Astra F için kullanım klavuzu ve tamircinin hararet yorumu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efendy06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben satarım bu arabayı, böyle hararet mi olur arkadaş. Azcık yoğun trafikte 98 dereceyi hemen buluyor, gösteriyorum sorun yok normal diyorlar. 98 derece normal sıcaklık mı olur? 2 derece üzeri hararet zaten.
 
Ben satarım bu arabayı, böyle hararet mi olur arkadaş. Azcık yoğun trafikte 98 dereceyi hemen buluyor, gösteriyorum sorun yok normal diyorlar. 98 derece normal sıcaklık mı olur? 2 derece üzeri hararet zaten.

canınızı sıkmayın. antfriz varsa ve sistem su kaçırmıyorsa sorun olmaz. 100 dereceyi geçiyorsa fanları kontrol ettirebilirsiniz. birde bi ara orjinal su genleşme kabı kapağı alın motor soğukken değiştirin garanti olsun...
 
Ben satarım bu arabayı, böyle hararet mi olur arkadaş. Azcık yoğun trafikte 98 dereceyi hemen buluyor, gösteriyorum sorun yok normal diyorlar. 98 derece normal sıcaklık mı olur? 2 derece üzeri hararet zaten.
Araçta antifriz olduğu sürece 95-100 derecelik hararetler yeni nesil arabalar için bu sıcaklarda sorun olmaz. Ben 50 senelik araba ile şehiriçinde 100-110 dereceleri görüyorum. Bu durum görsel açıdan çok rahatsız ediyorsa daha düşük dereceli müşür kullanarak sorun çözülebilir.
 
Araçta antifriz olduğu sürece 95-100 derecelik hararetler yeni nesil arabalar için bu sıcaklarda sorun olmaz. Ben 50 senelik araba ile şehiriçinde 100-110 dereceleri görüyorum. Bu durum görsel açıdan çok rahatsız ediyorsa daha düşük dereceli müşür kullanarak sorun çözülebilir.

Abi sürekli hararet göstergesini takip etmek zorunda kalıyorum. Opel Garaj'dan Hakan bey ile görüştüm, ilk fırsatta gidip kontrol ettireceğim. Ek fan mı takılır artık ne olur bilmiyorum bu hararet işini çözeceğim. Radyatör, ıvır zıvır gerekirse değiştireceğim. Hayatımda ilk defa c sınıfı bir aracın 1998 modelinde bu denli rahat ettim, ama bu hararet canımı sıkıyor :D
 
canınızı sıkmayın. antfriz varsa ve sistem su kaçırmıyorsa sorun olmaz. 100 dereceyi geçiyorsa fanları kontrol ettirebilirsiniz. birde bi ara orjinal su genleşme kabı kapağı alın motor soğukken değiştirin garanti olsun...

Su deposunun üzerindeki kapak orjinal, sizin söylediğiniz kapağın ek bir özelliği mi var bilmiyorum ancak yapılacaklar listesine ekledim. Kırmızı antifiriz koydular, antifiriz var, sistemde kaçak yok, 100 dereceyi 1 kez geçti şimdiye kadar, aracı yeni aldığımda sıkışık trafik + sonuna kadar açık klima, ancak yıllardır bindiğim araçlardan alışkanlık, hararet göstergesi 100'e yaklaşınca çekip sağa soğumasını bekliyorum. Şüphe ile yaşayacağıma, gidip soğutma sisteminin bakımını, gerekirse değişimini yapmayı tercih ederim.
 
Su deposunun üzerindeki kapak orjinal, sizin söylediğiniz kapağın ek bir özelliği mi var bilmiyorum ancak yapılacaklar listesine ekledim. Kırmızı antifiriz koydular, antifiriz var, sistemde kaçak yok, 100 dereceyi 1 kez geçti şimdiye kadar, aracı yeni aldığımda sıkışık trafik + sonuna kadar açık klima, ancak yıllardır bindiğim araçlardan alışkanlık, hararet göstergesi 100'e yaklaşınca çekip sağa soğumasını bekliyorum. Şüphe ile yaşayacağıma, gidip soğutma sisteminin bakımını, gerekirse değişimini yapmayı tercih ederim.

bence dert etmeyin ve boşada masraf etmeyin.tabi sistemin bakımını temizliğini kontrolünü yaptırın fakat dizayn edildikleri çalışma sıcaklığı bu.. bende vectra a kasada uğraşmıştım vakti zamanında. şimdiki astra h gtc aracımda 100 e gelince fan açıyor. klima açık 95-100 arası çalışıyor ve çok zorlanırsa düşük hız yokuş yukarı klima falan 105 e kadar çıktığı oluyor ve 105 de fan son hız çalışıp soğutuyor...
astra h 1.6 benzinlilerin 107 derece gibi fan açtığını söylüyor kullanıcılar mesela.mercedes yada diğer bazı markalardada bu durum mevcut.
tamamen dizayn kaynaklı
 
Ben satarım bu arabayı, böyle hararet mi olur arkadaş. Azcık yoğun trafikte 98 dereceyi hemen buluyor, gösteriyorum sorun yok normal diyorlar. 98 derece normal sıcaklık mı olur? 2 derece üzeri hararet zaten.

Murat abi sıkıntı yok boşuna canını sıkma bişey olmaz.
 
Su deposunun üzerindeki kapak orjinal, sizin söylediğiniz kapağın ek bir özelliği mi var bilmiyorum ancak yapılacaklar listesine ekledim. Kırmızı antifiriz koydular, antifiriz var, sistemde kaçak yok, 100 dereceyi 1 kez geçti şimdiye kadar, aracı yeni aldığımda sıkışık trafik + sonuna kadar açık klima, ancak yıllardır bindiğim araçlardan alışkanlık, hararet göstergesi 100'e yaklaşınca çekip sağa soğumasını bekliyorum. Şüphe ile yaşayacağıma, gidip soğutma sisteminin bakımını, gerekirse değişimini yapmayı tercih ederim.

2000 yılından evvel imal edilen araçlar için kırmızı antifriz önerilmiyor :(. Formda bunun ile ilgili bir konumuz olacak, istersen bir ara göz at.
 
Aracınızda hiç sıkıntı yok. Azıcık sıkışık trafikte evet hararet artar. Su eksiltme yoksa problem olmaz.

Forum sponsoru ile bir kere telefonda görüştüm, fırsatım olmadı mekanlarına gitmeye ancak çok ilgili oldukları konuşmadan belliydi. Özel servis derseniz kesinlikle sponsora gidin.

Yetkili servis derseniz de size yakın mı uzak mı bilmiyorum fakat Yenimahalledeki Opak' a gidin. Diğerleri yalan dolan.
 
Ben satarım bu arabayı, böyle hararet mi olur arkadaş. Azcık yoğun trafikte 98 dereceyi hemen buluyor, gösteriyorum sorun yok normal diyorlar. 98 derece normal sıcaklık mı olur? 2 derece üzeri hararet zaten.

Antifrizli ve kapalı sistem basınç altında suyun kaynama noktası 100 derecenin çok üzerine çıkıyor.

Şu an için gereksiz panik yapıyorsunuz, kenara çekip beklemenize gerek yok.

Sistemde su kaçağı yoksa, radyatör sağlamsa tıkanıklık vs. yoksa, termostat sağlamsa bi kontrol edilir en fazla o kadar.

2011 model Astra'da yazın dur-kalk yokuşta 107 dereceleri görmüşlüğüm var :)
 
Geri
Üst