcaltilmis spor sasi ile geliyor bunu bi cok yerden teyit ettim. En ufak yamada bile ses yapiyor. Ama dediginiz gibi yol tutus mukemmel. Bende duruma gore yay ve amortisorleri degistirmeyi dusunuyirum. Size bi fiyat verdiler mi acaba 4 yay ve amortisor icin.


Arkadaşlar merhaba, Astra G den Focus ordan Mondeo derken Astra J ye döndük yine. 2015 Aralık çıkışlı Astra J Sedan 1.6 CDTİ 136hp Sport paket ( Ön park sensörü ve Cosmo jantlı olan serisi) aldık hayırlısıyla. Çalıştığım şirkette kullandığımız 2013 1.3 CDTİ Cosmo sedan araç ile kıyaslayınca süspansiyonun daha sert olduğunu ve kasislerde falan bi tık daha sesli çalıştığını fark ettim akabinde servise götürdük sonuçta garantili araç belki bir arıza vardır diye. Serviste şase no dan bilgisayardan sorgulandı, araç liftte iken amortisör parça kodlarına bakıldı ve araçta alçaltılmış süspansiyon yani farklı amortisör ve yay olduğunu söylediler bu araçlarda belirli bir seri bu şekilde gelmiş gerçekten parça kodları ile bakıldığında yaylar ve amortisörler normalinden farklı çıkıyor. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı başına gelen yada merak edip servise giden, süspansiyonun sert olduğu çok belli araç ve bagaj full doluyken araç boş gibi duruyo hiç oynamıyo nerdeyse [/font]
img-grin.gif
[font=verdana, geneva, lucida,] normale çevirmek içinde 4 amortisör ve 4 yay takılması gerektiğini söylediler tabi gerek değiştirmeye grek var veya yok tartışılır ama yol tutuşuna katkısı bu şekilde daha fazla olduğuda gerçek, aynı seriye sahip araç sahiplerinin benzeri şikayeti varmı yada merak edip servise giden ve aynı cevabı alanlar düşüncelerini merak ediyorum doğrusu, saygılar. 


[/font]
 

Biga_li

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2007
Mesajlar
87
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

yavuzali' Alıntı:
Biga_li' Alıntı:
[font=verdana, geneva, lucida,]
Ayni dirum bendede var. Yine ayni durum tum cosmo jantli 1.6 cdti manuel sport araclarda var. Bu araclar alcaltilmis spor sasi ile geliyor bunu bi cok yerden teyit ettim. En ufak yamada bile ses yapiyor. Ama dediginiz gibi yol tutus mukemmel. Bende duruma gore yay ve amortisorleri degistirmeyi dusunuyirum. Size bi fiyat verdiler mi acaba 4 yay ve amortisor icin.


Arkadaşlar merhaba, Astra G den Focus ordan Mondeo derken Astra J ye döndük yine. 2015 Aralık çıkışlı Astra J Sedan 1.6 CDTİ 136hp Sport paket ( Ön park sensörü ve Cosmo jantlı olan serisi) aldık hayırlısıyla. Çalıştığım şirkette kullandığımız 2013 1.3 CDTİ Cosmo sedan araç ile kıyaslayınca süspansiyonun daha sert olduğunu ve kasislerde falan bi tık daha sesli çalıştığını fark ettim akabinde servise götürdük sonuçta garantili araç belki bir arıza vardır diye. Serviste şase no dan bilgisayardan sorgulandı, araç liftte iken amortisör parça kodlarına bakıldı ve araçta alçaltılmış süspansiyon yani farklı amortisör ve yay olduğunu söylediler bu araçlarda belirli bir seri bu şekilde gelmiş gerçekten parça kodları ile bakıldığında yaylar ve amortisörler normalinden farklı çıkıyor. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı başına gelen yada merak edip servise giden, süspansiyonun sert olduğu çok belli araç ve bagaj full doluyken araç boş gibi duruyo hiç oynamıyo nerdeyse [/font]
img-grin.gif
[font=verdana, geneva, lucida,] normale çevirmek içinde 4 amortisör ve 4 yay takılması gerektiğini söylediler tabi gerek değiştirmeye grek var veya yok tartışılır ama yol tutuşuna katkısı bu şekilde daha fazla olduğuda gerçek, aynı seriye sahip araç sahiplerinin benzeri şikayeti varmı yada merak edip servise giden ve aynı cevabı alanlar düşüncelerini merak ediyorum doğrusu, saygılar. 


[/font]

Biz kabullendik bu durumu hocam artık, opel almanyaya mail attım onlarda aynı cevabı verdi süspansiyon farklı. Durduk yere 2-3 bin masraf yapamam 2-3 daha ekler modeli değiştiririm diye düşünüyorum şuan, tabi kararsızım.
 

yavuzali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cvp: Astra J Süspansiyon Hakkında

Biga_li' Alıntı:
Biz kabullendik bu durumu hocam artık, opel almanyaya mail attım onlarda aynı cevabı verdi süspansiyon farklı. Durduk yere 2-3 bin masraf yapamam 2-3 daha ekler modeli değiştiririm diye düşünüyorum şuan, tabi kararsızım.

2 araç olunca sizde daha iyi farkı anlarsınız. ciddi ses farkı varmı acaba cosmo sedanla yoksa ehh işte gibi mi?. yaklaşık 3500 tl lik bi tutar çıkıyo serviste 4 yay ve amortisör için. değer mi sizce
 
Üst