Astra j 1.6 CDTI yuksek devirde vites atarken anlik tutukluk yapmasi

sLaLoMcU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Öncelikle aranıza ve Opel dünyasına hoş gördük diyelim
Aracım 1.6 CDTI j kasa manuel 55 bin km'de yeni aldim.
Çok severek bindiğimiz araba aldikdan sonra 1 ay gibi süre sonra gaz arıza ışığı yaktı.neyse bı kaç kere arıza ışığı yanarken(fasılalı yanıyor su kendi bazen sönüyor du) özel servise götürdüm EGR valfi dediler.1 ay bekledim emin olmak.icin.neyse Egr valfi değişti araba da çekiş olarak baya bı arttı araba buymuş dedim.
Daha sonra böyle çekiş artmış Ken gazlıyoruz tabii,üst devirlerde vites atmaya başlayınca tutukluk yaptığını gördük.arac çekişi gidişi harika , aynı vites de gazlarken sıkıntı yok,devri 4000 den asaga vites atarken de hiç sıkıntı yok,ama devri 4000 üstü veya daha fazlası ni çevirince bir üst vitese atarken(1 den 2 ye ,2 den 3 e) anlık 1 sn gibi tutukluk oluyor,daha sonra At gibi gitmeye devam,ama bu anlık tutukluk can sıkıyor.
Bilgi ve tecrübe sahibi kişilerden yardım bekliyorum.
Syg.
 
Son düzenleme:

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Birinci ve ikinci viteslerde ani torka karşı koruma için devir kesici 3500 gibi devreye girer.

Turbo'nun aşırı basınca maruz kalmaması için yapıyor bunu.

Üst viteslerde 3-4-5 4200-4300 devire kadar gazı yedire yedire basarsanız çıkar. Ama ani olarak gazı köklerseniz 4 bin'e gelmeden devir keser.
 

sLaLoMcU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Birinci ve ikinci viteslerde ani torka karşı koruma için devir kesici 3500 gibi devreye girer.

Turbo'nun aşırı basınca maruz kalmaması için yapıyor bunu.

Üst viteslerde 3-4-5 4200-4300 devire kadar gazı yedire yedire basarsanız çıkar. Ama ani olarak gazı köklerseniz 4 bin'e gelmeden devir keser.
Evet dediğiniz gibi turbonun aşırı basınca maruz kalmaması için kalkışta yapıyor olabilir.
Şöyle bir durum var zaten vites 1 den 2 ye yada 2 den 3 atraken çok üst devirlerde vites atarken yığılma oluyor.yani 1 de veya 2 de basarken devir zaten kesiciye kadar sorunsuz çıkıyor,ama devir çok yüksek ken üst vitese gecerken anlık tutukluluk yapıyor.
 

sLaLoMcU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Bu durumu yaşayan yokmu acaba,ben selenoid valfindan şüpheleniyorum ama internetten izlediğim kadarıyla o da bozulunca ses çıkarıyor.
 

sLaLoMcU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
İyi günler
Arkadaşlar hiç aynı durumla karşı karşıya kalan yokmu bugün servisle gideceğim akü için orijinal GM 80 amper aldım akü den sonra usta ile test sürüşü yapacağım , yüksek devirde vites atarken anlık yığılma yı ustaya göstereceğim
 

sLaLoMcU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
selenoid valfi değildir benim başıma geldi araç gaz kesiyordu 3bin 3500 devirde ve boğulur gibi ses geliyordu.

Tamam teşekkürler dostum, bugün akü değiştik orijinal GM 80 amper 800 ACC AGM akü 1150 TL maal oldu artık star stop devrede.Bugun denedim hava şartları çok izin vermiyor ama 3.vitesde gaz kesmeye yakın 4 attım yapmıyor 1 den 2 ve 2 den 3 atarken oluyor.
Cozecem ama elbette(☞ ͡° ͜ʖ ͡°)☞
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Anlattıklarınız kadarıyla ortada bir problem yok, yukarıda da açıkladım.
Aynı motor ve şanzımanlı başka araçta da deneyin, 1. ve 2. viteslerde aynı durumu yaşayacaksınız.
 
Üst