astra j 14.t turbo çözülemeyen rölanti ve zengin karışım sorunu

Garavel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
herkese merhaba arkadaşlar siteye yeni üye oldum uzatmadan anlatayım
aracımı 1 ay önce aldım benzinli astra 1.4t lpg yok araçta p0172 zengin karışım arızası çıkıyor sürekli söndürüyoruz 3 gün sonra tekrar yanıyor motor ısındığında bazen rölantide düzensizlik ve stop etme meydana geliyor stop etme araç hareket halinde iken deil durduğunda meydana geliyor aracın ateşleme bobini bujiler külbütör kapağı o2 sondaları (ikiside) yakıt havalandırma valfi değişti enjektörler sübaplar kontrol edildi maf sensörü map sensörü kobtrolleri yapıldı borular vakum hortumlarına bakıldı
fakat bu sorunu çözemedik servis silindir kapağı yada emme manifoldundan kaynaklanıyor olabiliceğini söyledi ama aracın çekişinde performansında bi sorun yok su ve yağ eksiltme yok
böyle bi durumda karşılaşan başına gelen yada anlayan bi arkadaş yardımcı olabilirse çok memnun olurum şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
şunuda ekleyim aracın yakıt değerleri tablosunda uzun süreli yakıt ortalama verileri çok yüksek çıkıyo diğer şeyler normal olarak çıktı
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Turbo ile ilgili gibi sorun ama bilemiyorum. Tüm bunlara para verdin mi. Önceliğin ustayı değiştirme olsun oksijen sensörlerinin ikisi birden asla ariza yapmaz bunu bilmeyenden de usta olmaz.
 

Garavel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
aracı yeni aldım bu yapılanları eski sahibi değiştirmiş yetkili serviste saolsun yetkili serviste acımamış. arkadaşada bi şey diyemiyorum ama en azından söylemesi lazımdı araçtaki problemi neyse şimdi işe nerden başlicam bilemiyorum bi şekilde sorunu halletmek lazım satmak elden çıkarmak çözüm deil sonuçta alan kişide bir insan evladı turboyla alakalı gibi durmuyo sabah ilk çalıştığında çiğ kokusu oluyo motor ısınınca geçiyo zengin karışımda cok mühim deil ama stop etmesi gerçekten can sıkıcı aklıma sübap ayarı ve rölanti valfi ve egr geliyo ordan başlıcaz problemi aramaya aklınıza gelen yada daha önce böyle bir durumla karşılaşan olduysa yardımlarınızı bekliyorum
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
aracı yeni aldım bu yapılanları eski sahibi değiştirmiş yetkili serviste saolsun yetkili serviste acımamış. arkadaşada bi şey diyemiyorum ama en azından söylemesi lazımdı araçtaki problemi neyse şimdi işe nerden başlicam bilemiyorum bi şekilde sorunu halletmek lazım satmak elden çıkarmak çözüm deil sonuçta alan kişide bir insan evladı turboyla alakalı gibi durmuyo sabah ilk çalıştığında çiğ kokusu oluyo motor ısınınca geçiyo zengin karışımda cok mühim deil ama stop etmesi gerçekten can sıkıcı aklıma sübap ayarı ve rölanti valfi ve egr geliyo ordan başlıcaz problemi aramaya aklınıza gelen yada daha önce böyle bir durumla karşılaşan olduysa yardımlarınızı bekliyorum
Sorunun çözümüne dair fikir yurutemedim ama takdire şayan bir şey söylemişsiniz: Satmak çözüm değil evet, sorunun yer değiştirmiş olacak sadece, milli sermayeden gidecek yine, hem alana da yazık...

Genelde insanlar bir sorun çözülmediginde satmaya niyet ediyorlar, olabilir. İnşallah alıcıya bunu söylüyorlardir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
herkese merhaba arkadaşlar siteye yeni üye oldum uzatmadan anlatayım
aracımı 1 ay önce aldım benzinli astra 1.4t lpg yok araçta p0172 zengin karışım arızası çıkıyor sürekli söndürüyoruz 3 gün sonra tekrar yanıyor motor ısındığında bazen rölantide düzensizlik ve stop etme meydana geliyor stop etme araç hareket halinde iken deil durduğunda meydana geliyor aracın ateşleme bobini bujiler külbütör kapağı o2 sondaları (ikiside) yakıt havalandırma valfi değişti enjektörler sübaplar kontrol edildi maf sensörü map sensörü kobtrolleri yapıldı borular vakum hortumlarına bakıldı
fakat bu sorunu çözemedik servis silindir kapağı yada emme manifoldundan kaynaklanıyor olabiliceğini söyledi ama aracın çekişinde performansında bi sorun yok su ve yağ eksiltme yok
böyle bi durumda karşılaşan başına gelen yada anlayan bi arkadaş yardımcı olabilirse çok memnun olurum şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
şunuda ekleyim aracın yakıt değerleri tablosunda uzun süreli yakıt ortalama verileri çok yüksek çıkıyo diğer şeyler normal olarak çıktı

yakıt değerleri + ise fakir karışımda kaldığı için yakıtı arttırarak dengelemeye çalışıyordur.fakir karışım genelde bir yerden hava aldığında olusur. buna subap erimeside dahil...
lpg yoksa subap erimiştir diyemeyiz en azından direk...
her hangibir yerden vakum kaçağı varsa ki karmaşık motorlar birde turbo var fakir karışım hatası verir.
turboyla hava filtresi arasındaki hortumu söküp oraya bir aparat takın bir miktar hava basın. biyerden kaçak varsa belli eder.
sigara dumanı yada duman makinesiylede test edilebilir ama zor olur biraz.
yani kaçağı bulmanız lazım eğer sensörler sağlamsa.
 

Garavel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Winner kardeşim ilgin alakan için çok teşekkür ederim ilk iş senin dediğin hava testini yapıcam sonrasında da egr ve manifolt temizliği sonucu burdan yazarım
 

Garavel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
malesef sorun halen devam ediyor vakum kaçağı yok test ettik zaten araçta fakir karışım deil zengin karışım hatası veriyor elm327 cihazı aldım sensörlerde ve yakıt basıncında sorun yok acaba sorun maf sensöründen olabilirmi maf sensörü sorunu yaşayan varsa yardımcı olabilirmi
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Eğer fakir karışım ise ecu zengin karışıma dengelemeye çalışır.yani aslında fakir çalışıyorken zengine dönmüş olabilir.ltft stft değerlerini okuyarak parça değişimi yapın.ekranda bu değeri gözlemleyerek motor rölantide çalışırken sensör vs.değiştirip kontrol edebilirsiniz.okuyucu sensörler önemli krank veya triger ayarları.çünkü ecu bu sensörlerden yola çıkıp yakıt gönderir

Sony Z5 cihazımdan gönderildi
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
katalizörden önceki ve sonraki o2 sensörlerine bakıldı mı
 

Garavel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Lft değerlerinde sorun var - 50lere kadar değişkenlik gösteriyor afr değeride 15.5/1 olarak gözküyor o2 sensörleri kontrol edildi voltajları ölçüldü sorun yok
 
Üst