Astra G Alarm + cam kaldırma modülü montajı

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Astra G 1.4 Twinport aracıma Hepsiburada'dan alarm aldım. Kutu içinden Carub alarm, darbe sensörü, ikili cam kaldırma modülü ve merkezi kilit sistemi çıktı. Aracımda merkezi kilit sistemi zaten bulunduğu için onu başkasına verdim. Ayrıca Ultrasonik araç içi sensör aldım.
Bağlantıları yaparken cihazların kullanma kılavuzları ve TIS2000'den faydalandım. Ayrıca evin garajında kendi başıma yaptım :cool:

Alarmın montaj şeması şu şekilde:
Alarm_zps28e46eac.png



İlk olarak alarmın anten bağlantısını yaptım. Vites - el freni - arka küllüğü kapsayan orta konsolu yerinden komple çıkardım. Tam vites kolunun yanında aracın anten kablosunun ek yeri var. Kalın kablo radyo anteni kablosu. Hemen yanında çekili olan ise merkezi kilidin anten bağlantısı. Bu kablodan ek alıp alarmın anten bağlantısını sağladım.
03_zps49a2de1e.jpg


Alarmın kontak bağlantısı için aşağıdaki şemada görülebileceği üzere, kontak anahtarı bağlantılarından V ile gösterilen, kontağı açınca ve araç çalışırken çıkışın olduğu kabloya bağladım. Ek yaptığım yer sigorta panelinin arkasında 13 ve 14 nolu sigortaların enerji girişi olan kısmı, siyah renkli kablo.
Aku_zps680eab4b.png



Kapılar açılınca alarmın tetiklenmesini sağlayan bağlantı için sol ayak dayamanın yanındaki kapak altında bulunan yeşil renkli X1 soketinden ek aldım. Ek aldığım kablo, aşağıdaki şemada gösterilen 29 nolu pime bağlı gri kablo. Bu kablo 4 kapıya da bağlı olduğu için hangi kapı açılırsa açılsın alarm tetiklenir.
Kapi-Sivic_zps63209a28.png

05_zps49d9959c.jpg



Fren müşürü bağlantısı için müşürün 3 nolu çıkışına bağlı siyah-sarı kablodan ek aldım. Alarmın bir özelliği, araç çalıştırılıp hareket ettikten sonra frene basılınca kapılar kilitleniyor. Araç durup stop edildikten sonra da otomatik olarak açılıyor. Zırt pırt kapılar kilitlenip açıldığı için bu bağlantıyı daha sonra söktüm.

Motor bloklama ucunu bağlamadım. İşin doğrusu tam olarak nereye bağlanacağını çözemedim. Amacı, araç bir şekilde çalıştırılıp alarm ötünce bir süre sonra motoru durdurmak. Ama ne olur ne olmaz deyip bağlamadım. Zaten immobilizer bulunduğu için gerekte yok bence.

Tetikleme jumper'ı (+) konumda. Araç (+) tetikleme ile çalışıyor.

Sinyal bağlantıları için şemadaki sinyal rölesi çıkışlarından ek aldım. 3 nolu çıkışa bağlı siyah-beyaz kablo sol, 8 noludaki sağ sinyallerin kablosu.
Sinyal_zps7803b79b.png



Bagaj kiliti bağlantı kablosunu bağlamadım. Daha doğrusu aracımda bagaj kilidini açan düğme falan yok.

Alarmın akü beslemesini marş bağlantısını anlattığım şemada 60A'lik ana sigortadan çıkıp F3.2 isimli sigorta panelindeki 30A'lik büyük yeşil sigortaya giren siyah kablodan ek alarak yaptım. Alarm 60A sigorta üzerinden direkt aküye bağlandı.


Alarmın şasesini yine sol ayak dayama yanında yeşil X1 soketinin yanındaki şase bağlantı noktasına bağladım.
04_zps432422c4.jpg



Merkezi kilit bağlantısını aşağıdaki şemada negatif tetiklemeli araç bağlantısına göre yaptım.

Alarm-MerkeziKilit_zps562ae6a9.png


Alarmın sarı ve sarı siyah kablolarını birbirine bağlayıp şaseye bağladım. Açma kapama işlemini yaptırmak için şoför kapısının bir özelliğini kullandım. Şoför kapısının kilit butonunu kapatınca tüm kapılar kilitlenir ve açınca hepsi açılır. Bu işlevin bağlantısına alarmın açma kapama kablolarını ekledim. Şemada merkezi kilit beyninin X62 soketinin 6 nolu ucundan çıkan kahverengi-beyaz kabloya alarmın açma, 2 nolu ucundan çıkan kahverengi-kırmızı kabloya da alarmın kapama kablolarını bağladım.
Merkezi-kilit_zpsf5397712.png



Darbe modülünü şoför kapı eşiğindeki plastiğin iç kısmına, aracın direkt gövdesine bağladım. Çünkü sigorta panelinin oralarda şase açıkta değildi, yalıtımlar var.
02_zps6ec79ed5.jpg


İptal düğmesi de sigorta panelinde uygun bir yerde.

Alarmın sireni için en uygun yer olarak sol farın arkasını buldum. Sireni ters çevrip ayak kısmını ön cam su haznesine plastik kelepçelerle sabitledim. Diğer tarafında da Xenonların balastıyla sıkıştırdım. Şasesini direkt aküye bağladım. Enerji ucunu da sis farlarının da kablosunu çektiğim hortum içinden kaputun şoför tarafındaki köşesinden içeri soktum. Açıkta kalan tüm kabloları yanmaz özel Tesa tüysüz yalıtım bantıyla izole ettim. Motor baya kirli, kusura bakmayın, ona da sıra gelecek. :D
10_zpsd23aae99.jpg



Alarm ledini de şimdilik geri görüş kamerasının kablosuna tutturdum. Monitörün arkasında.
09_zpscc98aae6.jpg



Otomatik cam kapama modülünün bağlantısını aşağıdaki şemaya göre yaptım. İşlevi, alarm kurulduktan birkaç saniye sonra sol ve sağ camları kapatıyor. İçinde röleler var. Yani cama el kol sıkışsa camı kaldırmaya devam etmiyor.
Cam-modulu-aciklama_zpse6430112.png


Kontak ucu, 12volt DC ucu ve şase uçları alarmdakilerle aynı yerlere bağlı. Daha önce elektrikli ayna projemde içerden kapıya içinde 0,5mm. 8 kablo olan çoklu bir kablo çekmiştim. Bunun içinde boşta olan kabloları cam modülünde kullandım. Cam motorları + olduğu için yeşil-siyah, mavi-siyah ve turuncu kabloları birbirine bağladım. Switch uçlarını bağlamadım çünkü cam motoru kablolarını kesmedim, sadece ek aldım. Üstteki şemada motor ucu yazan kabloları kapı kolundaki cam düğmesi kablolarına bağladım. Sol cam için olanı alttaki şemada cam düğmesinin 12 nolu çıkışına bağlı gri-sarı kablodan, sağ cam için 6 nolu çıkışına bağlı gri-yeşil kablodan ek aldım.
Cam-kaldirma_zpsb8e3cb3f.png

07_zpsf5235140.jpg


08_zps3d776ad2.jpg


Cam modülünü kapı pandizotu içine monte ettim.

Bir de ultrasonik sensör var. Ona bir yer bulamadım doğrusu. Aracın içindeki hareketi algılayan bir sensör. Mesela camı kırıp içeri uzanma gibi. ama algılama alanı geniş, araba dışını bile görebiliyor. O yüzden sadece aracın içini görebileceği bir yer bulunca takıcam.

Alarmımız:
01_zps01194010.jpg


Müsait bir zamanda kabloları düzenlicem. Spagetti gibi oldular :D.

Alarmın Özellikleri:

Çelik dış koruma çerçeveli Uzaktan Kumandalar MAGNUM modeli için özel üretilmiştir. Kenar hatlar çelik ile korunan bu kumandada 4 adet tuş bulunmakta ve imaj olarak bir otomobilin prototipidir.
Anti scan koruması
Uzaktan kumanda ile alarmı kurma ( kapıları kilitleme - açma)
Uzaktan kumanda ile alarmı sessiz kurma ( Kapıları kilitleme - açma)
Sesli - sessiz araç bulma
Uzaktan kumanda ile panik
2 kademeli darbe fonksiyonu
Merkezi kilit zaman ayarı
Sürüş emniyetli motor kilitleme
Kod öğrenme fonksiyonu(Learning kod)
Alarm hafızalı ikaz LED"i
6 Ton siren
Sürüş halinde merkezi kilit açma-kapama
Sürüş halinde açık kapı uyarısı Ekstra 12V çıkışı (DÖRTLÜ FLAŞÖR İKAZI)
İstenildiğinde sireni uzaktan kumanda ile susturma
Uzaktan kumanda ile merkezi kilit açma kapama
Devreye sokup çıkarırken ışıklı ve sesli ikaz
İstenildiğinde darbe sensörünü devre dışı bırakma (Güçlü ve hafif darbe ve ses kuvvetine göre sireni çaldırma sıklığını ve kuvvetini ayarlama)
Yanlışlıkla devreden çıkarmaya karşı otomatik alarm koruma
Tamir modu Röle hafızası
Tavan lambası gecikme süresi - Motor çalıştırınca kapıların otomatik kapanma süresini ayarlama
Her türlü merkezi kilitli araca montaj kolaylığı

Araç çalışır vaziyette iken durup kapı açılınca 4lüler yanıyor. Diğer araçlara uyarı anlamında.

Cam kaldırma modülü özellikleri:

Aracınızın otomatik cam sayısına bağlı olarak seçim yapabileceğiniz cam kaldırma modülü.
Tüm marka ve model Alarm ve araçların cam kaldırma sistemiyle uyumludur.
Alarm ile aracınızın otomatik cam mekanizmasının arasına bağlıyorsunuz.
Aracı terk ettiğinizde alarmı devreye girince açık unutulan cam otomatik olarak alarmdan sinyal alıp kapanıyor.
Camınız Üst cam fitiline geldiği zaman yada çocuk camda iken hafif bir baskıda otomatik olarak devre kesiliyor.

Ultrasonik radar özellikleri:

Mikro dalga (radar) modülü üstü açık araçlarda dahi yanlış alarma sebebiyet vermeksizin tam bir koruma sağlar. Çok yüksek frekanslı radyo dalgalarını (radar sistemi) kullanan bu sistem sayesinde koruma alanına giren herhangi bir tehlike anında ana beyne rapor edilir ve alarm vermesine sebep olur.
Araç içerisine insan kulağının duyamayacağı ultrasonik frekanslı ses dalgaları yayarak herhangi bir hareketi algılama özelliğine sahiptirler.
Tüm Alarmlara takılabilir
LED uyarısı
Hassasiyet ayarlama
 

uploader

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,219
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
maşallahın var. Süper bir proje. Çok hoşuma gitti yapmak isteyip te yapamadıklarımdan birisidir. PEki ne kadara mal oldu ve aldığın ürünlerin linkini de yazarsan tabi bi mahsuru yoksa site ve senin açından biraz araştırma yapmak istiyorum da .
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
maşallahın var. Süper bir proje. Çok hoşuma gitti yapmak isteyip te yapamadıklarımdan birisidir. PEki ne kadara mal oldu ve aldığın ürünlerin linkini de yazarsan tabi bi mahsuru yoksa site ve senin açından biraz araştırma yapmak istiyorum da .

Teşekkürler
Otomatik Far Sensörlü Oto Alarm, 2 Li Otomatik Cam Modülü Hediye ! 999806 - Oto Aksesuar - Hepsiburada.com

Ürün linki bu ama bunu göndermediler. Ban şu geldi:

Cyclone Alarm Radar 2 Cam Otomatik Modül Hediyeli Set 34g012 - Oto Güvenlik

Aldığımdaki fiyatı: Alarm + Darbe modülü + merkezi kilit sistemi + tesisatları: 141,53 TL

Ultrasonik sensör satıştan kalkmış ama şöyle bişey:
Cyclone ARAÇ İÇİ Gözlem Radarı 341116 - Oto Güvenlik

Aldığımdaki fiyat: 27,40 TL

Bir de elektrikçi arkadaştan 0,50 ve 0,75 kablolar.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
biraz zaman geçmiş üstünden ama konuyu dikkatlice okudum enis abi otomatik kapı kilidine zırt bırt demişsin ya bi binince bi inince yapmıyor mu yani çalıştırıp frene bastık kilitledi stop ettik açtı bana güzel göründü tabi kullanan sensin o modülü yeni model araçlardaki gibi düğmeye alamaz mıyız ortadaki vites önündeki boşluğa falan koysak veya modülle falan değil de merkezi kilit kablolarından paralel alsak bi anahtarla açıp kapatamaz mıyız kapı kilidini?
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
biraz zaman geçmiş üstünden ama konuyu dikkatlice okudum enis abi otomatik kapı kilidine zırt bırt demişsin ya bi binince bi inince yapmıyor mu yani çalıştırıp frene bastık kilitledi stop ettik açtı bana güzel göründü tabi kullanan sensin o modülü yeni model araçlardaki gibi düğmeye alamaz mıyız ortadaki vites önündeki boşluğa falan koysak veya modülle falan değil de merkezi kilit kablolarından paralel alsak bi anahtarla açıp kapatamaz mıyız kapı kilidini?

Aracı şehir içinde kısa süreli kullanınca her marş - stop yaparken şak şuk kilitlenmesi canımı sıkmıştı doğrusu. Aslında belli bir hıza ulaşınca kilitlese o zaman kullanırdım.

Bağlantı şekli şu şekilde. Alarmın fren çıkış ucundan fren müşürünün kablosuna bir bağlantı yapılıyor. İlk mesajımdaki en baştaki alarm şemasında Fren Müşürü bağlantısı. İşte sen bu bağlantıyı frenden değil de motor çalışınca enerjilenen herhangi bir kablodan ek alıp bir butona bağlarsan ve butonu da alarmın müşür girişine bağlarsan dediğin olay olur.

Çalışması ise, motor çalıştırıldıktan sonra ister hemen ister yarım saat geçsin frene basıldığı an kapılar kilitleniyor. Sonra mesela durdun, biri arabadan inecek, ancak şoför kapısındaki kiliti kaldırınca kapılar açılıyor. Sonra frene basınca tekrar kilitleniyor. Ancak stop edince kilitler otomatik açılıyor.

Sevmediğim kısmı zırt pırt kilitle - aç yapıp şakır şukur sesi (bizim astraların kilitlerine hastayım, sanırsın çatışma çıktı) ve kilitlerin ömrünün kısalması. Sağ arka kapı kiliti daha önce bozulmuştu. Sıfırı 200TL.

Birde bu fren bağlantısı sayesinde şu özellik aktif oluyor. Yolda gidiyorsun, biri inecek. Durdun, ama motor çalışıyor, ayağın frende. Bir kapı açılınca dörtlüler yanmaya başlıyor. Kapı kapanınca sönüyor.

140 liralık bir cihaza göre bence baya özellikli. Nerdeyse 8 ay oldu hiçbir problem çıkmadı.

-------------------

Mesajları yenilememişim. Hareket sensörü özelliğini yine orijinal bir fikirle hallettim. Sensörlü orijinal GM tavan lambasının sensörlerini çıkarıp ilave modülün sensörlerini oraya uzattım. Ayrıntısı:

http://www.opelim.net/forums/1809661-post22.html

Alarm ledini de Avrupa'daki alarmlı Astraların orijinal ledli 4lü flaşöründen getirtip ona bağladım. Ayrıntısı:

http://www.opelim.net/forums/1801001-post2.html
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yolcular açısından hiç düşünmemiştim enis abi açıklaman için sağol. butonla kilitleme konusunda anlamadığım mesela ben dörtlü lambanın butonundan 1 kablo çekip 1 kabloda merkezi kilitten mi alıcam 2 sini butonla birbirine bağlasam o butonu kullanarak kapıları kilitleyip açabilir miyim
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
yolcular açısından hiç düşünmemiştim enis abi açıklaman için sağol. butonla kilitleme konusunda anlamadığım mesela ben dörtlü lambanın butonundan 1 kablo çekip 1 kabloda merkezi kilitten mi alıcam 2 sini butonla birbirine bağlasam o butonu kullanarak kapıları kilitleyip açabilir miyim

Benim anlatmak istediğim böyle bir alarm alır da fren bağlantısı sayesinde hareket halindeyken kapı kilitleme özelliğini butonla sağlamak için. Dediğim alarm frene bağlantı yapılan kablodan sinyal alınca kapıları kilitliyor, stop edince de kilitleri açıyor. Sen sinyali fren yerine bir butondan verirsen yine aynı işi yaptırmış olursun.

Ama alarmsız böyle bir şey yapmak istiyorsan o başka bir şey. Eğer bir düğmeyle kapıları açıp kapamak istiyorum diyorsan aslında düğmeye gerek yok. Şoför kapısını kilitleyince hepsi kilitleniyor. Ama ben vitesin oralarda bir buton isterim dersen sana bir buton ve bir röleden oluşan devre şeması veririm.
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi arabama binen bana küfür ediyor kapıları kitlemeden asla yola çıkamam huzursuz olurum biri inmek istediğinde kapı açılmıyor içeriden ya 180 derece dönmeleri gerekiyor yada benim dönmem gerekiyor. vitesin oralara bir düğme çok iyi olurdu aslında :) arabamda fabrika çıkışı alarm var ama ışığı dörtlü butonunda değil ön camın solundan mavi bi led olarak çıkıyor.2 kabloyla halledemez miyim? röle devre falan şart mıdır?
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
abi arabama binen bana küfür ediyor kapıları kitlemeden asla yola çıkamam huzursuz olurum biri inmek istediğinde kapı açılmıyor içeriden ya 180 derece dönmeleri gerekiyor yada benim dönmem gerekiyor. vitesin oralara bir düğme çok iyi olurdu aslında :) arabamda fabrika çıkışı alarm var ama ışığı dörtlü butonunda değil ön camın solundan mavi bi led olarak çıkıyor.2 kabloyla halledemez miyim? röle devre falan şart mıdır?

Orijinal alarm değildir o. Orijinal alarmda şunlar oluyor: 4lü flaşörde alarm lambası, tavan lambası sensörlü olan tipten, kapı siviçleri, bagaj ve benzin deposu sivici ve ön kaput altında bir sivic bağlantısı oluyor. O mavi led sonradan takılan alarmlarda oluyor. Alarm modülü de torpidonun altında köşedeki kapağın altında oluyor. Bizim normal merkezi kilitlerin de modülü burada. Ama alarmlı olanda aynı görünüşte olmasına rağmen soketindeki tüm pinler dolu oluyor.

Buton işi ise, senin şoför kapısındaki buton çalışmıyor sanırım.
Bak merkezi kildin şeması şöyle:

Merkezi-kilit_zpsf5397712.png


Burada sol alttaki M2 kutucuğu senin şoför kapısındaki kilit kutusu. Bunun içindeki en soldaki coupe olan modeller için, onu yoksay. Yanındaki senin kapı butonu. LHD yani soldan direksiyon için bağlantı numarası 2 nolu kahverengi-beyaz ve 4 nolu kahverengi-kırmızı kablolar. Bunlar giriş. Çıkış ise ortak şase olan 1 nolu kahverengi kablo.

Şimdi hangisi aç hangisi kapa hatırlamıyorum ama çalışması şöyle:
Senin butonu indirmen veya kaldırman çıkış ile girişlerden birini kısa devre yapmanı sağlar. Yani 1 ile 4 birbirine bağlanınca kapılar kilitlenirse 1 ile 2 bağlanınca da açar. (tersi de olabilir)

Şimdi buradaki uçlardan ek alıp bir butona kablo çekebilirsin. 3 konumlu anahtar olur. 1 konumu kapıları kilitler, 2 konumu açar. Ancak şöyle ters bir durum var. Eğer arabadan inip kapıları kilitlersen veya açarsan, yeni anahtarın herhangi bir konumda sabit kaldığı için kilitler çalışmaz, veya sapıtabilir. Sadece araç içindeyken yeni butonunun aç veya kapa işlevini yaptıktan sonra 0 konumuna alırsan düzgün çalışır.

Anlamadığım senin şoför kapısındaki kilit butonu mu çalışmıyor, yoksa merkezi kilit kapıları doğru düzgün açıp kapamıyor mu?
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Orijinal alarm değildir o. Orijinal alarmda şunlar oluyor: 4lü flaşörde alarm lambası, tavan lambası sensörlü olan tipten, kapı siviçleri, bagaj ve benzin deposu sivici ve ön kaput altında bir sivic bağlantısı oluyor. O mavi led sonradan takılan alarmlarda oluyor. Alarm modülü de torpidonun altında köşedeki kapağın altında oluyor. Bizim normal merkezi kilitlerin de modülü burada. Ama alarmlı olanda aynı görünüşte olmasına rağmen soketindeki tüm pinler dolu oluyor.

Buton işi ise, senin şoför kapısındaki buton çalışmıyor sanırım.
Bak merkezi kildin şeması şöyle:

Merkezi-kilit_zpsf5397712.png


Burada sol alttaki M2 kutucuğu senin şoför kapısındaki kilit kutusu. Bunun içindeki en soldaki coupe olan modeller için, onu yoksay. Yanındaki senin kapı butonu. LHD yani soldan direksiyon için bağlantı numarası 2 nolu kahverengi-beyaz ve 4 nolu kahverengi-kırmızı kablolar. Bunlar giriş. Çıkış ise ortak şase olan 1 nolu kahverengi kablo.

Şimdi hangisi aç hangisi kapa hatırlamıyorum ama çalışması şöyle:
Senin butonu indirmen veya kaldırman çıkış ile girişlerden birini kısa devre yapmanı sağlar. Yani 1 ile 4 birbirine bağlanınca kapılar kilitlenirse 1 ile 2 bağlanınca da açar. (tersi de olabilir)

Şimdi buradaki uçlardan ek alıp bir butona kablo çekebilirsin. 3 konumlu anahtar olur. 1 konumu kapıları kilitler, 2 konumu açar. Ancak şöyle ters bir durum var. Eğer arabadan inip kapıları kilitlersen veya açarsan, yeni anahtarın herhangi bir konumda sabit kaldığı için kilitler çalışmaz, veya sapıtabilir. Sadece araç içindeyken yeni butonunun aç veya kapa işlevini yaptıktan sonra 0 konumuna alırsan düzgün çalışır.

Anlamadığım senin şoför kapısındaki kilit butonu mu çalışmıyor, yoksa merkezi kilit kapıları doğru düzgün açıp kapamıyor mu?


abi çok sağol zaman ayırıp açıklamışsın. aracımda bi sorun yok şöför tarafından kilitliyorum ama insanlar ineceği vakit kilidi kaldırmadan kapıları açamıyorlar ya ben şöför tarafından dönüp açıyorum ya yolcu küfür ederek dönüp açıyor ortaya bi buton iyi olur diye düşünmüştümde 1 2 3 konumlu bir buton ben unutursam onu kapılar falan kilitli de kalabilir caydım doğrusu. tekrar teşekkür ederim abi zaman ayırıp ilgilendiğin için
 
Üst