Astra G Uzun yol sonrası bakımlar.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ckaracaev
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hiç dokunmayın bence, büyü bozulmasın.
Birde hemen Opel firması ile iletişime geçin filtreleri değişmeden bu kadar bir yol yapan bir araba ve sahibini mutlaka ödüllendireceklerdir. Belki de OPEL'in reklam yüzü olursunuz.... kısmet.
 
yağ 20 25 bin gider eksiltmedikçe problem yok.
ancak hava filtresine takıldım 165 bin km yırtılmıştır büyük ihtimalle.

yağ 0-40 mobil1 tam sentetik
bujiler orjnal gm
filtreler farketmez ancak yağ filtresi orjinal gm olsun
egr ve boğaz kelebeği temizlenmeli kesinlikle dikkat edilecek birşey yok kendin bile yaparsın anahtar tutabiliyorsan.

trigerine v kayısına falan baktırın arabanın hayrınıza elinizde kalacak yoksa. fren hidroliği nasıl eksiltir bi sıkıntı vardır. ayrıca şanzıman yağına baktırın arabanın. size sağlam bi fatura çıkar ancak eşşek niyetine bindiğinize sayarsınız :D


teşekkürler,triger v kayışı,baskı balata 10 bin km önce değişti zaten. 2 ay önce fren balatalarını değiştirdim.
bujiler sağlammış sıkıntı görmedik.
polen filtresi değişti,yağ filtersi değiştirmişiz yağ değişiminde aklımdan çıkmış.
hava filtresine gelince arkadaşlar sanırım 160 binlik değilde 60 binlik bi filtre varmış üzerinde :) değiştirilmiş orjinal ile değiştiğinden ben fabrikasyon sanıyorum.
dediğim gibi çok fazla arabasıyla ilgilenen,uğraşan birisi değilim.
araba yürüyorsa bitmiştir benim için.
165 bindir ne motora,ne başka biryere anahtar vurulmadı,son 2 yıldır her günde 20,25 km yol yapan bir araçtan bahsediyoruz.

siz hep 10 bin kmlerde bir bakım yaptırın,doğrusu odur belkide.
ben aracı bir yerden biryere ulaştıran bir makine olarak gördüğüm için çok fazla önemsemiyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:57 ----------

Hiç dokunmayın bence, büyü bozulmasın.
Birde hemen Opel firması ile iletişime geçin filtreleri değişmeden bu kadar bir yol yapan bir araba ve sahibini mutlaka ödüllendireceklerdir. Belki de OPEL'in reklam yüzü olursunuz.... kısmet.

vallaha barabaya bir noktadan bir noktaya ulaşım makinesi olarak baktığım için şansımıza mi bilemiyorum her aracımızı 10,15 yıl sorunsuz kullanıyoruz.
baskı balatasını 150 binde,fren balatasını 160 binde,triger vb kayışlarını 160 binli kmlerde orjinalden değiştiğini düşünürsek belkide doğru olandır.
filtre konusuna gelince cidden filtrenin varlığından bile haberdardım ben,100 bin kmde değişmiş bi seferlik o kadar başka bişey olmamış herhalde.

Şu anda bir sıkıntısı yok aracın ama ironik yaklaşımınız güzel :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:04 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:02 ----------

siz bakımla servisle uğraşmayın atın o motoru başka takın :)

daha anahtar değmeden atmak savurganlık gibime geliyor,bozulursa araba değiştirilir :)
 
teşekkürler,triger v kayışı,baskı balata 10 bin km önce değişti zaten. 2 ay önce fren balatalarını değiştirdim.
bujiler sağlammış sıkıntı görmedik.
polen filtresi değişti,yağ filtersi değiştirmişiz yağ değişiminde aklımdan çıkmış.
hava filtresine gelince arkadaşlar sanırım 160 binlik değilde 60 binlik bi filtre varmış üzerinde :) değiştirilmiş orjinal ile değiştiğinden ben fabrikasyon sanıyorum.
dediğim gibi çok fazla arabasıyla ilgilenen,uğraşan birisi değilim.
araba yürüyorsa bitmiştir benim için.
165 bindir ne motora,ne başka biryere anahtar vurulmadı,son 2 yıldır her günde 20,25 km yol yapan bir araçtan bahsediyoruz.

siz hep 10 bin kmlerde bir bakım yaptırın,doğrusu odur belkide.
ben aracı bir yerden biryere ulaştıran bir makine olarak gördüğüm için çok fazla önemsemiyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:57 ----------



vallaha barabaya bir noktadan bir noktaya ulaşım makinesi olarak baktığım için şansımıza mi bilemiyorum her aracımızı 10,15 yıl sorunsuz kullanıyoruz.
baskı balatasını 150 binde,fren balatasını 160 binde,triger vb kayışlarını 160 binli kmlerde orjinalden değiştiğini düşünürsek belkide doğru olandır.
filtre konusuna gelince cidden filtrenin varlığından bile haberdardım ben,100 bin kmde değişmiş bi seferlik o kadar başka bişey olmamış herhalde.

Şu anda bir sıkıntısı yok aracın ama ironik yaklaşımınız güzel :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:04 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:02 ----------



daha anahtar değmeden atmak savurganlık gibime geliyor,bozulursa araba değiştirilir :)

burda herkes arabaya biryerden biryere gidecek makine gözüyle bakıyor zaten .kimse koynuna alıp yatmıyor. aracinizi essek niyetine kullanıp 10 sene sonra sattiginizda aracinizi yeni alacak kişi belkide bir arabam olsun diye senelerce birikim yapmış bir kişi olacak. siz arıza yapmaya basladiginda sattiginiz araç o garibanin üzerine yük olacak .Buda bence hakka girmek olur .araba dediğimiz makine cep telefonu gibi kullan bozulunca at mantığında bir makine olsaydı isterseniz su koyup kullan kimse birşey demez .günün birinde arabadan anlamayan birine satacaksin o aracı ben ona yanarım
 
Şimdi benim araca neden bu kadar para harcadığımı anlıyorum. Anasını belleyip bana denk gelen bu araç ne yapsın?
 
Öncelikle araç şantiye aracı gibi hiç bir şekilde bahsedildiği gibi hor kullanılmadı. en ufak kazası, çarpması en ufak noktasında hiç bi şekilde boyası, motoruna tek bir anahtar değmişliği yok ve tamamiyle orjinal arabam. orjinalinden tek farkı, opan ankara opel servisinde hediye olarak orjinal park sensörü takmaları araca, o da yetkili serviste orjinal parça şeklinde takıldı. teybinden,yedek anahtarına, opel sağlık çantasına her şeyi ama her şeyi orjinal. değişen tek bir parçası yok.

60 binde 2003 de alınan araç 150 bine kadar sadece şehirlerarası yolda hırpalanmadan kullanıldı, fren-baskı balata-trigerin bu kadar uzun süre gitmiş olması buna bağlı. onun dışında kapalı garajda muhafaza edildi ve hala da kapalı garajda araba. 2011 yılında zavoli marka lpg taktırdım, 2013 yılından beri ben istanbulda aktif olarak kullanıyorum.

kullanmaya başladıktan beri baskı balata, fren kampana ve balata, triger değiştirdim. her seferinde de götürdüğüm mekanik-kaporta ustası bile araç için "satmayı düşünürsen alırım" diyor.

Aslında araba da biraz şans işi, bazısı problem çıkartır, bazısı da hiç bir zaman problem çıkartmaz. bize denk gelen sorunsuz bir opel astra g olsa gerek.


bu arada 30 tl gaz ile istanbul içerisinde(trafik+kısa mesafe) 130 km civarı bir kullanımım var. performans olarak çok uçlarda olmadığım için bu zamana kadar hiç bir zaman bana yetersiz gelmedi. hiç bir zaman güçsüz hissetmedim aracı.

O yüzden bence bu bakım işlerini aslında biraz da biz abartıyoruz gibime geliyor.şu an bu forumdan en sorunsuz arabayı götürün sanayide en az 200 lira masraf çıkartırlar açıkçası.
 
Son düzenleme:
Aracı çok merak ettim fotoğraflarını koymanız mümkün mü ?

Telefon mesajı... Yazımda hata kusur olursa affola :)
 
Lpg'nin de filtresi var. 10-15 bin km'de bir değişiyor. Gaz ayarlarına da bakıp gerekirse kalibrasyon yapılıyor.
 
Geri
Üst