Astra H Işıklarda Ve Dururken Stop Ediyor

sefaekici

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
3 Eyl 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,


Aracım Opel Astra H eastronic 2005 model lpg-benzinli bir araç, motor kodu Z16XEP, Easytronic şanzımana sahip. Uzun süredir çözmeye çalıştığım bir problemim var, fikirlerinize ihtiyacım var. Aşağıda detaylı olarak anlatıyorum:

Problemin Tanımı:

  • Araç ilk çalışmada herhangi bir problem göstermiyor.
  • Soğukken ya da kısa süreli kullanımlarda hiçbir şekilde stop etmiyor.
  • Ancak motor ısındıktan sonra, özellikle durakladığımda (örneğin ışıklarda durmak gibi) ya da hareketsiz haldeyken araç kendini yumuşak bir şekilde stop ediyor.
  • Sarsıntılı ya da teklemeli bir stop değil, çok yumuşak ve sanki kontak kapatılmış gibi.
  • Stop ettikten sonra beklememe gerek kalmadan anında çalışıyor, hatta gaza yüklenirsem stop etmeden devam bile edebiliyor.
Yapılanlar / Tespitler:
  • Arıza ilk çıktığında bazı arıza kodları vardı ama şu anda arızalar silindi, tekrar düşmedi. (en azından belli bir süre sonra şu an motor arıza ışığı vs yok)
  • ECU’nun K3x125 ile K10x125 arasında bypass kablosu vardı. Usta bunu söktü, geçici bir çözüm olabilir mi diye düşündük. Ama bir dene gör dedi beni başından savdı sonrasında.
  • K13 ve K14 röleleri arasında müdahale olmuş olabilir diye şüphelendim.
  • Alternatör şarjı ve voltaj değerleri normal, regülatör kaynaklı görünmüyor.
  • Aracı rolantide 2 saat boyunca çalıştırdım, hiçbir şekilde stop etmedi. Ancak yolda kullanınca ve duraksayınca tekrar stop etti.

Ek Bilgiler:​

  • stop ettiğinde vites göstergesi A1’de takılı kalıyor tahminim son vites konumunda kalıyor
  • Enjektörler, bobin, buji gibi parçalar yeni değişti, yakıt sistemi temiz.
  • Yumuşak bir stop olduğu için kömür ya da motor içi mekanik parçalarla ilgili olabileceğini sanmıyorum ama yine de emin değilim.

  1. Bu tarz yumuşak stop problemleri sizce LPG ECU’sunun karışmasıyla alakalı olabilir mi?
  2. LPG’yi sökmeden önce ECU ile olan bağlantısını kesmenin yolu var mı? (sigorta, soket, vs.)
  3. Easytronic’te A1’de kalma durumu ile bu durum arasında bağlantı olabilir mi?
  4. Bypass kablosu unutulmuş olabilir mi? Bu kablo ne işe yarıyor olabilir?
Bunun dışında bu problem için bana samsunda önerebileceğiniz bir usta var mıdır oto elektrik , motor ustası vs. Artık çok fazla para harcadım ama satıcaksam bile bu halde birine satmak istemiyorum toparlayabilirsem toparlamaya çalışacağım.




Her türlü öneri ve fikir için şimdiden teşekkür ederim 🙏



Bu videolar yaşadığım problemin videolu hali yakalayabildiğim kadarıyla :)
 
Yakınlarda silindir üst kapağı söküldü mü?
 
Yakınlarda silindir üst kapağı söküldü mü?
Yok sökülmedi hocam. Yapılan işlemler baskı balata değişimi ile başladık bobin buji , krank devir sensörü , boğaz kelebeği seklinde devam ettik hiç biri çözmedi problemi
 
Yok sökülmedi hocam. Yapılan işlemler baskı balata değişimi ile başladık bobin buji , krank devir sensörü , boğaz kelebeği seklinde devam ettik hiç biri çözmedi problemi
motor 1.webp
Benzer bir sorun yaşadım. 8-9 ay kadar önce conta yanmasından dolayı üst kapak açılıp gereken onarımlar yapılmıştı. Bir süre sonra motor sıcakken aracı stop edip çalıştırdığımda motor ilk anda kolayca çalışmasına rağmen hemen stop ediyor biraz da rölanti düzensizliği oluyordu. Seri şekilde vitese takarsam (araç otomatik vitesli) stop etmeyip normal çalışıyordu. Kontrollerde her şey normal çıkınca ustam motora su testi yaptı. Motor çalışırken kırmızı ile işaretlediğim yerden motora biraz su döktü (silindir kapağını tutan somunların olduğu bölgeye). Suyun sesinden ilk sıradaki somunun biraz gevşediğini fark etti. Somunu çeyrek tur kadar sıktı, şimdilik sorun çözüldü.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst