astra 1,6 üç problem

nonseyyah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2009
Mesajlar
39
Tepkime puanı
0
Puanları
0
değerli arkadaşlar aracımda problem olarak gördüğüm üç nokta hakkında fikirlerinizden yararlanmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
1- aracım çok zor çalışıyordu tekleme yaptı bir iki defa benzin pompası dediler değiştim araç düzeldi. ancak şimdi yine bekleme süresi artınca çalışma biraz gecikiyor. birinci marş basıyorum çalışmıyor ikinci de hemen çalışıyor tekleme ortadan kalktı. kontağı açıp kapatıyorum tekrar açıp kapatıyorum böyle yapınca normal çalışıyor bunun nedeni ne olabilir.
2- frene bastığımda acaip bir ses geliyor arka taraftan ancak bu çok nadir oluyor sabahları araca ilk bindiğimde ilk bir iki frende bazen yapıyor.
3- kontağı açınca konsolda vızıltı gibi bir ses geliyor ama az bir ses bu ses araç hareket halindeykenden geliyor. bir tamirci test sürüşünde twinport motor normaldir dedi. bu durum normal mi?
not: aracım 2006 1,6 g kasa lpg li
 
2- frene bastığımda acaip bir ses geliyor arka taraftan ancak bu çok nadir oluyor sabahları araca ilk bindiğimde ilk bir iki frende bazen yapıyor.
-baskı balata olabilir..bu normal birşey..
her aracta goruruz o sesi ısıklarda falan,baskı balatadan dolayı,ama problem
değil bylede kullanabilirsiniz..
diğerleri beni aşar:D
saygılar,keyifli forumlar..
 
1. akünün durumunu kontrol ettirin gerekirse usta kontak termiklerini kontrol etsin . lpgciye uğrayıp beyindeki ayarları kontrol ettirin

2. arka tekerleklerinde disk yerine kampana var büyük ihtimalle fren pabucunun kampana iç yüzeyine sürtünme sesi veyahut limitör diye tabir edilen parçanın sesidir temizlenip ayarlanıp yağlandıktan sonra ses kalkar bi sorun değildir ancak rahatsız edici ses çıkarır...
3. role sesi veya elektronik bi parçanın sesi olup normal karşılanmış olabilir.
 
1. akünün durumunu kontrol ettirin gerekirse usta kontak termiklerini kontrol etsin . lpgciye uğrayıp beyindeki ayarları kontrol ettirin

2. arka tekerleklerinde disk yerine kampana var büyük ihtimalle fren pabucunun kampana iç yüzeyine sürtünme sesi veyahut limitör diye tabir edilen parçanın sesidir temizlenip ayarlanıp yağlandıktan sonra ses kalkar bi sorun değildir ancak rahatsız edici ses çıkarır...
3. role sesi veya elektronik bi parçanın sesi olup normal karşılanmış olabilir.

cevabınız için teşekkürler. aracımın aküsü henüz yeni 4 aylık mutlu akü. bujiler yeni bakıma 5000 km var yağı filan iyi.
 
bende sadece 1 nolu soruya cevap vereyim diğerleri beni aşar
aracın zor çalışmasının sebebi depodaki yakıt miktarı, çeyrek deponun altına düşürmemeye özen göster benzini bak o zaman nasıl kolay çalışıyor, ne alakası var demeyin, ben öyle demiştim ilk okuduğumda ama cidden öyle, tahminimce lpg ye geçince benzin pompası boşa çıkıyor ve hava yapıyor, çeyrek deponun altına düştüğünde benim araçda baya uzun marşa bastıktan sonra alıyor
 
bende sadece 1 nolu soruya cevap vereyim diğerleri beni aşar
aracın zor çalışmasının sebebi depodaki yakıt miktarı, çeyrek deponun altına düşürmemeye özen göster benzini bak o zaman nasıl kolay çalışıyor, ne alakası var demeyin, ben öyle demiştim ilk okuduğumda ama cidden öyle, tahminimce lpg ye geçince benzin pompası boşa çıkıyor ve hava yapıyor, çeyrek deponun altına düştüğünde benim araçda baya uzun marşa bastıktan sonra alıyor


her zaman derim :) araç gaza geçtikten sonra benzin pompasının çalışmamasını istemişimdir araya bi role koyarak bu iş hallolur hem pompanın ömrü bu sayede uzamış olacaktır... hava yapma olasığı çok zor bence....
 
her zaman derim :) araç gaza geçtikten sonra benzin pompasının çalışmamasını istemişimdir araya bi role koyarak bu iş hallolur hem pompanın ömrü bu sayede uzamış olacaktır... hava yapma olasığı çok zor bence....

benzin pompasını durduran bi alet var ama sorun ondan mı kaynaklanıyor bilmiyorum, benimki sadece bir tahmindi hava yapıyor sanırım diye, ama geç çalışmasının sebebi çeyrek depo benzinin altına düşmesi oluyor, cidden sebep ne olabilir bu durumda??? :confused:
 
benzin pompasını durduran bi alet var ama sorun ondan mı kaynaklanıyor bilmiyorum, benimki sadece bir tahmindi hava yapıyor sanırım diye, ama geç çalışmasının sebebi çeyrek depo benzinin altına düşmesi oluyor, cidden sebep ne olabilir bu durumda??? :confused:

araç gaza geçtiği vakit benzin kesici devrede demektir eğer benzin pompasına röle bağlanmamışsa devamlı çalışacak ve benzin kesici kısmına gelip geri tekrar depoya dönecektir bence gereksiz araya bi röle bağlayıp pompanın çalışmasını engellemek daha mantıklı aynı zamanda çevrek depodan da az olsa dahi fazla zarar görmeyecektir ... benzinli aracın hava yapması çok zor yapsa dahi çabuk toparlar bence sizin başka sorunlarınız olabilir sadece sabah ilk marşa basarkenmi çok geç alıyor...
 
2 nolu problem normal bir sorun gibi geliyor bana,arkadaslarin dedigi gibi baski balatadir. gelelim 1 ve 3 numaralara.
ilk sorunda yakit pompasi sorun degil sanirim mars motoru ve aku kontrolu yapilirsa sorunun nerde oldugu belli olur. nerden biliyorum cunku, bndede 2007 1.3cdti astra var, soguk havalarda sabahlari ve uzun bekleme surelerinde ayni sekilde 2.kontakta calisiyordu.daha sonra servis cagirdi, butun 1.3 astralari cagirarak mars motorlarini buyuttuler.sorun boylelikle garantiden cozuldu. 3.sorun icin; sesi duymadan yardimci olmak zor ama kucuk bir bilgi verebilirim, aracin direksiyonu elektronik destekli oldugu icin kontaktan once kisa sureli bir ses cikarir ve direksiyonu hazir hale gatirir,arac calistiktan sonrada 3-5 saniye devam edebilir. eger ses motordan geliyorsa beni asiyor =( insallah kisa surede cozulur.
 
:D 3 nolu problem sanırım sürekli gelen bir vızzz sesi bende de var araçta kontak anahtarını çevirip bütün lambalar vs yanıp çalışmaya hazır hale gelince çıkıyo çalıştığındada kesilmiyo daha önce benzin pompası falan dendi ama bilemiyorum ben takmamaya çalışıyom.
 
Geri
Üst