Astra H 1.3 sorun turbo mu, EGR mi, MAP sensörü mü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan m.arvas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m.arvas

Kayıtlı Kullanıcı
25-Erzurum
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
35
Tepkime puanı
4
Puanları
8
Merhaba arkadaşlar;
Yeni 2006 Astra aldım. Araçtan memnunum fakat araç belli bir rakıma tırmanmaya başladığında (örneğin 2600 rakımı geçtikten sonra) arıza lambası yanıyor ve araç güçten düşüyor. Bazen de çok dik rampalar bayılıyor ve sabahları çalıştığında siyah duman atıyor. Sizce ne olabilir.
Servise gittim aracın bir gün kalması lazım sadece arıza tespiti 150 TL dedi.
 
turbodan olabilir hava filtren temiz olsun yüksek rakımlı yerlere çıkarken bende 2008 corsa var bir çok yerde çekişte sıkıntı yok 2013 ten beri kullanıyorum ama senin yazdığın gibi yüksek rakımlı yerlerde örneğin 1800 rakımlardaulaştığımda heleki tırmanmalarda turbo ötüyor biraz daha sıkıştırsam arıza yakacanı fark ediyorum ayağımı gazdan çekmek zorunda kalıyorum 100 km ile çıkaçağim yeri 80 km hatta 70 km le çıkmak zorunda kalıyorum ama daha turboyu elletmedim ilerde sorun büyürse bakacağiz artık
 
debimetre
 
mantıklı yazdığın. cihaza bağlatsa büyük ihtimal senin yazdığın çıkacak

Bilgisayara bağlattığımız da turbo basınç.... Son kelimeyi hatırlamıyorum. Zaten tam kesin bir parça ismi yazmıyordu. Debimetre nedir? Değişmesi mi gerekir yoksa tamir mi? Maliyeti hakknda bilginiz var mı?
 

Aracı aldıktan sonra 30 devrin üzerinde baya bastım. Bu aralar malum erzurum soğuk memleket sabah ilk çalıştırmada hiç duman yok ama 30 saniye sonra yavaş yavaş beyaz duman gelemeye başlıyor ve gittikçe artıyor. Sonra hareket ediyor araba tam ısındığın duman falan yok. Araçta arazı lambası çalıştıktan 5 saniye sonra sönüyor. Bunlar normal mi?
 
turbo basınç sensörü map arızasıdır.kurum bağlamış olabilir önce temizletin düzelmezse değişitirirsiniz
 
Bilgisayara bağlattığımız da turbo basınç.... Son kelimeyi hatırlamıyorum. Zaten tam kesin bir parça ismi yazmıyordu. Debimetre nedir? Değişmesi mi gerekir yoksa tamir mi? Maliyeti hakknda bilginiz var mı?
Egrden kaynaklı kurum bağlıyor map düzgün ölçüm yapamıyor ayrıca egrnin emme manifoldu girişinde kıvrık bir borusu mevcuttur orasıda çok kurumlanır ve girişi daratır orayıda temizlesin bence

beyaz dumana soğukken havadaki nemden yapar su buharıdır ki bir kısmı soğuk egzoz da yoğunlaşıp su olarak egzoz çıkışından damlar önemli olan ısınınca kesilmesi ki yazdığınızda göre bu konuda sorunu yok aracınızın

Tavsiyem bugibi durumlarda servise para kaptırmamak için aliexpressten opcom almanız Xp yüklü bir laptopla bütün arıza kodlarını görüp silebilirsiniz

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Egrden kaynaklı kurum bağlıyor map düzgün ölçüm yapamıyor ayrıca egrnin emme manifoldu girişinde kıvrık bir borusu mevcuttur orasıda çok kurumlanır ve girişi daratır orayıda temizlesin bence

beyaz dumana soğukken havadaki nemden yapar su buharıdır ki bir kısmı soğuk egzoz da yoğunlaşıp su olarak egzoz çıkışından damlar önemli olan ısınınca kesilmesi ki yazdığınızda göre bu konuda sorunu yok aracınızın

Tavsiyem bugibi durumlarda servise para kaptırmamak için aliexpressten opcom almanız Xp yüklü bir laptopla bütün arıza kodlarını görüp silebilirsiniz

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür ederim. egsozda pek su damlaması görmedim. Kafamı kurcalıyanda oldu zaten. Sabah dumanının videosunu çektim ama buraya yükleyemedim. Merak ettiğim bir hususta bu duman enjeksiyondan kaynaklanabilir mi?
 
Geri
Üst