- Katılım
- 19 Ocak 2017
- Mesajlar
- 2,525
- Tepkime puanı
- 1,293
- Puanları
- 113
Merhaba arkadaşlar,
Astra j 1.6 115hp almayı düşenenler için bu araçtaki 15 aylık deneyimimi paylaşmak istiyorum.
Öncelikle edition astra j’nin baz donanımı, edition plus’ta edition’a ilaveten sis farı, alaşım jant ve deri direksiyon var. Benimki sedan kasa ve edition+ donanımlıydı.
Aracın teybi cd 300, cd’den mp3 çalabiliyor ve aux girişi var. Multimedya düşünürseniz bayide takılacak cihaz necvox marka olacaktır. Piyasadaki muadil cihazların inceleme videolarını izleyin, piyasada çok daha ucuza çok daha iyi cihazlar mevcut. benim gibi janjanlı isimlere kanmayın, intellilink 600 değil mi diyorum satış temsilcisine, platinyum paket diyor, ben de ne bileyim atlayıveriyorum, platinyum değerli bir element sonuçta
. Sonuç wince’li necvox platinum 1033.
Özenli kullanımda (yol bilgisayarı) ş.içi fabrika değeri olan 8.3 lt/100km değerini çoğu kez elde ettim, tabi bu değeri yakalamak sabır istiyor. Normal kullanımda bu değer biraz artabiliyor. Şehir dışı kullanımda (yol bilgisayarı) ort hız 100km/saat ile ortalama tüketimim 5.9lt.

Genel ortalamam (gerçek ölçüm) 8,86 lt/100km lpg ve 1,42lt/100km benzin. Çoğu zaman istasyonu ya da fiyatı beğenmeyip, lpg almadan benzinle gezdiğimi de göz önünde bulundurursak çok yaktığı söylenemez.

120km ve üstü hızlarda ş.içi yakıt tüketimine yaklaşıyor. Ş.dışı fabrika verisi olan 5.1lt/100km muhtemelen 90km/h civarı ortalama ile ölçülmüştür.
3000d/dk'da 117km hızda seyredebiliyor, bu hızlardan sonra 6. Vitesi istercesine, motor sesi artıyor, ama araç 5 vitesli. Sollamaya çıkacaksanız, araç ağır olduğu için 2 vites birden küçültmeniz gerekiyor. 2 vites küçülttüğünüzde sakin sakin 2000devirde giden araç devirin 3500'ün üzerine çıkmasıyla adeta şahlanıyor (aracın en sevdiğim yanı).
Rampalarda pek şahlandığı söylenemez ama performası fena değil. Aşırı dik rampalarda doğal olarak vites düşürmek gerekiyor. Bahsettiğim dik rampa tek gidiş geliş aracın hızını alabileceği kadar düzlük bulunmayan, köy yolu diyebileceğimiz ve şehir içinde sokak aralarında denk gelinebilecek yokuşlar... Ama araç hızını aldığı müdettçe hiçbir rampaya bana mısın demeyecek bir motor 1.6 115hp...
Bir örnek verecek olursak Tarsus-Adana-Gaziantep otobanında nurdağı tırmanışı vb. başka rampalarda 120-130km/h hızlarda hız sabitlemede hız göstergesi milim oynamıyor. Düz yolda da zaten 220 230 km'lere çıkabiliyor... Ben o hızlara çıkmadım ama çıkan tanığım var...
Bu arada aracın performansını en iyi gösterdiği vites 4 bana göre. Yeterli düzeyde bir performans sunuyor.
Yakıtına benzinle katlanmak mümkün olmadığı için lpg öneriliyor, opel bayilerinde de sıfır araçlara montaj yapıldığı söyleniyor ve bayi tarafından (satış sürecinde!) lpg sebebiyle garantinin etkilenmediği belirtiliyor. Ama opel bayisi aslında lpg montajı yapmıyor, anlaşmalı olduğu lpg bayisine aracı gönderiyor, orada montajı yapılıp geri geliyor, proje, ruhsata işletme, plaka opel bayisine ait. Araç yalandan bir yıkanıyor ve tarafınıza teslim ediliyor içinin tozuyla.
Aldıktan sonra yetkililiği tartışılacak birinin imzaladığı garanti belgesi adı altında antetsiz kötü bir a4 kağıdı veriyorlar elinize, işte olay orada kopuyor.
Opel bayisince verilen garanti belgesinde; lpg'den kaynaklanan sorunlarda montajı yapan lpg bayiinin 2 yıl ya da 100.000km sorumlu olduğu, geri kalan kısımlardan da lpg'siz araç alımındaki gibi opel servisinin sorumlu olduğu belirtiliyor.
Tüm lpg firmaları zaten bu garantiyi 1000-1500TL daha düşük fiyata veriyorken, hele bir de benim gibi opel bayinden lpg montajlı şekilde aldığınız araç lpg elektrik bağlantı hatasından kaynaklı otobanda 140km hızla seyrederken stop edebiliyorsa (büyük bir kaza olabilirdi, sakat kalabilirdik, ölebilirdik. Usta akünün yanındaki sigorta kutusunu açtı aracı pc ye bağladı, "hmm yanlış bağlamışlar" dedi sanki başkası bağlamış gibi ve bağlantıyı düzeltti.) bayide lpg montajının pek te esprisi kalmıyor.
38lt’lik (max 30lt alır, zorlatmayın, şamandırası bozulur) simit lpg tankı stepne yerine montelendikten sonra bagaj tabanı xps köpük döşenerek yaklaşık 5cm yükseltiliyor ve stepnemizde geriye kalan yükleme alanının bir köşesinde kendine yer buluyor. Benim montajımı yapan arkadaşlar çok yoğun!! olduğundan köpük döşeyememiş ve sayın!! satış temsilcim de bunu göstere göstere aracı teslim etmişti. Kendim 2 tabaka xps alıp döşemiştim.
Ben brc kullandım, memnundum, ama bir arkadaşım ısrarla landirenzo diyordu bu araç için, performans daha iyiymiş.
Lpg ile ilgili son birşey daha söyleyeyim, subap yakma olayları var bir zaman sonra. 25.000km de yakan da duydum, 70.000de yakan da, 110.000km olup yakmayan da... zaten yerli üretim çelik subap takılıyor 1-2000TL civarında masrafla... ben de bu bilinçle almıştım aracı...bunu geciktirmek ya da belki hiç yaşamamak sizin elinizde, lpg’de aracı çok sıkıştırmazsanız (uzun süre yüksek devirde kullanmak) , ilk bir ay 3000 deviri geçmedim lpgde ama lpg servisinde aracımı 3000devirden sonra piston basıncı bilmem ne kadar barı geçince %20 yada 40 ( hatırlamıyorum) benzin kullanacak şekilde programlattıktan sonra cıvıttım
Opel bayilerinin indirim yerine teklif ettiği park sensörü, karter koruma, boya koruma gibi seçenekleri hiç düşünmeyin, indirim yaptırın bu sizin karınıza olur. Hele boya koruma hiç yaptırmayın, yıkamacı serviste hediye boya koruma yapılan araca, bu arabada boya koruma varsa ben senin aracını 100 kere bedava yıkarım demişti
Taktıkları park sensörü de orjinal değil.
Son olarak ta orjinal olmayan park sensörünü inatla orjinalde yeri burası deyip arka tamponun altındaki siyah kısıma taktırmayın, sapıtır arada...
Benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi dileği ile...
Astra j 1.6 115hp almayı düşenenler için bu araçtaki 15 aylık deneyimimi paylaşmak istiyorum.
Öncelikle edition astra j’nin baz donanımı, edition plus’ta edition’a ilaveten sis farı, alaşım jant ve deri direksiyon var. Benimki sedan kasa ve edition+ donanımlıydı.
Aracın teybi cd 300, cd’den mp3 çalabiliyor ve aux girişi var. Multimedya düşünürseniz bayide takılacak cihaz necvox marka olacaktır. Piyasadaki muadil cihazların inceleme videolarını izleyin, piyasada çok daha ucuza çok daha iyi cihazlar mevcut. benim gibi janjanlı isimlere kanmayın, intellilink 600 değil mi diyorum satış temsilcisine, platinyum paket diyor, ben de ne bileyim atlayıveriyorum, platinyum değerli bir element sonuçta

Özenli kullanımda (yol bilgisayarı) ş.içi fabrika değeri olan 8.3 lt/100km değerini çoğu kez elde ettim, tabi bu değeri yakalamak sabır istiyor. Normal kullanımda bu değer biraz artabiliyor. Şehir dışı kullanımda (yol bilgisayarı) ort hız 100km/saat ile ortalama tüketimim 5.9lt.

Genel ortalamam (gerçek ölçüm) 8,86 lt/100km lpg ve 1,42lt/100km benzin. Çoğu zaman istasyonu ya da fiyatı beğenmeyip, lpg almadan benzinle gezdiğimi de göz önünde bulundurursak çok yaktığı söylenemez.

120km ve üstü hızlarda ş.içi yakıt tüketimine yaklaşıyor. Ş.dışı fabrika verisi olan 5.1lt/100km muhtemelen 90km/h civarı ortalama ile ölçülmüştür.
3000d/dk'da 117km hızda seyredebiliyor, bu hızlardan sonra 6. Vitesi istercesine, motor sesi artıyor, ama araç 5 vitesli. Sollamaya çıkacaksanız, araç ağır olduğu için 2 vites birden küçültmeniz gerekiyor. 2 vites küçülttüğünüzde sakin sakin 2000devirde giden araç devirin 3500'ün üzerine çıkmasıyla adeta şahlanıyor (aracın en sevdiğim yanı).
Rampalarda pek şahlandığı söylenemez ama performası fena değil. Aşırı dik rampalarda doğal olarak vites düşürmek gerekiyor. Bahsettiğim dik rampa tek gidiş geliş aracın hızını alabileceği kadar düzlük bulunmayan, köy yolu diyebileceğimiz ve şehir içinde sokak aralarında denk gelinebilecek yokuşlar... Ama araç hızını aldığı müdettçe hiçbir rampaya bana mısın demeyecek bir motor 1.6 115hp...
Bir örnek verecek olursak Tarsus-Adana-Gaziantep otobanında nurdağı tırmanışı vb. başka rampalarda 120-130km/h hızlarda hız sabitlemede hız göstergesi milim oynamıyor. Düz yolda da zaten 220 230 km'lere çıkabiliyor... Ben o hızlara çıkmadım ama çıkan tanığım var...
Bu arada aracın performansını en iyi gösterdiği vites 4 bana göre. Yeterli düzeyde bir performans sunuyor.
Yakıtına benzinle katlanmak mümkün olmadığı için lpg öneriliyor, opel bayilerinde de sıfır araçlara montaj yapıldığı söyleniyor ve bayi tarafından (satış sürecinde!) lpg sebebiyle garantinin etkilenmediği belirtiliyor. Ama opel bayisi aslında lpg montajı yapmıyor, anlaşmalı olduğu lpg bayisine aracı gönderiyor, orada montajı yapılıp geri geliyor, proje, ruhsata işletme, plaka opel bayisine ait. Araç yalandan bir yıkanıyor ve tarafınıza teslim ediliyor içinin tozuyla.
Aldıktan sonra yetkililiği tartışılacak birinin imzaladığı garanti belgesi adı altında antetsiz kötü bir a4 kağıdı veriyorlar elinize, işte olay orada kopuyor.
Opel bayisince verilen garanti belgesinde; lpg'den kaynaklanan sorunlarda montajı yapan lpg bayiinin 2 yıl ya da 100.000km sorumlu olduğu, geri kalan kısımlardan da lpg'siz araç alımındaki gibi opel servisinin sorumlu olduğu belirtiliyor.
Tüm lpg firmaları zaten bu garantiyi 1000-1500TL daha düşük fiyata veriyorken, hele bir de benim gibi opel bayinden lpg montajlı şekilde aldığınız araç lpg elektrik bağlantı hatasından kaynaklı otobanda 140km hızla seyrederken stop edebiliyorsa (büyük bir kaza olabilirdi, sakat kalabilirdik, ölebilirdik. Usta akünün yanındaki sigorta kutusunu açtı aracı pc ye bağladı, "hmm yanlış bağlamışlar" dedi sanki başkası bağlamış gibi ve bağlantıyı düzeltti.) bayide lpg montajının pek te esprisi kalmıyor.
38lt’lik (max 30lt alır, zorlatmayın, şamandırası bozulur) simit lpg tankı stepne yerine montelendikten sonra bagaj tabanı xps köpük döşenerek yaklaşık 5cm yükseltiliyor ve stepnemizde geriye kalan yükleme alanının bir köşesinde kendine yer buluyor. Benim montajımı yapan arkadaşlar çok yoğun!! olduğundan köpük döşeyememiş ve sayın!! satış temsilcim de bunu göstere göstere aracı teslim etmişti. Kendim 2 tabaka xps alıp döşemiştim.
Ben brc kullandım, memnundum, ama bir arkadaşım ısrarla landirenzo diyordu bu araç için, performans daha iyiymiş.
Lpg ile ilgili son birşey daha söyleyeyim, subap yakma olayları var bir zaman sonra. 25.000km de yakan da duydum, 70.000de yakan da, 110.000km olup yakmayan da... zaten yerli üretim çelik subap takılıyor 1-2000TL civarında masrafla... ben de bu bilinçle almıştım aracı...bunu geciktirmek ya da belki hiç yaşamamak sizin elinizde, lpg’de aracı çok sıkıştırmazsanız (uzun süre yüksek devirde kullanmak) , ilk bir ay 3000 deviri geçmedim lpgde ama lpg servisinde aracımı 3000devirden sonra piston basıncı bilmem ne kadar barı geçince %20 yada 40 ( hatırlamıyorum) benzin kullanacak şekilde programlattıktan sonra cıvıttım

Opel bayilerinin indirim yerine teklif ettiği park sensörü, karter koruma, boya koruma gibi seçenekleri hiç düşünmeyin, indirim yaptırın bu sizin karınıza olur. Hele boya koruma hiç yaptırmayın, yıkamacı serviste hediye boya koruma yapılan araca, bu arabada boya koruma varsa ben senin aracını 100 kere bedava yıkarım demişti

Son olarak ta orjinal olmayan park sensörünü inatla orjinalde yeri burası deyip arka tamponun altındaki siyah kısıma taktırmayın, sapıtır arada...
Benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi dileği ile...