Astra j sedan 1.4 turbo performansı

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
Merhaba. Sıfır km 1.4 astra sedan manuel siparişi verdim. Aracı bekliyorum. Ancak şu an bazı sorulara cevap arıyorum. Kimisi araç için performansı yeterli derken kimisi kötü diyebiliyor. Daha önce megane 2 1.5 dizel ve en son corolla 1.6 valvematic araç kullandım. Zaten corollayı satma sebebim performansıydı. Yanlış anlaşılmasın aile babasıyım öyle yarış vs ile işim olmaz ancak özellikle rampada beni üzmesin sollamasa basıp geçeyim. Corolla da 132 bg atmosferik motor düzde iyi olsada rampada düşük vites ile gidebiliyordu. Vites düşüncede 4000-5000 devir çevirip o sese katlanmak gerekiyordu. Ha keza ara hızlanmalarda atiklik için vites düşürüp gaza asılmak gerekiyordu. Yıllık 15 bin km yolumun çoğu şehir dışı. Tarafsız gözle astra 1.4 turbo beni bu mutlu eder mi? Yakıt konusu malum zaten çok zorlarsa lpg taktırırım ama en önemli konu sürüş konforu. Corolladaki gibi kamyon şöförü modunda sürekli vitesle oynar mıyım?
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
İçinizde korku olmasın. Turbolu araç her şekilde sizi tatmin edecektir.
 

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
İçinizde korku olmasın. Turbolu araç her şekilde sizi tatmin edecektir.
Benimde tahminim o yönde. Tek handikap aracın ağırlığı kafamda.

Siz daha önce dizel araç kullandınız mı? Bunu kıyaslama için soruyorum. Astra 1850 dd da maksimum torku vermeye başlıyor. Bu devirde araç rampada hangi viteste olursa olsun yol alıyor mu? Teşekkürler.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
1.4T otomatik olanını, özellikle uzun yolda kullanıyorum, şimdiye kadar performans açısından beni hiç üzmedi . Kısa mesafede sollama yapmak istediğim zamanlarda turbo farkı hemen öne çıkarıyor. Ailede bir de 2.0 Vectra A kasa var. Onunla kıyaslayacak olursam performansı gayet yeterli. Yakıt konusunda sıkıntı yaşamadığım için iki aracımda da LPG yok, ihtiyaç da duymuyorum. Ağır kasaya sahip bütün araçlar özellikle kalkışlarda, rampa çıkışlarında ve sık sık yapılan gereksiz ara hızlanmalarda aşırı yakıt tüketirler. Kalkışlarda gaza fazla yüklenilmedikçe, belli hızlara ulaşana kadar agrasif kullanılmadığı sürece yakıt konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Ben uzun yolda sık sık yüksek hızlara çıkmaz, gereksiz yere turboyu devreye almazsam 100 km de 6 litrelik tüketim değerlerini görüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nihat8790

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Benimde tahminim o yönde. Tek handikap aracın ağırlığı kafamda.

Siz daha önce dizel araç kullandınız mı? Bunu kıyaslama için soruyorum. Astra 1850 dd da maksimum torku vermeye başlıyor. Bu devirde araç rampada hangi viteste olursa olsun yol alıyor mu? Teşekkürler.
Dizel ile kıyaslama yapmayalım. Çünkü dizellerde beygir düşük olsada tork yüksek oluyor. Bu da sollama ve ani hareketlerde avantaj sağlayacaktır. 1.4 t atmosferik olsa performans düşük olacaktı ancak turbo olayı tamamen farklılaştırmakta.
 

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
1.4T otomatik olanını, özellikle uzun yolda kullanıyorum, şimdiye kadar performans açısından beni hiç üzmedi . Kısa mesafede sollama yapmak istediğim zamanlarda turbo farkı hemen öne çıkarıyor. Ailede bir de 2.0 Vectra A kasa var. Onunla kıyaslayacak olursam performansı gayet yeterli. Yakıt konusunda sıkıntı yaşamadığım için iki aracımda da LPG yok, ihtiyaç da duymuyorum. Ağır kasaya sahip bütün araçlar özellikle kalkışlarda, rampa çıkışlarında ve sık sık yapılan gereksiz ara hızlanmalarda aşırı yakıt tüketirler. Kalkışlarda gaza fazla yüklenilmedikçe, belli hızlara ulaşana kadar agrasif kullanılmadığı sürece yakıt konusunda sıkıntı yaşamazsınız. Ben uzun yolda sık sık yüksek hızlara çıkmaz, gereksiz yere turboyu devreye almazsam 100 km de 6 litrelik tüketim değerlerini görüyorum.
Üstadım ben yakıt konusunda ne kadar ekmek o kadar köfte düşüncesindeyim. Bir araç yakıyorsa hakkını verecek. Hakkını veriyorsa sorun yok.

Dizel ile kıyaslama yapmayalım. Çünkü dizellerde beygir düşük olsada tork yüksek oluyor. Bu da sollama ve ani hareketlerde avantaj sağlayacaktır. 1.4 t atmosferik olsa performans düşük olacaktı ancak turbo olayı tamamen farklılaştırmakta.
Yanı bir dizel rampa performansı beklemeyeyim??
 

M.Gürhan

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
86
Tepki puanı
20
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Üstadım ben yakıt konusunda ne kadar ekmek o kadar köfte düşüncesindeyim. Bir araç yakıyorsa hakkını verecek. Hakkını veriyorsa sorun yok.


Yanı bir dizel rampa performansı beklemeyeyim??
Abi 1 yıldır kullaniyorum düz yolda rahat sollama yapabiliyorum.3 ve 4. Viteslerde.bir kaç kere eğimi yüksek yokus çiktiğimi biliyorum o zaman da vitesi 3 e dudurdugumde epey bayilmisti araba
 

M.Gürhan

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
86
Tepki puanı
20
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Üstadım ben yakıt konusunda ne kadar ekmek o kadar köfte düşüncesindeyim. Bir araç yakıyorsa hakkını verecek. Hakkını veriyorsa sorun yok.


Yanı bir dizel rampa performansı beklemeyeyim??
Ben 1 yıldır kullaniyorum.duz yolda istedigin zaman 3 ve 4.viteslerde sollama yapabiliyorum rahat bir sekilde.fakat cok egimli bir yokusta arabanin bayildigini da hatirliyorum
 

M.Gürhan

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
19 Ocak 2020
Mesajlar
86
Tepki puanı
20
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Üstadım ben yakıt konusunda ne kadar ekmek o kadar köfte düşüncesindeyim. Bir araç yakıyorsa hakkını verecek. Hakkını veriyorsa sorun yok.


Yanı bir dizel rampa performansı beklemeyeyim??
Eğim cok fazla olmadiginda tipki duz yol performansi gibi gidiyor.
 

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
Ben 1 yıldır kullaniyorum.duz yolda istedigin zaman 3 ve 4.viteslerde sollama yapabiliyorum rahat bir sekilde.fakat cok egimli bir yokusta arabanin bayildigini da hatirliyorum
Düz yolda atmosferik corolla da zaten 3 viteste rahat sollama yapıyordu. Ama derin virajlı dağ yollarında çok bayılıyordu ve toplamak için vites düşürüp 4000 devire kadar çıkmam gerekiyordu. 1.4 turbo da bu karakterdeyse pek fark olmaz diye düşünüyorum.
 
Üst