astra h hararet sorunu

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
100 üstü değerler dünyadaki tüm otomobiller için mantıksız astra h ı yakınen incelemedim ama eğer daimi 100 üstü ise göstergesi buna sadece dizayn hatası diyeceğim ki sanmıyorum bir arıza olmalı diyorum
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
100 üstü değerler dünyadaki tüm otomobiller için mantıksız astra h ı yakınen incelemedim ama eğer daimi 100 üstü ise göstergesi buna sadece dizayn hatası diyeceğim ki sanmıyorum bir arıza olmalı diyorum

Dizayn hatası değil ayrıca 400bin km'dir kullandığım motorda ne hararet sorunu ne bir şey yaşamadım .

Yukarıda yazmışsınız 87 de açar vs vs diye , üşenmeyin gidin parçacıya astra h termostat isteyin ve üstünde ki dereceyi okuyu verin ;)

Üç nesil 1.6 ecotech motor z16xep, xer ve A16xer in termostatları 105 liktir. Fan rolesi 2. Kademeyi 108 de , 3. Kademeyi 113 te açar. İlk kademe fan ise sadece AC ile devreye girer .

Kolay gelsin
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Yaz geldi opel astra h İn hararet konuları başladı. Şükrü usta değerli bilgilerin için tşkler. Ben şöyle bir durum ile karşılaşıyorum. Sıkışık trafikte 113 kadar çıktığı oluyor. Bu esnada aracılığıyla park edip 7 8 dk sonra çalıştırmadan gizli menüyü açıp aracı çalıştırdığımda 117 118 derecelerde oluyor. Tabı yüksek seviye fan açılıyor 10 sn 100 derecelere düşüp sabit kalıyor. Motor bu durumda çok sıcak iken motoru durdurmanın zararı olurmu? Tacometre varsa sizde böyle bir durum ile karşılaştınızmı?

Hiç yaşamadım . Ancak bir sorun teşkil etmiyor, 130 dereceye kadar kaynatma , lokal hava cebi oluşumu sorunu yok bu motorlarda ne zaman 130 gördünüz o zaman işte sorun var :)
 

apollo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
167
Tepki puanı
11
Puanları
18
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Z16XEP/Z16XER/A16XER için Astra H da çalışma sıcaklığı 105 dir. Termostat sorunsuz ise zaten araç sürekli 105 civarında çalışacaktır . Kış aylarında 98-105 bandında hareket eder . Yazın ise çok sıcak günde aşırı yoğun trafikte aracınız 113 den yukarıyı görmez. Fan arızası olursa o zaman hararet yaparsınız ancak bunda zaten termostat 90 lık olsa ne fark edecek .

Astra H da bu değerleri aracımda kullandığım modül sayesinde sürekli tachometre üzerinden takip ediyorum . 12 yıllık Astra H 1.6 kullanıcısıyım ayrıca 8 yıldır da aracımda modül sayesinde anlık hararet takip ederim. Aracımda hararetin en zor şartlarda en zor yol durumda bile 113 den fazla olduğunu görmedim. En zor şartlarda yollarda 90 lık termostat kullanan araçları sağa çekmiş rampada motor soğumasını beklerken görürsünüz ancak bunların içinde astra h görmezsiniz çünkü gerçekten hararet yaptırmak çok zordur . A/Z16XER yağ soğutucuya dikkat ederek aracınızın sıvısını her yıl değiştirir ve hortumlarını 5 yıl olmadan yenilerseniz aracınız hararet yapmaz .

Bu araçların normal çalışma sıcaklığı 105 dir , eğer 90 lık termostat takarsanız kışın kalorifer ısıtmayacağı için donarsınız :) [MENTION=76409]apollo[/MENTION] aracındaki termostatı değiştir trafik vs fark etmeksizin araç 105 de çalışacak ;) termostat arızalı .

Ayrıca yazın klimayı açınca fan 1. Kademede sürekli çalıştığı için çok ağır şartlar olmaz ise araç 105 i geçmez .

Dün 90 km lik yola çıktım bc den sıcaklığı takip ettim 100 km/s seyir hızında sıcaklık 81 dereceyi geçmedi hatta iniş aşağı gazdan ayağımı çektiğimde bir müddet sonra 79 oldu şehir içine geldiğimde 91/92 derecelerde gezdi trafik rahattı.Bugün sabah trafiği faciaydı 2 km yolu yarım saatte aldım 105 oldu 108 ye yükseldi duyulur duyulmaz bir fan çalıştı 105 e düştü trafik açılınca önce 100 e sonra 91/95 arasında gitti geldi bu termostat arızalımıdır sizce
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Dün 90 km lik yola çıktım bc den sıcaklığı takip ettim 100 km/s seyir hızında sıcaklık 81 dereceyi geçmedi hatta iniş aşağı gazdan ayağımı çektiğimde bir müddet sonra 79 oldu şehir içine geldiğimde 91/92 derecelerde gezdi trafik rahattı.Bugün sabah trafiği faciaydı 2 km yolu yarım saatte aldım 105 oldu 108 ye yükseldi duyulur duyulmaz bir fan çalıştı 105 e düştü trafik açılınca önce 100 e sonra 91/95 arasında gitti geldi bu termostat arızalımıdır sizce

Evet arızalı Araç motor ısısı 100 üstüne çıktımı daha düşmüyor. Termostat kaçırıyor.
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Benim 2011 A14XER Corsa D deki gözlemlerim de benzer şekilde..
108 de ilk devre fan açıyor 104 de düşünce kapatıyor. İkinci devre fan klima açıkken devreye giriyor.
Araç stop ettğinde hararet ne kadar yüksek olursa olsun fan anında duruyor, bilirsiniz bazı araçlarda motor stop etse bile hararet varsa fan çalışmaya devam eder.
Benim gibi güney sıcak şehirlerde yaşayanlar yaz gelince klima kullanma ihtiyacı da çıkınca telaşa düşüyoruz.

Hernekadar soğutma suyundaki antifriz oranını %50 nin altına düşürmeden kullansak ve basınç kapağının sağlamlığı konusunda itinalı olsak da hararetin 110 lara çıktığını görünce sürüş keyfimiz kaçıyor..
Tabii, çoğumuzun aracında otogaz sistemi var ve bu sistem aracın beyni tarafından anlık lpg akışını desteklemiyor ve zaman zaman sanırım, fakir karışım nedeni ile aşırı hararet yapabiliyor.

Ben şahsen tüm bu bilgilere rağmen radyatör fanını istediğimde çalıştırabileceğim bir ek sistem kurmak istiyorum ama kime nasıl yaptırabilirim? Önerisi olan var mı?

Malum araötaki tüm sistem beyin tarafından yönetiliyor mevcut fana ek anahtar koymak yerine Radyatörün önüne ilave bir fan koymaya ne dersiniz?
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Benim 2011 A14XER Corsa D deki gözlemlerim de benzer şekilde..
108 de ilk devre fan açıyor 104 de düşünce kapatıyor. İkinci devre fan klima açıkken devreye giriyor.
Araç stop ettğinde hararet ne kadar yüksek olursa olsun fan anında duruyor, bilirsiniz bazı araçlarda motor stop etse bile hararet varsa fan çalışmaya devam eder.
Benim gibi güney sıcak şehirlerde yaşayanlar yaz gelince klima kullanma ihtiyacı da çıkınca telaşa düşüyoruz.

Hernekadar soğutma suyundaki antifriz oranını %50 nin altına düşürmeden kullansak ve basınç kapağının sağlamlığı konusunda itinalı olsak da hararetin 110 lara çıktığını görünce sürüş keyfimiz kaçıyor..
Tabii, çoğumuzun aracında otogaz sistemi var ve bu sistem aracın beyni tarafından anlık lpg akışını desteklemiyor ve zaman zaman sanırım, fakir karışım nedeni ile aşırı hararet yapabiliyor.

Ben şahsen tüm bu bilgilere rağmen radyatör fanını istediğimde çalıştırabileceğim bir ek sistem kurmak istiyorum ama kime nasıl yaptırabilirim? Önerisi olan var mı?

Malum araötaki tüm sistem beyin tarafından yönetiliyor mevcut fana ek anahtar koymak yerine Radyatörün önüne ilave bir fan koymaya ne dersiniz?

yapılacak ek fan şarj dinamosuna ekstra yük olarak geri dönecektir. eğerki klima radyatörü önünde fan bulunmuyorsa ve klima radyatörü önünde tamponla arasında yerde mevcutsa 10 veya 11 inchlik s kanat üniversal fan alıp taktırabilirsiniz. ister içeriden düğme ile istersenizde klima kompresörüne giden tetiklemeyle sadece klima devredeyken çalışacak şekilde yapılabilir. işçilik hariç fan düğme ve röle için 150-200 lira civarı gider.

aracın kendi fanına müdahale etmeniz durumunda muhtemelen beyin arıza olarak algılayabilir...

birde bu araçlarda beyin tarafından kontrol edilen termostat mevcut yanlış bilmiyorsam. gerektiğinde termostatı ısıtıp daha fazla açılmasını sağlıyor anladığım kadarıyla.

motorun çalışma sistemi bu şekilde dizayn edildiği için bence uğraşmak gereksiz...

sağlıklı sistem (fan,termostat,antfriz ve sağlam kapak) sorun çıkarmayacaktır...15 psi lık kapak yarı yarıya antfriz 126 derece civarı kaynamaya başlar diye yazıyor yabancı kaynaklarda.

1.6 turboda astrada bende bu konudan rahatsızım ve müdahale edebilme şansımın olmadığına kanaat getirdim bir kaç yıllık araştırmalarımla...Allahtan benim aracım 92 derecede (tamamen mekanik eski tip termostatlı) termostat açıp 100 e gelirse fan açıyor...Antalya temmuz sıcağında klima açık kumlucaya giderkenki dağlarda 105 e çıktığına şahit oldum...çokşükür sorun çıkarmıyor...105te son kademe fan devreye girip durumu kurtardı...

bir ihtimal yazılım yapan biriyle konusup yazılımsal olarak bir kaç derece daha soğuk çalışması sağlanabilirmi diye sormak lazım...
 

selahattin.ycl1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2016
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli üstadlar. ..
Tüm yorumları okudum . Ben de önce ekranda soğutma suyu eksikliği yazısi çıktı kronik dedim ama aracı 4 ay önce bi yakınımdan aldım . Sensör ve depo değişmişti ki Orj bandorulu üstünden ben çıkarttım.
Sorunum şu . Kontrol ettiğim de su 3 ...4 parmak kadar eksiltmisti ama alt çizginin altında değildi . Bu sebeb ile ekrana uyarı veriyordu .
Suyu tamamladım fakat 3 gündür gözüm digital ekranda az az eksiltme var sanırım ki bu saat oldu garaj da yine kontrol ettim .
Beni korkutan conta yakmış olabilir mi . Çünkü daha önce bu araç hararet yapmış sanırım :( . Şu deposunda su az iken kapağı açmaya çalışınca şu bi anda yükseliyor kaynıyor gibi oluyor . Yoksa Termostat ile durum dan kurulabilir miyim .
Not . Fanin bu kaynama esnasında garaj da yüksek sesle çalışıp durduguna şahit oldum . Ayrıca 2 gündür bakıyorum 108 i geçmedi . Bugün de yaklaşık ist da sıcak havada levent İstinye arası çok geç isin di .
Yorumlarını rica ederim.


SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Değerli üstadlar. ..
Tüm yorumları okudum . Ben de önce ekranda soğutma suyu eksikliği yazısi çıktı kronik dedim ama aracı 4 ay önce bi yakınımdan aldım . Sensör ve depo değişmişti ki Orj bandorulu üstünden ben çıkarttım.
Sorunum şu . Kontrol ettiğim de su 3 ...4 parmak kadar eksiltmisti ama alt çizginin altında değildi . Bu sebeb ile ekrana uyarı veriyordu .
Suyu tamamladım fakat 3 gündür gözüm digital ekranda az az eksiltme var sanırım ki bu saat oldu garaj da yine kontrol ettim .
Beni korkutan conta yakmış olabilir mi . Çünkü daha önce bu araç hararet yapmış sanırım :( . Şu deposunda su az iken kapağı açmaya çalışınca şu bi anda yükseliyor kaynıyor gibi oluyor . Yoksa Termostat ile durum dan kurulabilir miyim .
Not . Fanin bu kaynama esnasında garaj da yüksek sesle çalışıp durduguna şahit oldum . Ayrıca 2 gündür bakıyorum 108 i geçmedi . Bugün de yaklaşık ist da sıcak havada levent İstinye arası çok geç isin di .
Yorumlarını rica ederim.


SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

araç sıcakken kapağın açılması doğru değil. basınç altında durduğundan kaynamayan soğutma sıvısı siz kapağı açıp basıncı tahliye ettiğinizden dolayı fokurdamaya başlar.
108 derece gayet normal o motorda... su seviyesi motor soğukken kabın birleşim yerinde olmalı... ağzına kadar doldurmayın tahliyeden atar antfriz varsa leş gibide kokar içeriye.
kap ve sensör yenide olsa eğerki musluk suyu yada kireçli şaşal su bile konmuş olsa içine depodaki şamandıra biraz saçma dizayna sahip kireçlenip sıkışmış olabilir.
 

selahattin.ycl1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Haz 2016
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araç sıcakken kapağın açılması doğru değil. basınç altında durduğundan kaynamayan soğutma sıvısı siz kapağı açıp basıncı tahliye ettiğinizden dolayı fokurdamaya başlar.
108 derece gayet normal o motorda... su seviyesi motor soğukken kabın birleşim yerinde olmalı... ağzına kadar doldurmayın tahliyeden atar antfriz varsa leş gibide kokar içeriye.
kap ve sensör yenide olsa eğerki musluk suyu yada kireçli şaşal su bile konmuş olsa içine depodaki şamandıra biraz saçma dizayna sahip kireçlenip sıkışmış olabilir.
Çok teşekkür ederim. Koku sanırım bu yüzden ben de conta filan yandı da koku mu yaptı diyordum.[emoji16] . Ben de içme suyu ile takviye yaptım . Yakın zamanda komple değişim yapmam lazım sanırım . Kireç için yapacak bir uygulama var mı ..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst