Astra H ile 100.000 km

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sayın Forumdaşlarım Merhabalar,

Sıfır aldığım 2012 Astra H 1.3 CDTİ manuel ESSENTİAL COMFORT(2011-2012 dizelde tek paket geldi . Cosmo kadar dolu değil ancak bir alt paket diyebiliriz) aracım ile tam servise bakıma giderken 100.000 km. doldurduk. Bu araçla ilgili yorumlarımı ve başıma gelenleri anlatmak isterim...

Öncelikle aracımı 2012 yılında Aydın Surtaş otodan aldım. Aracım Türkiye'ye giriş yapan son dizel Astra H lardan. Paket olarak o zamanlar kesinlikle 6 ileri şanzıman, digital klima ve hız sabitleyici olmasını istiyordum ve iki araç arasında kalmıştım. Diğer seçeneğim focus-2.5 titanium du ancak fiyatı biraz daha yüksek olması sebepli Astra H ı tercih ettim. Astra j kasa da yeni çıkmıştı ancak euro 5 motor ile geliyordu ve 5 ileri olması sebepli tercih etmedim.

Astra H bilindiği üzere 2003-2004 teknolojisi ile üretilen ve üretildiğinde donanımı olsun yakışıklılığı olsun c segmentte bence çığır açan bir araçtı. Astra G den sonra tamamen değişerek ve donanımsal olarak da çıtayı bir hayli yükselterek insanların beğenisini kazandı. Ben de o zamanlar üniversite öğrencisiydim ve çok beğenirdim.

2011 de Grande Punto Emotion (90hp) aracımı satınca ikinci ellere 6 ay boyunca dadandım. Kaç kere il dışı araç bakmaya gittim hatırlamıyorum bile ancak inanılmaz paralar döktüm. YOK YOK YOK. İkinci el temiz düzgün bir araba bir türlü bulamadım. Megane-2 , focus 2.5 , bravo, Astra H radarımdaydı ve çok baktım. Bulamayınca bir akşam öğretmen arkadaşım aradı ve Astra H almak istediğini , iki kişi beraber alırsak belki biraz indirim yapabileceğimizden bahsetti. İstanbul da Astra H yoktu. Bayii ler fiyat artışı beklediği için yok diyorlardı ancak Türkiye'nin en büyük Opel deposunun olduğunu duyduğum Aydın SURTAŞ oto ile iletişime geçerek bir araba ayırttım. Ailem de Aydın da yaşadığı için 15 tatilde giderek arabayı alırım diye düşündüm.

Motor tanıdıktı zaten puntodan. Bu sebepten alışmakta zorlanmadım. Huylarını , sıkıntılarını, hantallığını falan biliyordum zaten.

Artıları - Eksileri

* Araba hem donanımsal hem teknolojik olarak hala beni tatmin etmekte. Bir eksik sunroof diyebilirim benim için. Bence bu donanımdan sonrasında bluetooth falan olsa iyi olurdu diyebilirim onun dışında eksik hissetmiyorum.
* Arabanın yol tutuşu gerçekten güzel. HB modeli olmasına rağmen bana her zaman yolda güven verdi. İlk aldığımda gerçekten çok sıkı bir kar yağışının içine girmiştim ve jiplerin bile zor gittiği yerden sıkıntısız geçtim. Tekerlerin yeni olması da etkiliydi tabii. Sürekli NAZİLLİ-DİDİM-KARAMÜRSEL-İSTANBUL-EDİRNE -KIRŞEHİR gibi şehirlere uzun yolculuk yaptım ve gerçekten beni hiç üzmedi. Her zaman güven verdi. Arabanın sağlam olması ve güven vermesi benim için çok önemli. Bir kere bile arkayı kaydırdığını görmedim veya eyvah neredeyse şöyle oluyordu böyle oluyordu demedim.
* Aracın içi C BH model için normal genişlikte ancak Punto dan sonra bana oldukça yeterli geldi. Tek sıkıntısı gerçekten telefon bile koyacak bölmesi yok. Tek seçenek kapı cepleri. Bu durum oldukça sinir bozucu olsa da idare ettim. Arkada oturanların sıkıntısı da emniyet kemer tokalarının çıkıntı olması. Rahatsızlık vermekte.
* Trim sesleri ciddi sinir bozucu. İlk aldığımda servise getirin hallederiz dediler ancak özellikle ön konsol geçmeli olduğu için elletmek istemedim. Soğuk havalarda göğüsten baya ses geliyor ancak sonra kesiliyor. Yol sesini 100-120 den sonra alıyorsunuz ancak bence 2004 teknolojisi bir c segment için bence normal. Motor sesi araç ısındıktan sonra pek içeri gelmiyor.
*Motora gelecek olursak klasik bir 1.3 ancak bu konuda GM nin hakkı yenmekte. Bu motor FİAT motoru olarak bilinse de geliştirilmesinde GM işin içindeydi ve GM-FİAT motorudur. Astra H 1480 kg araç. HB olsa da ciddi ağırlığı var. Kalkışta hantal olsa da 3-4-5-6. viteslerde bence araba bu motora göre ciddi hakkını veriyor. Bu viteslerdeki hızlanmalarında beni üzmedi ki genelde İstanbul trafiğinde kullanılan bir araçtı. Punto ya göre şanzıman aralıkları bence daha iyi. İki motor da aynı olmasına rağmen şanzımanda farklılık var. Astra her zaman kemikli ve düzgün geçişleri olan bir araç oldu. Klimayı da pek açtırmak istemez
:)
Klima açıksa yüksek devir ister her zaman. Burada bence Opel ciddi hata yaparak bu araçlara tek fan koydu. Çift fan olsaydı bu kadar sorun yaşayacağını sanmıyorum. Kısacası kalkışta hacminin küçüklüğünün azizliğine uğrasa da üst viteslerde beygirini güzel kullanıyor..
*Yakıt konusuna gelirsek. Yakıt cimrisi olduğu hepinizin malumu ancak şimdiki euro5-6 araçlar Astra yı yakalıyor. Benim rekorlarım 3.2 falan ortalama ile Nazilli ye gitmiş olmam. Gerçekten yakıtı güzel ancak bu düşük motor araç olduğu için dur kalkta yakıt ciddi yükseliyor ve dur kalk ı hiç ama hiç sevmiyor. Yokuşlarda motordan " abi bu ne ya nereden çıktı?" gibi sesler duymamak elde değil
:)
Ben artık mümkünse ciddi hızlanarak çıkmaktan başka çare görmüyorum. Motor mazot seçiyor mu derseniz bence seçiyor. Özellikle OPET ten aldığımda sesli çalışıyor. V-POWER a bayılıyor. Bu sebepten sürekli shell kullandım. İlk günden beri aldığım fişler duruyor
:)
Motor bakımını düzgün yaptığınız sürece kalitesini gösteriyor. Gerçekten bana hiç sorun çıkarmadı. Tabir-i caizse taş gibi bir motor. Güncel ortalamam 5.4 ki yüzde 80 şehir içi.
*Parça-bakım konusuna gelirsek benim aracım TAMAMEN VE TAMAMEN YETKİLİ SERVİS bakımlı. Dışarıda bir tane usta bile motorun kaputunu açmadı. İlk 2-3 bakım ciddi pahalıydı ancak sonrası hep kampanyalardan yararlandığım için özel servislere nazaran 100-200 lira farklarla bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tamamen Odak Opel Zeytinburnu servisi yaptı bakımını. Ne fransızlar-Japonlar kadar pahalı oldu ne de Ford kadar uygun. Ancak eğer parça gerekliliği olduğunda yan sanayii istemezseniz fiyatlar yüksek. Parçası gerçekten bol bulunan bir araç. Özellikle yan sanayisi bol bol. Kendi aracımda hiç yan sanayii kullanmadım. Kullandığım hem bakım hem diğer parçalar tamamen GM Orijinal parçalardı.
*Bakım dışında aracın verdiği arızalar? Aracım çok şükür bu konuda da beni üzmedi. Sıfır aldığım için ve biraz da titiz kullandığım için çok olmadı. Sıralayacak olursam bir kere kısa far ampulü patladı, bir kere sis ampulü patladı, soğutma sıvısı seviyesi arızası verdi(iyi niyet garantisinden sensörü ve kabı değişti ücretsiz), bir pervasız sürücünün geri geri gelip ön tampona vurmasıyla ön tampon demirini bükerek fan a zarar vermesi ile aslında değişime pek gerek olmamasına rağmen kendi isteğimle fanı değiştirdim. Hatta servis çalışanı arkadaş bile gerek yok dedi ancak ben uzun yola ailemle çıktığım için ve soğutma sistemine çok önem verdiğim için değiştirdim. Son bakımda direk plastikleri yırtılmıştı onları değiştirdim ve araç airbag ışığı yaktı koltuk altındaki sokette gevşeme vardı o yapıldı. Bu kadar. Toplasanız bakım dışında 1500 lira falan anca harcanmıştır. Şu anda mevcutta 200-300 lira harcayacak sıkıntısı var ama acil değil. Önemsiz şeyler. Bu arada aracım kazasız , boyasız, değişensiz, tramersiz. Bir kere karga ağzındakini atmış ve arka cam patladı. Kasko dan cam değiştirme hakkından kullanarak değişti o kadar. Lastikler ve Akü 6. yılda değişti. Lastik olarak NOKİAN aldım ve hiç memnun kalmadım. Akü de GM serviste takıldı. Aracımda extra olarak araca özel BOD perde ve araca özel 3D paspas mevcut.
* Sürüş rahatlığı bakımından koltuk rahatlığı olsun, diz mesafeleri olsun bence pek yorucu değil. Uzun yolda özellikle hız sabitleme ile keyif veriyor. Tabii ki yine c segment normlarında. Virajlara girerken ve çıkarken güven veriyor ancak ben aracın her zaman bir hb olduğunu düşünerek arkayı atma ihtimalini göz önüne aldım. Ailemizde Astra G vardı ve G kasadan sonra süspansiyonlar bence daha yumuşak ve güzel. G kasa da bir yarış firmasının geliştirdiği süspansiyonlar güven verse de ülkemiz yolları için bence çok sertti.
*Kronik sorun olarak trim sesleri, soğutma suyu kabı arızası, havalandırma kaliperi arızası, yağ soğutucusu patlaması gibi durumları var. 3 ü başıma geldi ama üzmedi. Kaliperinin resetlenme durumu var yaptığımda sıkıntı çözüldü. Trim seslerine pek takmadım. Soğutma kabı da iyi niyetten değişti. Yağ soğutucusu sorunu olmadı.

Sonuç olarak ASTRA H üretildiği tarihe göre gerçekten güzel , donanımlı, göz zevkine hitap eden, parçası bol, ikinci eli güzel, ustası bol, tam bir aile aracı. Bence tek sıkıntısı motor küçüklüğü. Öncelerde 1.7 DTİ ISUZU motoru ile dizel dünyasına atım atılsa da COMMON RAİL teknolojisi olan 1.3 motor geliştirildikten sonra geri duramadı bence OPEL.

100000 km bence çok güzel, kazasız-belasız ve güvenli bir şekilde bitirdik. Aracı satmayı aslında düşündüm ancak şu anda ailemize yeni bir fert katıldığı için beklemeye aldım
:)
Dilim döndüğünce maceralarımızı anlatmaya çalıştım. Daha çok şey yazılır ancak şimdilik aklıma gelenler bunlar
:)
Uzun sürdü ama okuduysanız teşekkürler
:)


ARACIN SON HALİ:

Q2wIZK.jpg

LxCEMf.jpgxXiEYr.jpgMoXr3m.jpg
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
maşallah. Allah kaza bela vermesin. benim de çok arabam oldu ama astra h bende yeri bi ayrıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfux

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hocam merhaba, gayet keyifle okudum yazdıklarınızı :) bir çok söylediğinize katılıyorum. Söylediklerinize katkı yapmak isterim, Benim Son 2 aracım da astra h oldu. Yaklaşık 10 yıldır hep opel kullandım. ilk aracım 2005 model 1.6 benzinli cosmo paketti, yaklaşık 50.000 KM kullandım. şuan ki aracım 1.3 cdti cosmo paket. bu aracımı da 20.000 KM' dir kullanıyorum.her 2 aracımda easytronikti.

Opel astra h , Yüzü ve nispeten teknolojisi eskimeyen benim gözümde alman tasarım hatlarının son kullanıldığı kasa oldu. Makyajlı ve makyajsız iki kasa da kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim kesinlikle 2005 model benzinli aracım da ki işçilikle , makyajlı kasa olarak kullandığım dizel araçda ki işçilik arasında dağlar kadar fark var. 2005 modele kadar olan araçlarda işçilik cidden çok sağlam.

Benzinli modeli hararete çok yatkındı, ilkel easytronik sürümü bence başarılıydı bir sorun yaratmadı.

Ben bütün kronik sorunları en son aldığım 2008 model dizel aracımda yaşadım :) sağ sol orta direk fitil erimesi, genleşme kabı sorunu, sağ sol kapı kablo tesisatında kopukluk, easytronik vites geçişleri ile motor uyumsuzluğu, direksiyon sertliği, sert süspansiyon, sürücü koltuğu gıçırdaması :)krom ön çıta soyulması,araç içi trim sesi ve dizelin baş belası egr tıkanması. egr her ne kadar tüm dizellere sorun da olsa ben sadece opelde aracın her şeyini bu kadar ölümcül derece etkileyecek bir sürüş dinamiklerini minimize edecek şekliyle gördüm.

velhasılı kelam, güzel arabadır. Yolda güven verir, çekişi yol hakimiyeti efsanedir. Eskimeyen sportif bir tasarımı var. 2-3 yıl daha göze batmadan trafikte ilerlenir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfux ve 06Berkay

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Maşallah Tayfun Bey, 2014 çıkışlı sıfır aldığımız Astra Classic III aracımla benzer bir macera içerisindeyim; müsait zamanda benim de sizin gibi yaptığım masrafları kalem kalem yazmaya niyetim vardı siz benden önce davranmışsınız :) Yetkili servis bakımlı olup dışarıda el değmemesi muazzam bir duygu, kesinlikle katıldığım ve uyguladığım bir konu; kendi aracımda halen sıfır araç kullanıyorum hissi alıyorum her yetkili servisten çıktığımda.. Bugün çekici üzerine çıktık ilk defa, duygulandırmadı değil... Fabrikasyon subaplarımız 127000 km'de su koyuverdi, 3. silindir ateşlemeyi tamamen kesti (kompresyon testinde 0 bar bastı, ilk defa karşılaşıyorum böyle bir şeyle inanamadım) ; yine de yolda bırakmadı aslanım Astram gideceğim yere kadar götürüp oradan çekiciyle devam etti yoluna :) Bakalım aracı Ankara Opak'a teslim ettim emin ellerde, yarın akşama bitecek gibi bir aksilik çıkmazsa... Tabii değişen ve gelişen teknolojilere 2004 yılının yüzüyle pek kolay ayak uydurduğunu söyleyemesek de, kalite ve fiyat/performans olarak zamanının efsane arabası Astra H...

Bu arada dikkat edin benim de aracım tam 100000'e girip ''maşallah oğluma yağ soğutucusu patlatmadı bu km'ye rağmen'' dememin üzerine bana sürprizini yapıp 50 km sonra yağ soğutucu problemini yaşatmıştı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfux

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Maşallah Tayfun Bey, 2014 çıkışlı sıfır aldığımız Astra Classic III aracımla benzer bir macera içerisindeyim; müsait zamanda benim de sizin gibi yaptığım masrafları kalem kalem yazmaya niyetim vardı siz benden önce davranmışsınız :) Yetkili servis bakımlı olup dışarıda el değmemesi muazzam bir duygu, kesinlikle katıldığım ve uyguladığım bir konu; kendi aracımda halen sıfır araç kullanıyorum hissi alıyorum her yetkili servisten çıktığımda.. Bugün çekici üzerine çıktık ilk defa, duygulandırmadı değil... Fabrikasyon subaplarımız 127000 km'de su koyuverdi, 3. silindir ateşlemeyi tamamen kesti (kompresyon testinde 0 bar bastı, ilk defa karşılaşıyorum böyle bir şeyle inanamadım) ; yine de yolda bırakmadı aslanım Astram gideceğim yere kadar götürüp oradan çekiciyle devam etti yoluna :) Bakalım aracı Ankara Opak'a teslim ettim emin ellerde, yarın akşama bitecek gibi bir aksilik çıkmazsa... Tabii değişen ve gelişen teknolojilere 2004 yılının yüzüyle pek kolay ayak uydurduğunu söyleyemesek de, kalite ve fiyat/performans olarak zamanının efsane arabası Astra H...

Bu arada dikkat edin benim de aracım tam 100000'e girip ''maşallah oğluma yağ soğutucusu patlatmadı bu km'ye rağmen'' dememin üzerine bana sürprizini yapıp 50 km sonra yağ soğutucu problemini yaşatmıştı :D
Hocam dediklerinize aynen katılıyorum. Bakalım inşallah sorun yaşamam. Bu günlerde ön taraftan sanki fan açıkmış gibi bir ses geliyor çözmedik ama bakalım inşallah başımıza sıkıntı çıkarmaz..
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Hocam merhaba, gayet keyifle okudum yazdıklarınızı :) bir çok söylediğinize katılıyorum. Söylediklerinize katkı yapmak isterim, Benim Son 2 aracım da astra h oldu. Yaklaşık 10 yıldır hep opel kullandım. ilk aracım 2005 model 1.6 benzinli cosmo paketti, yaklaşık 50.000 KM kullandım. şuan ki aracım 1.3 cdti cosmo paket. bu aracımı da 20.000 KM' dir kullanıyorum.her 2 aracımda easytronikti.

Opel astra h , Yüzü ve nispeten teknolojisi eskimeyen benim gözümde alman tasarım hatlarının son kullanıldığı kasa oldu. Makyajlı ve makyajsız iki kasa da kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim kesinlikle 2005 model benzinli aracım da ki işçilikle , makyajlı kasa olarak kullandığım dizel araçda ki işçilik arasında dağlar kadar fark var. 2005 modele kadar olan araçlarda işçilik cidden çok sağlam.

Benzinli modeli hararete çok yatkındı, ilkel easytronik sürümü bence başarılıydı bir sorun yaratmadı.

Ben bütün kronik sorunları en son aldığım 2008 model dizel aracımda yaşadım :) sağ sol orta direk fitil erimesi, genleşme kabı sorunu, sağ sol kapı kablo tesisatında kopukluk, easytronik vites geçişleri ile motor uyumsuzluğu, direksiyon sertliği, sert süspansiyon, sürücü koltuğu gıçırdaması :)krom ön çıta soyulması,araç içi trim sesi ve dizelin baş belası egr tıkanması. egr her ne kadar tüm dizellere sorun da olsa ben sadece opelde aracın her şeyini bu kadar ölümcül derece etkileyecek bir sürüş dinamiklerini minimize edecek şekliyle gördüm.

velhasılı kelam, güzel arabadır. Yolda güven verir, çekişi yol hakimiyeti efsanedir. Eskimeyen sportif bir tasarımı var. 2-3 yıl daha göze batmadan trafikte ilerlenir :)
Hocam katılıyorum eski Opeller daha sağlam. Ben de yaşadığım sorunları çok takmadım ama şimdilerde kousunu da açtım hatta bir ses geliyor anlamadık bir türlü. Sanki fan açık gibi ama bakıyorum fandan gelmiyor ses. anlamadım gitti..
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg

Hakanuzkuc

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
24 Tem 2020
Mesajlar
77
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hocam araç Nazilli’de sanki 😃 Allah kaza bela vermesin insallah
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Hocam araç Nazilli’de sanki 😃 Allah kaza bela vermesin insallah
Hakan hocam ailem komple Nazillide yaşıyor ben de orada büyüdüm ama şu anda İstanbul da ikamet ediyorum. Ara ara gelirim hatta haftaya gelmeyi düşünüyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakanuzkuc

Hakanuzkuc

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
24 Tem 2020
Mesajlar
77
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bende orda büyüdüm memleket orası hocam.Şubat 15 gibi orda olacağım inşallah.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Bende orda büyüdüm memleket orası hocam.Şubat 15 gibi orda olacağım inşallah.
Hocam o zamanlar büyük ihtimal ben İstanbul da olacağım malum okul açılabilir. Keşke oralarda olsaydım bir çay içerdik. Başka zamana inşallah :)
 
Üst