Astra H kalorifer kutusu

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Paramız çok diyorsun yani; )

Arabaya biniyorsan çoktur zaten... bak ben ucuz yolunuda yazdım nasıl biniliyor. Tercih araç sahibinin...

Bu tip arızalar maalesef her 5 yaşı geçmiş markada oluyor. Mercedesi de öyle. Bir örnek vereyim Mercedesin amiral gemisi S klas en sağlam aracı , 5 yaşına geleni al bakalım bir airmatic arızası versin nasıl ocak söndürüyor bir alt takıma 60 bin tl bayılır çıkarsın servisten aklın şaşar :rakir:

Kısaca S klas ütopik bir örnek oluyor ama VW de DSG , mercedes de direksiyon kutusu, bmw de hatalı üretilip satılan 2.0 dizeller her marka da bu tip sorunlu parçalar oluyor...

Neden klima kutusu pahalı anlatayım, kutu üzerinde motorlar, soğutucu ünite ve tesisiatı ile birlikte geliyor. Eğer sadece kutu gelseydi en fazla 200-300 tl tutardı ama işte diğer malzemelerde üzerinde geldiğinden hayli pahalı.

Birde klima gazı değişimi, ön konsolun kaza demiri dahil sökülmesine yetkili servis en az 600tl yazıyor işçilik. 100 tl de klima gazı etti sana 700 tl. Klima kutusu da zaten 1500 tl falan. Sanayiye gitsen bu rakamın en fazla değişeceği 200*300 olur oda işçilikten dolayı ama tavsiyem yetkili servistir çünkü ne yapacaklarını çok iyi biliyorlar... kırmadan dökmeden toplar aracı teslim ederler. dedim ya çok olmasada bu arıza Astra H larda var...

iyi geceler.
 
Son düzenleme:

commigere

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
112
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ben bunun değişimini yaptırmaya kalksam 3.000 lira gidecek yani kısaca. Bu hiç iyi olmadı ya kışa girerken.
 

cyber34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel tamirci dostudur.Benim arabamda da değişmeyen bir dizel motor kaldı.En son silecek motorunu değiştirdim:)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Valla arkadaşlar daha opele bulamamak için elimden geleni yapacağım çünkü ciddi manada sorunları bitmiyor birde parça başa bela onu da geçtim nokta atışı bir tamiri olmuyor sök tak olmadı başka parçayı sök durmadan masraf et son belli hüsran can sıkıntısı
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Valla arkadaşlar daha opele bulamamak için elimden geleni yapacağım çünkü ciddi manada sorunları bitmiyor birde parça başa bela onu da geçtim nokta atışı bir tamiri olmuyor sök tak olmadı başka parçayı sök durmadan masraf et son belli hüsran can sıkıntısı

abi kabahat opeldeki kadar tamir/bakım yapanda ve yaptırandada var maalesef... en basitinden adamlar üretmiş arabayı bakım aralığı belli motorda her araç gibi antfriz olması gerektiği gerçeği belli ama bizim milletimiz ustalarımız daha bunları anlayamamış arabaya antfrizde ne gerek var yazın mantığındalar. sonrasında conta yanmış,çürümüş,kireç bağlamış radyatör yada silindir kapağı çürümüş,devirdaim dağılmış falan filan...ee sonuç conta yaktı yolda kaldım motoru kitledi falan. sonrası sanayide tamir ve torq anahtarı ve gerekli torq değerlerinden bir haber tamir sonrası yok yağ kaçağı yok su kaçağı...
kitabına göre tamiri bakımı yapılmış opel gereçekten kolay kolay sorunda çıkarmıyor aslında... istisnalar kaideyi bozmazda diyeyim ben yinede tabi :D
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
abi kabahat opeldeki kadar tamir/bakım yapanda ve yaptırandada var maalesef... en basitinden adamlar üretmiş arabayı bakım aralığı belli motorda her araç gibi antfriz olması gerektiği gerçeği belli ama bizim milletimiz ustalarımız daha bunları anlayamamış arabaya antfrizde ne gerek var yazın mantığındalar. sonrasında conta yanmış,çürümüş,kireç bağlamış radyatör yada silindir kapağı çürümüş,devirdaim dağılmış falan filan...ee sonuç conta yaktı yolda kaldım motoru kitledi falan. sonrası sanayide tamir ve torq anahtarı ve gerekli torq değerlerinden bir haber tamir sonrası yok yağ kaçağı yok su kaçağı...
kitabına göre tamiri bakımı yapılmış opel gereçekten kolay kolay sorunda çıkarmıyor aslında... istisnalar kaideyi bozmazda diyeyim ben yinede tabi :D

Bu antifriz olayın da seninle hem fikirim kardeşim. Radyatör değiştirdim neyse sonra bu yedek su kabının kapağı basıncı atamadığı için radyatör sızdırdı neyse adama gittim adam söktü orasını burasını her neyse elden geçirdi. Arabaya geri taktı adamın elinde kocaman bir bidon su hop dedim ustam ne yapıyorsun abi su koyacağım dedi... yav su olur mu? dedim... antifriz koyalım dedim adam da yok ki... adamlar sadece sök tak yolla adamlar da mantık bu sen bu işi yapıyorsun soğutma sistemi tamiri senin işin be mübarek adam al dükkanına toptancıdan değişik ürünleri müşterine sağlam iş yap... ya da müşterine söyle antrifiriz dolduruyorum de adam tamam derse ne ala yok su doldur derse o da adamın cinsen sorunu :D her zaman tedarikli gezerim... arabanın bagajın da 3 litre kapa açılmamış mal var dedim al şunu doldur dedim bir beş litre de hazır su vardı al sana hazır su adam möl möl bakıyor tabi adam alışkın değil böyle şeylere şokta :D
 

commigere

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
112
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar pazar günü sıcak soğuk ayrımını yapan motoru söktüm. Motor sağlıklı bir şekilde çalışıyor.


8bp5vQ.jpg



Karşılığına giren beyaz plastik de sağlam bir sıkıntı yok.


J4PNyY.jpg



Kalorifer kutusuna geçen yerdeki karşılığı da sağlam.


j2lpdm.jpg



Ama kalorifer kutusundaki karşılık boşa dönüyor.
Yine ikisini de en sol pozisyona alıp (en soğuk kademesine), araya bastırması için kağıt sıkıştırıp yerine taktım. Maalesef yine bir şey olmadı.
Sanırım kalorifer kutusundaki dişli ile klapenin bağlantısı koptu.
Benim daha başka yapabileceğim bir şey olabilir mi ? Elim biraz yatkın ufak tefek işlere.
Fikir verebilecek arkadaşlar varsa şimdiden teşekkür ederim.

Saygılar...
 

Ekli dosyalar

  • 2015-09-20 12.06.14.jpg
    2015-09-20 12.06.14.jpg
    82.7 KB · Görüntüleme: 28

onur0628

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
özel servise uğrayın yönlendirici motor arızasıdır.tech2 ile test ederler anlarlar yada sıcak soğuk arası değişim yaptıklarında motor sesini dinlesinler çalışıp çalışmadığına baksınlar... o kadar para tutacak bi iş değil 10 birine max halledilir muhtemelen

Ankara da bu kutuyu sökmeyi bi


len biri varmı varsa adres ve telefon alabilirmiyim
 

ahmetmd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba.
Astra H kasa 1.3 cdti 2009 Elegance model elektronik klimalı aracım var.
5-10 gün önce kaloriferi hava soğuk olduğu için Hi konumuna getirdim ve kaloriferin ısıtmadığını gördüm.
Klima (soğuk) oldukça iyi çalışıyor, eco modda da devamlı dışarıdaki serin havayı veriyor.
Bugün servise giderek kontrol ettirdim ve kalorifer kutusu/kazanının değişmesi gerektiğini söylediler. Parçaya 2.100 lira işçilik hariç fiyat verdiler.
Acaba bunu daha ucuza halletmemiz ya da tamir etmemiz mümkün mü ?
Bilgi sahibi arkadaşlardan yardım veya tecrübe rica ediyorum, malum önümüz kış çok lazım olacak.
Şimdiden yardımlarını esirgemeyen herkese teşekkür ederim.

Saygılar...

merhaba arkadaşlar. bu sorunu bende yaşıyorum. servis bugün işçililke 3000-3500 civarı fiyat verdi. sorunu uygun şekilde çözmüş olan arkadaş varsa yardımınız mutlu eder. teşekkür ederim
 
Üst