Astra 1.3 cdti silkelenme.

baris81

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
186
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba, 2007 astra h 1,3 dizel 108binde aracım var yaklaşık 3 aydır 1600-2000 devir arası özellikle ikinci viteste gaza hafifçe bastığımda silkeleme yapıyor. egr den olabilir mi? şehirler arası yolda nadiren birkaç kere kırmızı ışığı yakalayınca vitesi boşa atınca araba stop etti. daha önce egr arıza ışığı yakmıştı. sonra egr temizlettin. ışık birdaha yakmadı ve bu arada yakmadı.

Araçta bugüne kadar hata kodu veya stop etme gibi bir durum ile karşılaşmadım sadece belirttiğim devirlerde gaza çok az dokununca silkeliyor ama gazı iyi verince silkelemiyor.

Bu sorundan müzdarip bir çok opel kullanıcısı var ve çoğunda yolda gidip mesela ışıklarda durduğunda stop ediyor yada çeşitli arıza kodları veriyor.. benimkinde bu gibi sorunlar şimdiye kadar olmadı..

Ya da araba soğukken ilk marşa basıldığında tek seferde araç çalışıyor.
Ancak;
Arabayı sabah ilk çalıştırdığımda motor soğukken 2 3 kere motor duracak gibi olup tekrar kendine geliyor sonrada rolanti seviyesi normale geliyor..

Bu konuda yaptığım tek işlem egr ve boğaz kelebeği kısmını tamamen temizlettim, hatta debriyajım bitmek üzereydi volant dahil değişti ama bu silkeleme sorunu devam ediyor.

Ben bir çok forumda bu konuyla ilgili hemen hemen tüm mesajları okumuş biri olarak artık bu konuya bir açıklık getirelim..

Eminim ki bir çok kişi şu mesajları yazacak;
ateşleme bobinini değiştirin: ateşleme bobini dizel araçta olmaz.

buji kablolarını değiştirin: buji kablosu dizel araçta olmaz.

beynini değiştirin: arabanın beyni tamamen yazılımsal çalıştığına göre ve hata var ise beyin değiştirmek sadece değitirecek servisin kurnazlığıdır çünkü ortada benim sorunumla alakalı olarak insanın aklına sadece püskürtme yaparken 1600-2000 devir arası az püskürtmesinden kaynaklanır bunu da tekrar programlayarak çözebiliriz ancak bu sorun şimdiye kadar binlerce astra h da olmadığına göre bunuda geçtik..

Enjektörün sorunlu: enjektörüm sorunlu değil çünkü motor ne sağır ne de olması gerekenden az hız yapıyor.. düz yolda hiç zorlanmadan 180e ve az eğimli yerde bile net 220km hızı görüyor ..

Kurum var: ihtimallerden birisi bu ancak arabayla çok uzun yola çıkarım ve her zaman ki gibi tüketim oldukça iyi yani ne fazla yakıyor ne de performansında düşüklük var.. ayrıca egsoz manifortlarını yeni temizlettim.

Egr valfi arızalı: işte tam kilit nokta burası.. ben boşuna masraf yapmak istemiyorum.. ki bir çok kişinin açtığı konulara bakıyorum bir çok şeyi değiştiriyorlar masraf yapıyorlar ama benimkine benzer silkeleme sorununu çözemiyorlar.

İşte bu yüzden aracı stop etmeyen, motor soğukken rolantisi inip çıkan (2- 3 kere yapıp normale dönen) ama 1600-2000 devir arası silkeleme yapıp bu sorunu çözen bir astra h dizel kullanıcısı var ise ve buraya nasıl çözdüğünü açıklarsa çok memnun olurum.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Merhaba, 2007 astra h 1,3 dizel 108binde aracım var yaklaşık 3 aydır 1600-2000 devir arası özellikle ikinci viteste gaza hafifçe bastığımda silkeleme yapıyor. egr den olabilir mi? şehirler arası yolda nadiren birkaç kere kırmızı ışığı yakalayınca vitesi boşa atınca araba stop etti. daha önce egr arıza ışığı yakmıştı. sonra egr temizlettin. ışık birdaha yakmadı ve bu arada yakmadı.

Araçta bugüne kadar hata kodu veya stop etme gibi bir durum ile karşılaşmadım sadece belirttiğim devirlerde gaza çok az dokununca silkeliyor ama gazı iyi verince silkelemiyor.

Bu sorundan müzdarip bir çok opel kullanıcısı var ve çoğunda yolda gidip mesela ışıklarda durduğunda stop ediyor yada çeşitli arıza kodları veriyor.. benimkinde bu gibi sorunlar şimdiye kadar olmadı..

Ya da araba soğukken ilk marşa basıldığında tek seferde araç çalışıyor.
Ancak;
Arabayı sabah ilk çalıştırdığımda motor soğukken 2 3 kere motor duracak gibi olup tekrar kendine geliyor sonrada rolanti seviyesi normale geliyor..

Bu konuda yaptığım tek işlem egr ve boğaz kelebeği kısmını tamamen temizlettim, hatta debriyajım bitmek üzereydi volant dahil değişti ama bu silkeleme sorunu devam ediyor.

Ben bir çok forumda bu konuyla ilgili hemen hemen tüm mesajları okumuş biri olarak artık bu konuya bir açıklık getirelim..

Eminim ki bir çok kişi şu mesajları yazacak;
ateşleme bobinini değiştirin: ateşleme bobini dizel araçta olmaz.

buji kablolarını değiştirin: buji kablosu dizel araçta olmaz.

beynini değiştirin: arabanın beyni tamamen yazılımsal çalıştığına göre ve hata var ise beyin değiştirmek sadece değitirecek servisin kurnazlığıdır çünkü ortada benim sorunumla alakalı olarak insanın aklına sadece püskürtme yaparken 1600-2000 devir arası az püskürtmesinden kaynaklanır bunu da tekrar programlayarak çözebiliriz ancak bu sorun şimdiye kadar binlerce astra h da olmadığına göre bunuda geçtik..

Enjektörün sorunlu: enjektörüm sorunlu değil çünkü motor ne sağır ne de olması gerekenden az hız yapıyor.. düz yolda hiç zorlanmadan 180e ve az eğimli yerde bile net 220km hızı görüyor ..

Kurum var: ihtimallerden birisi bu ancak arabayla çok uzun yola çıkarım ve her zaman ki gibi tüketim oldukça iyi yani ne fazla yakıyor ne de performansında düşüklük var.. ayrıca egsoz manifortlarını yeni temizlettim.

Egr valfi arızalı: işte tam kilit nokta burası.. ben boşuna masraf yapmak istemiyorum.. ki bir çok kişinin açtığı konulara bakıyorum bir çok şeyi değiştiriyorlar masraf yapıyorlar ama benimkine benzer silkeleme sorununu çözemiyorlar.

İşte bu yüzden aracı stop etmeyen, motor soğukken rolantisi inip çıkan (2- 3 kere yapıp normale dönen) ama 1600-2000 devir arası silkeleme yapıp bu sorunu çözen bir astra h dizel kullanıcısı var ise ve buraya nasıl çözdüğünü açıklarsa çok memnun olurum.

Aracım benzinli 97 Tigra ancak aynı sıkıntı bende de vardı (stop etme hariç).

EGR temizlendi, boğaz kelebek ıvır zıvır temizlendi olmadı, conta yaktı mı diye merak etmeye başlamıştım bir iki defa fandan dolayı hararet yapınca.

Gittim netten delphi diye 80 liralık bi rölanti ayarlayıcı aldım. ne 2. viteste gaz verip çeker gibi sallaması kaldı ne de araç dururken devrin yukarı aşağı belli aralıklarla zıplaması.

dizel araçlarda da rölanti ayarlayıcı vardır herhalde ve sorun bundan kaynaklanıyor olabilir.
 

ahmet28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bendede var o sorun motor üzerindeki yağ kapağını aç bak bakalım kapagın altında kremsi sıvı(yağa karışmıs su)kahve köpü gibi var mı
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
enjektorler yavas yada hızlı gıtmesı olayı olmaz kı işeme olayı yapıyodur puskurtemıyodur belkı rolantıde ondan yapıyodur gaz verdıgınde mazotu bastıgı ıcın sıkıntı olmaz rolantıde mazo basamıyosa ondan yapar ılk ona bı baktır cok masraflı degıldır.
egr valfı daha sonrakı secenek bence.. elektronık arza koduda yakmadıgına gore buyuk ıhtımal ılk secenek bence bı baktırın test yaptırın derım
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
pompa yada enjektör
 

2007astra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba, 2007 astra h 1,3 dizel 108binde aracım var yaklaşık 3 aydır 1600-2000 devir arası özellikle ikinci viteste gaza hafifçe bastığımda silkeleme yapıyor. egr den olabilir mi? şehirler arası yolda nadiren birkaç kere kırmızı ışığı yakalayınca vitesi boşa atınca araba stop etti. daha önce egr arıza ışığı yakmıştı. sonra egr temizlettin. ışık birdaha yakmadı ve bu arada yakmadı.

Araçta bugüne kadar hata kodu veya stop etme gibi bir durum ile karşılaşmadım sadece belirttiğim devirlerde gaza çok az dokununca silkeliyor ama gazı iyi verince silkelemiyor.

Bu sorundan müzdarip bir çok opel kullanıcısı var ve çoğunda yolda gidip mesela ışıklarda durduğunda stop ediyor yada çeşitli arıza kodları veriyor.. benimkinde bu gibi sorunlar şimdiye kadar olmadı..

Ya da araba soğukken ilk marşa basıldığında tek seferde araç çalışıyor.
Ancak;
Arabayı sabah ilk çalıştırdığımda motor soğukken 2 3 kere motor duracak gibi olup tekrar kendine geliyor sonrada rolanti seviyesi normale geliyor..

Bu konuda yaptığım tek işlem egr ve boğaz kelebeği kısmını tamamen temizlettim, hatta debriyajım bitmek üzereydi volant dahil değişti ama bu silkeleme sorunu devam ediyor.

Ben bir çok forumda bu konuyla ilgili hemen hemen tüm mesajları okumuş biri olarak artık bu konuya bir açıklık getirelim..

Eminim ki bir çok kişi şu mesajları yazacak;
ateşleme bobinini değiştirin: ateşleme bobini dizel araçta olmaz.

buji kablolarını değiştirin: buji kablosu dizel araçta olmaz.

beynini değiştirin: arabanın beyni tamamen yazılımsal çalıştığına göre ve hata var ise beyin değiştirmek sadece değitirecek servisin kurnazlığıdır çünkü ortada benim sorunumla alakalı olarak insanın aklına sadece püskürtme yaparken 1600-2000 devir arası az püskürtmesinden kaynaklanır bunu da tekrar programlayarak çözebiliriz ancak bu sorun şimdiye kadar binlerce astra h da olmadığına göre bunuda geçtik..

Enjektörün sorunlu: enjektörüm sorunlu değil çünkü motor ne sağır ne de olması gerekenden az hız yapıyor.. düz yolda hiç zorlanmadan 180e ve az eğimli yerde bile net 220km hızı görüyor ..

Kurum var: ihtimallerden birisi bu ancak arabayla çok uzun yola çıkarım ve her zaman ki gibi tüketim oldukça iyi yani ne fazla yakıyor ne de performansında düşüklük var.. ayrıca egsoz manifortlarını yeni temizlettim.

Egr valfi arızalı: işte tam kilit nokta burası.. ben boşuna masraf yapmak istemiyorum.. ki bir çok kişinin açtığı konulara bakıyorum bir çok şeyi değiştiriyorlar masraf yapıyorlar ama benimkine benzer silkeleme sorununu çözemiyorlar.

İşte bu yüzden aracı stop etmeyen, motor soğukken rolantisi inip çıkan (2- 3 kere yapıp normale dönen) ama 1600-2000 devir arası silkeleme yapıp bu sorunu çözen bir astra h dizel kullanıcısı var ise ve buraya nasıl çözdüğünü açıklarsa çok memnun olurum.

tam olarak aynı sorun bende de var.. birbir aynı sorun.. soğukken 2 3 kez devir rolanti altına düşüp stop eder gibi oluyor fakat etmiyor.. 1. viteste 1000-2000 devir arası gittiğimde de sanki gazı kesip tekrar veriyor.. yalnız tam bu ara benim arabada da egr valfinden dolayı arıza lambası yandı.. sorunla alakalı mı bilmiyorum fakat ustama gittiğimde falfin pahalı bişey olduğunu şimdilik böyle kullanmamın bi sorun yaratmayacağını söyledi.. fakat arabam bu silkeleme sorununu daha yüksek devirlerde ve viteslerde de yapmaya başladı.. şehir içi kullanımda aşırı bir şekilde sinir ediyor.. yardımcı olurmu bilmiyorum fakat arıza lambası yandı yanalı eskiden sadece motor soğukken 2 3 kez yaptığı silkelemeyi yüksek vites ve devirlerde de yapmaya başladı... sorunu çözerseniz lütfen bana da yardım edin :)
 

2007astra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
bir de eklemeyi unuttum.. aracımda 2 senedir ( daha kimsenin halledemediği!!!) bi turbo sorunu var.. yolda giderken turbo kapanıyor.. yani turbo devreye girmiyor.. normal giderken arıza lambası bi kez yanıp sönüyor.. ve turbo devreden çıkıyor.. aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda tekrar devreye giriyor fakat yarım saat sonra tekrar aynı sorun oluyor.. her gittiğimde selenoid valfinin yenisi çıktı bunda aynı sorun olmaz deyip değiştiriyorlar fakat 1000 km sonra tekrar aynı sorun oluyor.. ve işin ilginci arabanın ne zaman bu sorunu yapıcağı belli olmuyor bazen yolda 170 180 arabayı sıkıştıra sıkıştıra kullanıyorum sorun çıkmıyo bazen düz yolda 2000 2500 devir arabası sabit hızla giderken birden oluyor.. ben silkeleme sorununu da buna bağlamıştım fakat sizde de bu sorun yoksa ondan kaynaklanmıyo olmalı :(
 

2007astra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2013
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
bilgisayara takıldığında da "turbo basıncı çok yüksek" uyarısı çıkıyor ...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Serkan Bey, aracı 2. el mi? Öyle ise chip olabilir, standart yazılıma döndürün.
 
Üst