Astra 1.6 115 beygir ilk kullanım detayları

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hemano5
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Arkadaşlar merhaba umarım konuyu doğru yere açmışımdır .

benim araştırdığım konu yeni almış olduğum aracımın motor uzun ömrü ve iyi açılması için kullanım teknikleri nelerdir kaç km ya da nekadar zaman nasıl kullanmak gerekiyor vites geçiş devirleri otobanda ki maximum hız felan yani


paylaşım için şimdiden teşekkürler
 
Bilen yokmu arkadaşlar
 
ilk bi 2000 3000 km zorlamamaya yüksek devirlere çıkartmamaya özen gösterin.Araba ısındıktan sonra biraz alıştırın motor kendine geldiginde otobanda 180-200 rahat görebilirsiniz.Bendede astra h 105hp var 215i gördüm.
 
yokus aşağı olmasına gerek oldugunu sanmıyorum.. bende 98 astra g 1.6 100hp var 190binin üzerinde bütün bursa otobanını 195km'yle gidebildim ve araçta 2 yolcu ve bavullar vardı
 
rodaja gerek yok basabilirsiniz abartmadan o tarihte kaldı siz sadece ilk zamanlar değişken kullanın yeter kimi 80 kimi 140 bazen 180 bazende 120
 
rodaja gerek yok basabilirsiniz abartmadan o tarihte kaldı siz sadece ilk zamanlar değişken kullanın yeter kimi 80 kimi 140 bazen 180 bazende 120



fikirleriniz için teşekkürler şimdi ben arabayı alalı bir hafta olmasına rağmen 2,3 defa otobana çıktım bir şu cruse control ü deneyim dedim bide nasıl gidiyo diye bakim dedim 120 km geçmedim ama biraz motor sesini hisseder gibi oldum bu arabada 260 kadran var ama bana öyle yüksek hızlara çıkmaz geliyor siz dersiniz????:cool:
 
Bu noktaya kadar anlattıklarımız kabaca toparlarsak;



* Aktarma organlarının rodajı yeni otomobillerde asıl hedef değildir.

* Rulmanın rodajı olmaz

* Yeni otomobilin motorunda gerçekleşecek en önemli ve nerdeyse tek rodaj segman oturmasıdır

* Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir

* Segmanı adam akıllı oturtan kendi gerilimi değil ateşleme sonucu oluşan basınçtır.

* Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur.

* Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz.

* Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur.km ler boyunca alışması beklenmez

* Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora

kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilme


Şimdi ben motor rodajına takıldım uygun devirde tam gaz yapın deniyor segman oturması için bunu detaylı yapan bilen varmı????
 
Geri
Üst