- Katılım
- 9 Nis 2008
- Mesajlar
- 1,473
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
185*60/15 var gayet memnunum
:good:
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
185*60/15 var gayet memnunum
Hayır en iyi seçeneğin 195/55/15 dir. 195/60/15 le aralarında %3 sapma payı vardır. bu çok ciddi bir sapmadır bana göre.Şimdi benim anladığım 98 f gls araçlarımız için 195 / 60 / 15 en iyi seçenek diyorsunuz doğru mu anladım? ve lastik önerilerinizi de yazarsanız sevinirim![]()
Bence yanlış bilgi vermeniz doğru değil. 1998 model GLS F kasa astralar orjinal jant kullanırlar. bu orjinal jantların lastik ebadı 195/55/15 dir. 55 yanak olması performans grubuna girmesinden dolayı daha pahalı olmasına neden olmaktadır. Bu nedenle maalesef hepimiz orjinal lastik taban ve yanak değerlerine en yakın değerleri kullanmaya zorlanıyoruz.
Bende bu aralar yeni lastik alacağım ve birkaç aydır çok detaylı araştırmalar yapıyorum. Kesin olan şu ki aracın orjinal ebadından şaşmamak lazım. ben şuanda kış lastiği kullanıyorum ve 185/60/15 takılı. Kış lastikleri T grubu olduğu için zaten çok hızlı kullanmıyoruz, ama virajlara sert girdiğinde aracın yatma eyilimini ve arkadan bırakma eyilimini hemen hissettiriyor.
Jantın yapısı ve merkez kaç hesapları 195 tabana göre ayarlanmıştır. Bu ince hesap kadar hassatır ayrı bir tartışma konusu olabilir. ama bence imkan varsa orjinal takmak ve kullanım şeklimize en uygun modeli veren markayı seçmek önemli.
Mesela örnek vermek isterim; Lassa impetus evo 195/55/15 fiyatı 180 TL/adet. Bridgestone turanza er 300 ile aynı fabrikada üretiliyor ve aynı desene sahip. muhtemelende kullanılan hamurlarıda aynıdır.
Bu lastiğin 185/60/15 ebadının fiyatı ise 150 TL/adet. arada 30TLx4= 120 TL fark var. bence canımızı, sevdiklerimizi ve malımızı taşıyan aracımızla yol arasındaki bağlantımızı sağlayan lastikte fazla ekonomi düşünmeden orjinali almak hayat kurtarabilir.
Ben böyle değerlendirmeye karar verdim.
Hayır en iyi seçeneğin 195/55/15 dir. 195/60/15 le aralarında %3 sapma payı vardır. bu çok ciddi bir sapmadır bana göre.
Lastik denkil tablosu ve F kasalar için lastik ebatları için 2 adet link;
http://www.goodyear.com.tr/lastik_secimi/tyre_select.asp
http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=13
lastiğin ebadı 195 /55 r15 olsun
yanak yüksekliği hesaplaması 195 x yüzde 55 üzerinden yapılır ( lastik değiştirirken lastikçi söylemişti )
EĞER YANLIŞ BİLİYORSAM DÜZELTİNlastikçinin yalancısıyım
55 60 kıyaslamasında (195 )
LASTİKTE 2 YANAK ÜST ÜSTE GELDİĞİNİ DÜŞÜNÜRSEK yanak kalınlığı arasındaki 1 cm fark lastik çapında 2cm e denk gelir araç yüksekliğinde ise tek yanağı göz önüne almak gerektiğinden 1 cm yükseklik farkı oluşturur
bu değerler az değil ağırlık merkezini yukarı çeker
185 ve 195 genişlik olarak bakarsak haklısın 195 tabiki daha iyi yol tutar ( kuru zeminde ) o zaman tabandaki fark mı yoksa 1 cm e yakın yükseklik mi diye bir ikilem oluşur
ben taban 185 olsun araç daha alçak olsun dedim zaten araç yeterince yüksek şuan 185/60 r15 ler var
ha şunuda belirteyim 195/55 185/60 195 /60 3 ü arasında öyle dağlar kadar bir fark olmaz öyle oluncada maddiyat ön plana çıkıyor
edit : http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 şu linkten lastik çapı hesaplamasına bakılabilir çok güzel ve basit bi sistem hazırlamışlar
Kendi verdiğin hesaplama programında zaten 185-60-15 ve 195-60-15 arasında şöyle bir sonuç çıkıyor
Hesaplanan Değerler:
Orjinal Lastik * Lastik Çapı (mm): 615
İstenen Lastik * Lastik Çapı (mm):603
Değerler Çap olarak verilmiş yarı çap değil. İki lastik arasında 12mm çap farkı var.
Hata yaptığın yer ise çaptaki farkı iki ile çarpman. Lastiklerin merkezinden her yöne doğru aralarında çap farkının yarısı yani yarıçap farkı var oda 6mm dir. Aslında yazarak anlatabilme kabiliyetim pek yoktur ama elimizdeki değerler çap değerleri olduğuna göre ve lastik tam merkezden araca takıldığına göre lastiğin sadece yere değen kısmından geçip merkeze kadar giden alan aracın yüksekliğine etki ettiğine göre biz elimizdeki değerinin yarısını göz önüne alacağız. Yani 6mm yükseklik farkı var.
Eğerki 195/55/15 alamayacaksan en yakın denk gelen ebat 185/60/15 dir. 195/60 ebadının sapması %6 dan fazladır. araç çok fazla yükselir ve torktanda kaybeder. yol tutuşu zayıflar. virajlarda arkadan bırakma yapar. 185/60/15 hem uygun fiyatlı olur hemde en yakın ebat olur.Daha doğrusu şöyle sorayım. %3 sapma payı var diyorsunuz ama 195/55/15'in fiyatı 220tl'den başlıyor, bu parayı veremeyeceğim için 195/60/15 en iyi seçenek olarak mı kalıyor? benim aradığım cevap bu.
orijinal ebat 195/55/15
en yakın ebat 195/60/15 ( yanak genişliği az buçuk fazla )
arkadaşların dediği ebat 185/60/15 ( lastik genişliği düşük ve yanak genişliği az buçuk fazla )
185/60/15 ile kurcalamak istemiyorum aslında 195/60/15 aracımda çok iyi duruyor daha diri gösteriyor bence tamam araç yüksek ama 2 3 ay sonra yay alır 2 3 cm basarım o yüksekliği çok önemsemiyorum.
34CGG68 temiz jant+lastik bulunur doğru diyorsun ama ben orijin jantlarımdan memnunum he saç jant olsaydı dediğin gibi bakardım.
goodyear'ın sitesinde problem var sanırım bende tam olarak çalışmıyor.