Astra F için kullanım klavuzu ve tamircinin hararet yorumu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efendy06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracınızda hiç sıkıntı yok. Azıcık sıkışık trafikte evet hararet artar. Su eksiltme yoksa problem olmaz.

Forum sponsoru ile bir kere telefonda görüştüm, fırsatım olmadı mekanlarına gitmeye ancak çok ilgili oldukları konuşmadan belliydi. Özel servis derseniz kesinlikle sponsora gidin.

Yetkili servis derseniz de size yakın mı uzak mı bilmiyorum fakat Yenimahalledeki Opak' a gidin. Diğerleri yalan dolan.

Üstad özel servise gideceğim. Yetkili servislerde maalesef adamların oturma organları gökyüzüne ulaşmış, sen sıkıntını anlatırken adam "tamam tamam biz bakarız" deyip seni bekleme salonuna bırakıp gidiyor, yaşadığın sorunu anlattırmıyor. Üzerine bir dünya da para istiyor. Bana uzak olsunlar. Forum sponsoru ile bende telefonda görüştüm, ilgi alakası telefondaki konuşmamızda kendini belli ediyordu.
 
Antifrizli ve kapalı sistem basınç altında suyun kaynama noktası 100 derecenin çok üzerine çıkıyor.

Şu an için gereksiz panik yapıyorsunuz, kenara çekip beklemenize gerek yok.

Sistemde su kaçağı yoksa, radyatör sağlamsa tıkanıklık vs. yoksa, termostat sağlamsa bi kontrol edilir en fazla o kadar.

2011 model Astra'da yazın dur-kalk yokuşta 107 dereceleri görmüşlüğüm var :)

İşte tıkanıklık var mı termostat sağlammı bunları söyleyecek bir ustaya gidemedim henüz, herhangi bir sorun çıkmazsa yarın gideceğim forum sponsorumuza. Gerçekten opel tamir eden biri bakıp kontrol edip bunların normal hali bu, sorun yok araçta diyene kadar o hararet göstergesi 100'ü geçince rahat edemem ben. İşin parasal boyutunu geçtim, bir hararet sonucu aracın tamirde kalması gereken süreçte arabasız kalmak bile bana zulüm ve emanet araba kullanmamak gibi de bir huyum var kiralıklar da dahil :(

Bu arada azcık sıcakken bile kapağı açtığımda hava ve buhar basınç ile kapaktan boşalıyor, benim kapak basınçlı mı o zaman?
 
Üstad özel servise gideceğim. Yetkili servislerde maalesef adamların oturma organları gökyüzüne ulaşmış, sen sıkıntını anlatırken adam "tamam tamam biz bakarız" deyip seni bekleme salonuna bırakıp gidiyor, yaşadığın sorunu anlattırmıyor. Üzerine bir dünya da para istiyor. Bana uzak olsunlar. Forum sponsoru ile bende telefonda görüştüm, ilgi alakası telefondaki konuşmamızda kendini belli ediyordu.

Ben de aynı dertlerden sıkıntı çektiğim için Gölbaşı'ndan kalkıp yetkili servis olarak Yenimahalledeki Opak' a gidiyorum. Arabanın başında durmama müsaade ediyorlar, her sıkıntını tek tek dinliyorlar ve iki üç gün içinde arayıp memnun kalıp kalmadığımızı soruyorlar :)
 
İşte tıkanıklık var mı termostat sağlammı bunları söyleyecek bir ustaya gidemedim henüz, herhangi bir sorun çıkmazsa yarın gideceğim forum sponsorumuza. Gerçekten opel tamir eden biri bakıp kontrol edip bunların normal hali bu, sorun yok araçta diyene kadar o hararet göstergesi 100'ü geçince rahat edemem ben. İşin parasal boyutunu geçtim, bir hararet sonucu aracın tamirde kalması gereken süreçte arabasız kalmak bile bana zulüm ve emanet araba kullanmamak gibi de bir huyum var kiralıklar da dahil :(

Bu arada azcık sıcakken bile kapağı açtığımda hava ve buhar basınç ile kapaktan boşalıyor, benim kapak basınçlı mı o zaman?

kapağın iç kısmında ventil vardır muhtemelen. tavsiyem kapağı motor tamamen soğukken açmanız. sıcakken açıldığında az bir şey buhar çıkarması normal sonuçta içinde antfrizle beraber suda var. sıcakken açıldığında kaynama yapıp silindir kapağının bazı bölgelerindeki su bölmelerinde hava yapma olasılığı var.yani ince detaylar neyse siz sıcakken kapağı açmayın. soğukken açın.
 
kapağın iç kısmında ventil vardır muhtemelen. tavsiyem kapağı motor tamamen soğukken açmanız. sıcakken açıldığında az bir şey buhar çıkarması normal sonuçta içinde antfrizle beraber suda var. sıcakken açıldığında kaynama yapıp silindir kapağının bazı bölgelerindeki su bölmelerinde hava yapma olasılığı var.yani ince detaylar neyse siz sıcakken kapağı açmayın. soğukken açın.

Motor sıcakken kaputa bile dokunulmuyor ki :) Kapağın altında böyle kauçuğumsu bir şey var, basınç kaçırmıyor. Bu arada parçacıya uğradım hava filtresi ve polen filtresi aldım. Klimada kaçak vardı onu yaptırdım. Arabanın önceki sahibi polen filtresinin varlığından habersizmiş, polen filtresindeki kir ile inşaat yapılabilirdi :D Dedim değiştirmişken hava filtresinide değiştireyim. Bir tek benzin filtresi kaldı, opel garaj çok yoğundu, bekleyemedim açıkçası benzin filtresi için. Onuda haftaya değiştiririz.

Bu arada benim araçta kontağı açınca marş benzin pompasının sesi gelmiyor, ama aracı benzinle kullanabiliyorum. Çalıştırırken de biraz uzun marşbasmak zorunda kalıyorum. Kesin benzin pompası bozuk :mad:
 
Motor sıcakken kaputa bile dokunulmuyor ki :) Kapağın altında böyle kauçuğumsu bir şey var, basınç kaçırmıyor. Bu arada parçacıya uğradım hava filtresi ve polen filtresi aldım. Klimada kaçak vardı onu yaptırdım. Arabanın önceki sahibi polen filtresinin varlığından habersizmiş, polen filtresindeki kir ile inşaat yapılabilirdi :D Dedim değiştirmişken hava filtresinide değiştireyim. Bir tek benzin filtresi kaldı, opel garaj çok yoğundu, bekleyemedim açıkçası benzin filtresi için. Onuda haftaya değiştiririz.

Bu arada benim araçta kontağı açınca marş benzin pompasının sesi gelmiyor, ama aracı benzinle kullanabiliyorum. Çalıştırırken de biraz uzun marşbasmak zorunda kalıyorum. Kesin benzin pompası bozuk :mad:

benzin pompası bozuk demeyelim ona çalışma şeklini bilmeden. kimisi 3 saniye çalışır kontak açılınca kimisi direk marşa bağlı...
 
Geri
Üst