astra j 2011 sport tourer LPG uyumu

haldun.kucuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 May 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Merhabalar

2011 astra j Sport tourer sahibiyim. aracımdan memnunum fakat malumunuz son zamlardan sonra Benzin fiyatları etkilemeye başladı. LPG için uygun bir araç olmadığı söyleniyor. ve hatta bir çok tanınmış lpg dönüşüm firmaları da uygun olmadığını söylüyormuş. Nedeni de sanırım okuduğum formlarda süpap ları magnezyum alaşımlı olması yüksek ısılara dayanmaması imiş. Bu konuda Gerçekten bilgisi olan arkadaşım varsa bizi bilgilendirir mi?
 

Suhuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2017
Mesajlar
34
Tepki puanı
8
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Haldun Bey..1.6 atmosferik motor almaya niyetlenmiş iken LPG dönüşümü için firmaları gezmiş, forumları hatmetmiş birisi olarak magnezyum alaşımlı halinin LPG de yaklaşık 40.000 km gidebileceği, ardından 3.000-TL gibi bir maliyet ile takılabilen çelik sübapların ise artık sorunsuz çalışacağı bilgisine ulaşmış idim. Bu bilgi bir yıl öncesinin olup değişiklik olma ihtimali vardır.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Haldun bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz diyorum. 1.6 180 beygir turbo insignia aracıma kendim LPG taktırmıştım bir zamanlar. O dönemlerde bu konuyu detaylıca araştırmıştım. Bizim araçlarımızda bildiğiniz üzerine magnezyum alaşımlı subap bulunuyor, buda yüksek yanma ısısında malesef zamanla bükülme veya özelliğini kaybetme sorunlarına yol açıyor. Şimdi yaptığım araştırmalarda yanma odasına püskürtülen benzin+hava karışımında yanma neticesinde ortaya çıkan ısı ortalama 600-700 derece civarında ısı ortaya çıkıyormuş, bu işlem aynı şekilde LPG+hava karışımıyla olursa 800-900 derece civarlarında ısı ortaya çıkıyormuş. LPG ile sürekli kullanılan durumlarda bu derece farkından dolayı ilerleyen süreçlerde subaplar zamanla özelliğini yitiriyor ve sabah ilk çalıştırmalarda silkeleme güçte düşme vb durumlar ortaya çıkıyor. Bu noktada soruna müdahale edilirse subap değişimi + conta değişimi gibi işlemlerle düşük biraz daha uygun fiyatla bu iş çözülüyor. Müdahale edilmez diretilirse malesef subaplar pistonlara değmeye bağladığı durumlarda maliyet giderek artıyor.

LPG firmalarının çözüm önerilerine gelecek olursak, kimi firma kendisince yağlamalı sistem, kimi firmalar belirli aralıklarda benzinle çalıştırma gibi çözümler sunuyorlar. Benim o zamanlar kullandığım çözüm yönteminde aracım 4 bin devirden sonra benzine geçiyordu.

Kısacası birçok çözüm var ancak subapların zararının önüne geçilemez gibi duruyor. Araç silkelemeye başladığı zaman 1-2 bin TL arasında çelik subap taktırıp yolumuza bakmak mantıklı geliyor.
 

haldun.kucuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 May 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Herkese bilgiler için teşekkür ederim. Sübap sorunu tahmini kaç bin km yaptıktan sonra çıkar
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bakımları düzenli yaptırdığınızı varsayalım en 50 bin km gider diye düşünüyorum. Tabi bu sizin kullanım şeklinize göre artadabilir eksiledebilir.
 

mavivan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
17.06.2017 tarihi itibariyle astra j 2011 1.4 turbo aracıma 2400 TL ye lovato lpg taktırdım. Sübaplar yandığında değişim için gidecek masrafın 1.000 TL olduğunu belirtti. Araçla ilgili sorunlarımı tecrübelerimi burdan paylaşacağım.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
17.06.2017 tarihi itibariyle astra j 2011 1.4 turbo aracıma 2400 TL ye lovato lpg taktırdım. Sübaplar yandığında değişim için gidecek masrafın 1.000 TL olduğunu belirtti. Araçla ilgili sorunlarımı tecrübelerimi burdan paylaşacağım.

Öncelikle hayırlı olsun hocam. Kesinlikle bizimle bilgileri paylaşmalısınız. Sizden rica etsem, Bu konu malum astralarda çok soru işareti hatta bir başlık açın ordan güncel şekilde verileri paylaşın kafalardaki soru işaretlerini sizin mesajlarınızla kaldıralım. Şimdiden teşekkür ediyorum.
 

mavivan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Simit tipi lpg takdırdım. Ama simit istetmenin yerine tam oturmadı. İstetmeyi ince koymuşlar ve üzerinede 80 km yol gidebilinir gibi bir ifade eklemişler. LPG taktıktan sonra oluşan boşlukları doldurup bagajdaki karoserin çökmemesi için beyaz strafor kullanmak gerekiyor. Bu arada şunu belirteyim şehir içinde benzinde 9 litrenin altına düşşüremedim yakıtı. Şehirler arası yoldada 7 litre civarında bir tüketimim oldu ama 130 km nin altınada neredeyse hiç düşmedim. En fazla yaptığım hızda 160 oldu. Fakat şunu demeliyimki arabanın konforu özellikleri yol tutuşu o kadar iyi ki harcadığı benzin umurumda olmuyor. LPG yi fulledim kaç km yol götürdüğünüde yine buradan yazacağım.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
LPG sistemleri çok geliştiler performans olarak benzini hiç aratmıyorlar tekrardan hayırlı olsun.
 

mavivan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
İlk depom bitti tümü şehir içinde olmak üzere 192 km yol yaptım. 77 TL karşılığı aldığım 29,6 litre LPG ile 192 km gittim. Çok yaktı fakat bunun 20 TL lik kısmı ile dolum yapıldıktan sonra denemeler yapıldığı için ve aracımın lpg ye uyumumunuda göz önüne alırsak bir sonraki depodan ortalama 300 km bekliyorum. Yol bilgisayarı bile ortalama 13 litre/100 km gösteriyor. İkinci depomun sonucunuda burdan vereceğim. Fakat ne kadar yakarsa yaksın aracın performansı ve konforu düşünüldüğünde helali hoşu olsun derim.
 
Üst