astra g rölanti tiremesi

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çok ilginçtir ki ben Çift Tırnak BOSCH FLR8LDCU+ (1mm) bujilerini kullandım daha sonra GM çift tırnak buji kullandım her ikisinde de sorun aynı şekilde devam ediyor. Onun için 0,7mm buji kullanmayı düşünüyordum ama sizde tam tersini söylüyorsunuz :confused:

araçta çift tırnak gm buji varken de dalgalanma oluyordu, birkaç farklı buji denedim, iridyum bile denedim, en iyi sonucu 1.1 mm aralık olanda gördüm... rölanti dalgalanması değişik sebelerden de olabilir, gaz kelebeği, maf sensörü, egr valfi, rölanti regülatörü kontrol edilmeli, ben hepsini kontrol ettim en son bujiyi değiştirince düzeldi.
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tam bujileri değişince herşey düzeldi diyecektim ki, son zamanlarda yine aynı rölanti titremesini yaşıyorum, bazen ilk çalışmada rölanti 1000 devir üzerine çıkıp yavaşça iniyor, bazen normal çalışıyor, bazen ilk çalışmada rölanti kendi kendine hizç gaza basmadan araç sanki stoplayacak gibi düşüyor ve yükseliyor, üstüne birde son 2 hafta içinde 2-3 defa debrijay-fren yapınca araç stopladı... bu arada, rölanti motorunu da delphi ile değiştirmiştim... biryerlerde bir gariplik var ama anlamadım...
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cihazla baktırdıgınızda her hangi bir sensör hatası yoksa,
bogaz kelebegi temizliği, rolanti ayarlayıcı temizliği ,egr temizliği ,lamda sesör temizliği map sensör temizliği yapmanızı tavsiye ederim bunlar maliyetsiz işler.
Bujileri ,atesleme bobinini sarj dinamosu ve akünüzü kontrol etmenizde faydalı olur..
ve hatta v kayısına baglı ekipmanlardan ses gelip gelmediğinede bakmalısınız..
Ecu yu yeniden yükleme sansınız varsa bunuda deneyin ..
Hala devam ediyorsa ya bir yerden hava alıo yada asırı kurum baglama vardır..

boğaz kelebeği, temizlendi, rölanti motoru sıfırlandı, egr temizlendi, maf temizlendi... map bildiğim kadarıyla temizliği yapılmıyor, lanbda da öyle... bobin ve buji de sıfır...

kaputu açıp motoru dinlediğimde triger kısmında çıtır çıtır sesler geliyor, subap sesi olmadığını sanıyorum çünkü bu ses motorun orta kısmından değil v kayışı tarafından daha yoğun geliyor, buralarda neyle ilgili olabilir?

boğaz kelebeği potansiyometresi ile ilgili olabilir mi? bu parça boğaz kelebeğincen ayrı mı satılıyor?

şarj dinamosuna gelince, dinamo voltaj testi yapsak değerlerin ne olması gerekir?

bizim arçta gaz teli gerdirme nereden yapılıyor? geçenlerde gaz kelebeği etrafına bakınmıştım bulamadım...

benzin enjektörleri problemli olabilir mi? enjektörler nasıl test edilir?
 
Son düzenleme:

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
subaplar yanmış büyük ihtimal. kompresyon ölçümü yaptırın... benim 307 de aynı titriyor. egzoz pat pat ediyormu rölantide ?
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
subaplar yanmış büyük ihtimal. kompresyon ölçümü yaptırın... benim 307 de aynı titriyor. egzoz pat pat ediyormu rölantide ?

pat pat etmiyor da, çalışırken egzozunda motorunda sesinin değiştiği yükselip alçaldığı belli oluyor, bazen dikkatli dinleyince ses araba stoplayacakmış gibi azalıp tekrar yükseliyor, geçenlerde bir motorcu motoru açsak iyi olur garip sesler geliyor filan demişti... bilgisayara bağlayınca motor içi hatalar belli olurmu? araç 220 bin km de lpg li, motora iyi bir bakım yaptırma zamanı gelmiş mi acaba diyorum, ancak emin olmadan da boşuna masraf etmek istemiyorum...
 
Son düzenleme:

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
subaplar yanınca araba aynı bobin yanık gibi teklemeler yapar. motor soğukken rölantide durmaz doğru düzgün stop edecekken toplar ya da stop eder. motor ısınınca güç kaybı vs olur. ben önümüzdeki ayın 20'sinde subapları değiştircem 1000 tl masrafım var en fazla. 750 1000 arası değişecek fiyat. ondan sonrada adam akıllı gaz ayarıyla ömürlük olur...
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu subap yanması, hani şu çok duyduğumuz euro 5 motorlarda olan lpg den dolayı subapların erimesi olayının aynısımı oluyor? cruze lerde çok duymuştum bu olayı çelik subapla değiştiriyorlardı...
 

mesa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Aynı sorun bende de var yeni başlık açmadan buraya yazayım dedim. Araba astra G 2000 model. 130 binde atiker sistem takıldı şu an 228 binde. Şu ana kadar hiçbir problem yaşamamıştım. Önce lpg de iken dalgalanma başladı şu an benzinde de aynı sorun var. Motor sıcaklığı 40 derece de olsa 90 derece de olsa aynı sorun var. Hava-lpg filtreleri sorundan önce değişti, bujilerde sorun yok, deneme amaçlı ateşleme bobini değişti sorun devam ediyor, boğaz kelebeği-egr valfi sökülerek temizlendi, lpg hortumları yeni. egr-boğaz temizliğinden sonra lpg ayarı bakıldı ayarlar normal. Ustanın tavsiyesiyle carbon cleande yapıldı çekiş biraz arttı sadece. Rölantide gazdan benzine geçildiğinde aniden 200-300 devir aşağı vuruyor sonra toparlıyor benzinden gaza geçişte 2 saniye gecikmeyle yine 200-300 devir aşağı inip toparlıyor sonra yine dalgalanma oluyor. Benzin veya lpg de iken klima ve arka cam rezistansı açtığımda yine 200-300 devir aşağı vurup toparlıyor. Şarj dinamosundan mı başlamak lazım kontrol için. Biraz uzun yazdım ama olanları belirtmek için. yardımlarınız için şimdiden teşekkürler, sorun çözülürse yazarım yine. ( 204 binde fazla hararetden dolayı piston-sekman ne varsa değişti )
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
A( 204 binde fazla hararetden dolayı piston-sekman ne varsa değişti )

kısa süre önce motor yaptırdıysanız subaplar da değişmiştir, subaplar sağlam oluncada bunu yapıyorsa, subap değişimide gitmeden önce problemi başka yerlerde arasam daha iyi olacak ozaman...
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
subaplar yanmış büyük ihtimal. kompresyon ölçümü yaptırın... benim 307 de aynı titriyor. egzoz pat pat ediyormu rölantide ?

aliexpres den kompresyon ölçüm cihaz almıştım yeni geldi, bir ara kendim ölçeceğim, kullanım kitabında yazan değer 10,5:1 bu durumda sıfır motorda değer 10,5x20 = 210 PSI olmalı ama bizim araç 220 bin km de, bu durumda motor sağlıklı demek için kompres değeri kaç olmalı?
 
Üst