- Katılım
- 30 Eki 2006
- Mesajlar
- 1,006
- Tepkime puanı
- 271
- Puanları
- 83
Sayın Forumdaşlarım Merhabalar,
Sıfır aldığım 2012 Astra H 1.3 CDTİ manuel ESSENTİAL COMFORT(2011-2012 dizelde tek paket geldi . Cosmo kadar dolu değil ancak bir alt paket diyebiliriz) aracım ile tam servise bakıma giderken 100.000 km. doldurduk. Bu araçla ilgili yorumlarımı ve başıma gelenleri anlatmak isterim...
Öncelikle aracımı 2012 yılında Aydın Surtaş otodan aldım. Aracım Türkiye'ye giriş yapan son dizel Astra H lardan. Paket olarak o zamanlar kesinlikle 6 ileri şanzıman, digital klima ve hız sabitleyici olmasını istiyordum ve iki araç arasında kalmıştım. Diğer seçeneğim focus-2.5 titanium du ancak fiyatı biraz daha yüksek olması sebepli Astra H ı tercih ettim. Astra j kasa da yeni çıkmıştı ancak euro 5 motor ile geliyordu ve 5 ileri olması sebepli tercih etmedim.
Astra H bilindiği üzere 2003-2004 teknolojisi ile üretilen ve üretildiğinde donanımı olsun yakışıklılığı olsun c segmentte bence çığır açan bir araçtı. Astra G den sonra tamamen değişerek ve donanımsal olarak da çıtayı bir hayli yükselterek insanların beğenisini kazandı. Ben de o zamanlar üniversite öğrencisiydim ve çok beğenirdim.
2011 de Grande Punto Emotion (90hp) aracımı satınca ikinci ellere 6 ay boyunca dadandım. Kaç kere il dışı araç bakmaya gittim hatırlamıyorum bile ancak inanılmaz paralar döktüm. YOK YOK YOK. İkinci el temiz düzgün bir araba bir türlü bulamadım. Megane-2 , focus 2.5 , bravo, Astra H radarımdaydı ve çok baktım. Bulamayınca bir akşam öğretmen arkadaşım aradı ve Astra H almak istediğini , iki kişi beraber alırsak belki biraz indirim yapabileceğimizden bahsetti. İstanbul da Astra H yoktu. Bayii ler fiyat artışı beklediği için yok diyorlardı ancak Türkiye'nin en büyük Opel deposunun olduğunu duyduğum Aydın SURTAŞ oto ile iletişime geçerek bir araba ayırttım. Ailem de Aydın da yaşadığı için 15 tatilde giderek arabayı alırım diye düşündüm.
Motor tanıdıktı zaten puntodan. Bu sebepten alışmakta zorlanmadım. Huylarını , sıkıntılarını, hantallığını falan biliyordum zaten.
Artıları - Eksileri
* Araba hem donanımsal hem teknolojik olarak hala beni tatmin etmekte. Bir eksik sunroof diyebilirim benim için. Bence bu donanımdan sonrasında bluetooth falan olsa iyi olurdu diyebilirim onun dışında eksik hissetmiyorum.
* Arabanın yol tutuşu gerçekten güzel. HB modeli olmasına rağmen bana her zaman yolda güven verdi. İlk aldığımda gerçekten çok sıkı bir kar yağışının içine girmiştim ve jiplerin bile zor gittiği yerden sıkıntısız geçtim. Tekerlerin yeni olması da etkiliydi tabii. Sürekli NAZİLLİ-DİDİM-KARAMÜRSEL-İSTANBUL-EDİRNE -KIRŞEHİR gibi şehirlere uzun yolculuk yaptım ve gerçekten beni hiç üzmedi. Her zaman güven verdi. Arabanın sağlam olması ve güven vermesi benim için çok önemli. Bir kere bile arkayı kaydırdığını görmedim veya eyvah neredeyse şöyle oluyordu böyle oluyordu demedim.
* Aracın içi C BH model için normal genişlikte ancak Punto dan sonra bana oldukça yeterli geldi. Tek sıkıntısı gerçekten telefon bile koyacak bölmesi yok. Tek seçenek kapı cepleri. Bu durum oldukça sinir bozucu olsa da idare ettim. Arkada oturanların sıkıntısı da emniyet kemer tokalarının çıkıntı olması. Rahatsızlık vermekte.
* Trim sesleri ciddi sinir bozucu. İlk aldığımda servise getirin hallederiz dediler ancak özellikle ön konsol geçmeli olduğu için elletmek istemedim. Soğuk havalarda göğüsten baya ses geliyor ancak sonra kesiliyor. Yol sesini 100-120 den sonra alıyorsunuz ancak bence 2004 teknolojisi bir c segment için bence normal. Motor sesi araç ısındıktan sonra pek içeri gelmiyor.
*Motora gelecek olursak klasik bir 1.3 ancak bu konuda GM nin hakkı yenmekte. Bu motor FİAT motoru olarak bilinse de geliştirilmesinde GM işin içindeydi ve GM-FİAT motorudur. Astra H 1480 kg araç. HB olsa da ciddi ağırlığı var. Kalkışta hantal olsa da 3-4-5-6. viteslerde bence araba bu motora göre ciddi hakkını veriyor. Bu viteslerdeki hızlanmalarında beni üzmedi ki genelde İstanbul trafiğinde kullanılan bir araçtı. Punto ya göre şanzıman aralıkları bence daha iyi. İki motor da aynı olmasına rağmen şanzımanda farklılık var. Astra her zaman kemikli ve düzgün geçişleri olan bir araç oldu. Klimayı da pek açtırmak istemez
Klima açıksa yüksek devir ister her zaman. Burada bence Opel ciddi hata yaparak bu araçlara tek fan koydu. Çift fan olsaydı bu kadar sorun yaşayacağını sanmıyorum. Kısacası kalkışta hacminin küçüklüğünün azizliğine uğrasa da üst viteslerde beygirini güzel kullanıyor..
*Yakıt konusuna gelirsek. Yakıt cimrisi olduğu hepinizin malumu ancak şimdiki euro5-6 araçlar Astra yı yakalıyor. Benim rekorlarım 3.2 falan ortalama ile Nazilli ye gitmiş olmam. Gerçekten yakıtı güzel ancak bu düşük motor araç olduğu için dur kalkta yakıt ciddi yükseliyor ve dur kalk ı hiç ama hiç sevmiyor. Yokuşlarda motordan " abi bu ne ya nereden çıktı?" gibi sesler duymamak elde değil
Ben artık mümkünse ciddi hızlanarak çıkmaktan başka çare görmüyorum. Motor mazot seçiyor mu derseniz bence seçiyor. Özellikle OPET ten aldığımda sesli çalışıyor. V-POWER a bayılıyor. Bu sebepten sürekli shell kullandım. İlk günden beri aldığım fişler duruyor
Motor bakımını düzgün yaptığınız sürece kalitesini gösteriyor. Gerçekten bana hiç sorun çıkarmadı. Tabir-i caizse taş gibi bir motor. Güncel ortalamam 5.4 ki yüzde 80 şehir içi.
*Parça-bakım konusuna gelirsek benim aracım TAMAMEN VE TAMAMEN YETKİLİ SERVİS bakımlı. Dışarıda bir tane usta bile motorun kaputunu açmadı. İlk 2-3 bakım ciddi pahalıydı ancak sonrası hep kampanyalardan yararlandığım için özel servislere nazaran 100-200 lira farklarla bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tamamen Odak Opel Zeytinburnu servisi yaptı bakımını. Ne fransızlar-Japonlar kadar pahalı oldu ne de Ford kadar uygun. Ancak eğer parça gerekliliği olduğunda yan sanayii istemezseniz fiyatlar yüksek. Parçası gerçekten bol bulunan bir araç. Özellikle yan sanayisi bol bol. Kendi aracımda hiç yan sanayii kullanmadım. Kullandığım hem bakım hem diğer parçalar tamamen GM Orijinal parçalardı.
*Bakım dışında aracın verdiği arızalar? Aracım çok şükür bu konuda da beni üzmedi. Sıfır aldığım için ve biraz da titiz kullandığım için çok olmadı. Sıralayacak olursam bir kere kısa far ampulü patladı, bir kere sis ampulü patladı, soğutma sıvısı seviyesi arızası verdi(iyi niyet garantisinden sensörü ve kabı değişti ücretsiz), bir pervasız sürücünün geri geri gelip ön tampona vurmasıyla ön tampon demirini bükerek fan a zarar vermesi ile aslında değişime pek gerek olmamasına rağmen kendi isteğimle fanı değiştirdim. Hatta servis çalışanı arkadaş bile gerek yok dedi ancak ben uzun yola ailemle çıktığım için ve soğutma sistemine çok önem verdiğim için değiştirdim. Son bakımda direk plastikleri yırtılmıştı onları değiştirdim ve araç airbag ışığı yaktı koltuk altındaki sokette gevşeme vardı o yapıldı. Bu kadar. Toplasanız bakım dışında 1500 lira falan anca harcanmıştır. Şu anda mevcutta 200-300 lira harcayacak sıkıntısı var ama acil değil. Önemsiz şeyler. Bu arada aracım kazasız , boyasız, değişensiz, tramersiz. Bir kere karga ağzındakini atmış ve arka cam patladı. Kasko dan cam değiştirme hakkından kullanarak değişti o kadar. Lastikler ve Akü 6. yılda değişti. Lastik olarak NOKİAN aldım ve hiç memnun kalmadım. Akü de GM serviste takıldı. Aracımda extra olarak araca özel BOD perde ve araca özel 3D paspas mevcut.
* Sürüş rahatlığı bakımından koltuk rahatlığı olsun, diz mesafeleri olsun bence pek yorucu değil. Uzun yolda özellikle hız sabitleme ile keyif veriyor. Tabii ki yine c segment normlarında. Virajlara girerken ve çıkarken güven veriyor ancak ben aracın her zaman bir hb olduğunu düşünerek arkayı atma ihtimalini göz önüne aldım. Ailemizde Astra G vardı ve G kasadan sonra süspansiyonlar bence daha yumuşak ve güzel. G kasa da bir yarış firmasının geliştirdiği süspansiyonlar güven verse de ülkemiz yolları için bence çok sertti.
*Kronik sorun olarak trim sesleri, soğutma suyu kabı arızası, havalandırma kaliperi arızası, yağ soğutucusu patlaması gibi durumları var. 3 ü başıma geldi ama üzmedi. Kaliperinin resetlenme durumu var yaptığımda sıkıntı çözüldü. Trim seslerine pek takmadım. Soğutma kabı da iyi niyetten değişti. Yağ soğutucusu sorunu olmadı.
Sonuç olarak ASTRA H üretildiği tarihe göre gerçekten güzel , donanımlı, göz zevkine hitap eden, parçası bol, ikinci eli güzel, ustası bol, tam bir aile aracı. Bence tek sıkıntısı motor küçüklüğü. Öncelerde 1.7 DTİ ISUZU motoru ile dizel dünyasına atım atılsa da COMMON RAİL teknolojisi olan 1.3 motor geliştirildikten sonra geri duramadı bence OPEL.
100000 km bence çok güzel, kazasız-belasız ve güvenli bir şekilde bitirdik. Aracı satmayı aslında düşündüm ancak şu anda ailemize yeni bir fert katıldığı için beklemeye aldım
Dilim döndüğünce maceralarımızı anlatmaya çalıştım. Daha çok şey yazılır ancak şimdilik aklıma gelenler bunlar
Uzun sürdü ama okuduysanız teşekkürler
ARACIN SON HALİ:




Sıfır aldığım 2012 Astra H 1.3 CDTİ manuel ESSENTİAL COMFORT(2011-2012 dizelde tek paket geldi . Cosmo kadar dolu değil ancak bir alt paket diyebiliriz) aracım ile tam servise bakıma giderken 100.000 km. doldurduk. Bu araçla ilgili yorumlarımı ve başıma gelenleri anlatmak isterim...
Öncelikle aracımı 2012 yılında Aydın Surtaş otodan aldım. Aracım Türkiye'ye giriş yapan son dizel Astra H lardan. Paket olarak o zamanlar kesinlikle 6 ileri şanzıman, digital klima ve hız sabitleyici olmasını istiyordum ve iki araç arasında kalmıştım. Diğer seçeneğim focus-2.5 titanium du ancak fiyatı biraz daha yüksek olması sebepli Astra H ı tercih ettim. Astra j kasa da yeni çıkmıştı ancak euro 5 motor ile geliyordu ve 5 ileri olması sebepli tercih etmedim.
Astra H bilindiği üzere 2003-2004 teknolojisi ile üretilen ve üretildiğinde donanımı olsun yakışıklılığı olsun c segmentte bence çığır açan bir araçtı. Astra G den sonra tamamen değişerek ve donanımsal olarak da çıtayı bir hayli yükselterek insanların beğenisini kazandı. Ben de o zamanlar üniversite öğrencisiydim ve çok beğenirdim.
2011 de Grande Punto Emotion (90hp) aracımı satınca ikinci ellere 6 ay boyunca dadandım. Kaç kere il dışı araç bakmaya gittim hatırlamıyorum bile ancak inanılmaz paralar döktüm. YOK YOK YOK. İkinci el temiz düzgün bir araba bir türlü bulamadım. Megane-2 , focus 2.5 , bravo, Astra H radarımdaydı ve çok baktım. Bulamayınca bir akşam öğretmen arkadaşım aradı ve Astra H almak istediğini , iki kişi beraber alırsak belki biraz indirim yapabileceğimizden bahsetti. İstanbul da Astra H yoktu. Bayii ler fiyat artışı beklediği için yok diyorlardı ancak Türkiye'nin en büyük Opel deposunun olduğunu duyduğum Aydın SURTAŞ oto ile iletişime geçerek bir araba ayırttım. Ailem de Aydın da yaşadığı için 15 tatilde giderek arabayı alırım diye düşündüm.
Motor tanıdıktı zaten puntodan. Bu sebepten alışmakta zorlanmadım. Huylarını , sıkıntılarını, hantallığını falan biliyordum zaten.
Artıları - Eksileri
* Araba hem donanımsal hem teknolojik olarak hala beni tatmin etmekte. Bir eksik sunroof diyebilirim benim için. Bence bu donanımdan sonrasında bluetooth falan olsa iyi olurdu diyebilirim onun dışında eksik hissetmiyorum.
* Arabanın yol tutuşu gerçekten güzel. HB modeli olmasına rağmen bana her zaman yolda güven verdi. İlk aldığımda gerçekten çok sıkı bir kar yağışının içine girmiştim ve jiplerin bile zor gittiği yerden sıkıntısız geçtim. Tekerlerin yeni olması da etkiliydi tabii. Sürekli NAZİLLİ-DİDİM-KARAMÜRSEL-İSTANBUL-EDİRNE -KIRŞEHİR gibi şehirlere uzun yolculuk yaptım ve gerçekten beni hiç üzmedi. Her zaman güven verdi. Arabanın sağlam olması ve güven vermesi benim için çok önemli. Bir kere bile arkayı kaydırdığını görmedim veya eyvah neredeyse şöyle oluyordu böyle oluyordu demedim.
* Aracın içi C BH model için normal genişlikte ancak Punto dan sonra bana oldukça yeterli geldi. Tek sıkıntısı gerçekten telefon bile koyacak bölmesi yok. Tek seçenek kapı cepleri. Bu durum oldukça sinir bozucu olsa da idare ettim. Arkada oturanların sıkıntısı da emniyet kemer tokalarının çıkıntı olması. Rahatsızlık vermekte.
* Trim sesleri ciddi sinir bozucu. İlk aldığımda servise getirin hallederiz dediler ancak özellikle ön konsol geçmeli olduğu için elletmek istemedim. Soğuk havalarda göğüsten baya ses geliyor ancak sonra kesiliyor. Yol sesini 100-120 den sonra alıyorsunuz ancak bence 2004 teknolojisi bir c segment için bence normal. Motor sesi araç ısındıktan sonra pek içeri gelmiyor.
*Motora gelecek olursak klasik bir 1.3 ancak bu konuda GM nin hakkı yenmekte. Bu motor FİAT motoru olarak bilinse de geliştirilmesinde GM işin içindeydi ve GM-FİAT motorudur. Astra H 1480 kg araç. HB olsa da ciddi ağırlığı var. Kalkışta hantal olsa da 3-4-5-6. viteslerde bence araba bu motora göre ciddi hakkını veriyor. Bu viteslerdeki hızlanmalarında beni üzmedi ki genelde İstanbul trafiğinde kullanılan bir araçtı. Punto ya göre şanzıman aralıkları bence daha iyi. İki motor da aynı olmasına rağmen şanzımanda farklılık var. Astra her zaman kemikli ve düzgün geçişleri olan bir araç oldu. Klimayı da pek açtırmak istemez

*Yakıt konusuna gelirsek. Yakıt cimrisi olduğu hepinizin malumu ancak şimdiki euro5-6 araçlar Astra yı yakalıyor. Benim rekorlarım 3.2 falan ortalama ile Nazilli ye gitmiş olmam. Gerçekten yakıtı güzel ancak bu düşük motor araç olduğu için dur kalkta yakıt ciddi yükseliyor ve dur kalk ı hiç ama hiç sevmiyor. Yokuşlarda motordan " abi bu ne ya nereden çıktı?" gibi sesler duymamak elde değil


*Parça-bakım konusuna gelirsek benim aracım TAMAMEN VE TAMAMEN YETKİLİ SERVİS bakımlı. Dışarıda bir tane usta bile motorun kaputunu açmadı. İlk 2-3 bakım ciddi pahalıydı ancak sonrası hep kampanyalardan yararlandığım için özel servislere nazaran 100-200 lira farklarla bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tamamen Odak Opel Zeytinburnu servisi yaptı bakımını. Ne fransızlar-Japonlar kadar pahalı oldu ne de Ford kadar uygun. Ancak eğer parça gerekliliği olduğunda yan sanayii istemezseniz fiyatlar yüksek. Parçası gerçekten bol bulunan bir araç. Özellikle yan sanayisi bol bol. Kendi aracımda hiç yan sanayii kullanmadım. Kullandığım hem bakım hem diğer parçalar tamamen GM Orijinal parçalardı.
*Bakım dışında aracın verdiği arızalar? Aracım çok şükür bu konuda da beni üzmedi. Sıfır aldığım için ve biraz da titiz kullandığım için çok olmadı. Sıralayacak olursam bir kere kısa far ampulü patladı, bir kere sis ampulü patladı, soğutma sıvısı seviyesi arızası verdi(iyi niyet garantisinden sensörü ve kabı değişti ücretsiz), bir pervasız sürücünün geri geri gelip ön tampona vurmasıyla ön tampon demirini bükerek fan a zarar vermesi ile aslında değişime pek gerek olmamasına rağmen kendi isteğimle fanı değiştirdim. Hatta servis çalışanı arkadaş bile gerek yok dedi ancak ben uzun yola ailemle çıktığım için ve soğutma sistemine çok önem verdiğim için değiştirdim. Son bakımda direk plastikleri yırtılmıştı onları değiştirdim ve araç airbag ışığı yaktı koltuk altındaki sokette gevşeme vardı o yapıldı. Bu kadar. Toplasanız bakım dışında 1500 lira falan anca harcanmıştır. Şu anda mevcutta 200-300 lira harcayacak sıkıntısı var ama acil değil. Önemsiz şeyler. Bu arada aracım kazasız , boyasız, değişensiz, tramersiz. Bir kere karga ağzındakini atmış ve arka cam patladı. Kasko dan cam değiştirme hakkından kullanarak değişti o kadar. Lastikler ve Akü 6. yılda değişti. Lastik olarak NOKİAN aldım ve hiç memnun kalmadım. Akü de GM serviste takıldı. Aracımda extra olarak araca özel BOD perde ve araca özel 3D paspas mevcut.
* Sürüş rahatlığı bakımından koltuk rahatlığı olsun, diz mesafeleri olsun bence pek yorucu değil. Uzun yolda özellikle hız sabitleme ile keyif veriyor. Tabii ki yine c segment normlarında. Virajlara girerken ve çıkarken güven veriyor ancak ben aracın her zaman bir hb olduğunu düşünerek arkayı atma ihtimalini göz önüne aldım. Ailemizde Astra G vardı ve G kasadan sonra süspansiyonlar bence daha yumuşak ve güzel. G kasa da bir yarış firmasının geliştirdiği süspansiyonlar güven verse de ülkemiz yolları için bence çok sertti.
*Kronik sorun olarak trim sesleri, soğutma suyu kabı arızası, havalandırma kaliperi arızası, yağ soğutucusu patlaması gibi durumları var. 3 ü başıma geldi ama üzmedi. Kaliperinin resetlenme durumu var yaptığımda sıkıntı çözüldü. Trim seslerine pek takmadım. Soğutma kabı da iyi niyetten değişti. Yağ soğutucusu sorunu olmadı.
Sonuç olarak ASTRA H üretildiği tarihe göre gerçekten güzel , donanımlı, göz zevkine hitap eden, parçası bol, ikinci eli güzel, ustası bol, tam bir aile aracı. Bence tek sıkıntısı motor küçüklüğü. Öncelerde 1.7 DTİ ISUZU motoru ile dizel dünyasına atım atılsa da COMMON RAİL teknolojisi olan 1.3 motor geliştirildikten sonra geri duramadı bence OPEL.
100000 km bence çok güzel, kazasız-belasız ve güvenli bir şekilde bitirdik. Aracı satmayı aslında düşündüm ancak şu anda ailemize yeni bir fert katıldığı için beklemeye aldım



ARACIN SON HALİ:



