Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Benzindeki oktan sayısı yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır ve pistonlarda sıkışmadan dolayı benzinin erken patlama olasılığı azalır. Benizn hava karışımı pistonda sıkışır ve tam doğru zamanda bujiler ateşleme yapar ve patlama olur, eğer buji ateşleme yapmadan önce sıkışma dolayısıyla patlama olursa patlama doğru zamanda olmadığı için motorda güç kaybı olur. Bu erken patlamaya da vuruntu denir, bunu önlemek için yüksek oktanlı benzin kullanılır.
Bizim arabaların motorları 95 oktan benzine göre ayarlı olduğu için en doğrusu 95 oktan benzin kullanmak olacaktır. Pistonları sıkıştırma oranı ve yakıt hava karışımını ayarlayan elektronik sistemler 95 oktana göre ayarlı, daha yüksek oktanlı benzin kullanmaya gerek yok.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.