ARACIN TAVANINDA KUŞ PİSLİĞİ LEKELERİ

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
167
Yaş
31
Bir sanatsal kuş çalışması da benden

İki üç tane daha var ama en kötüsü bu çamurluktaki

Ömer hocam en kötüsü buysa ki, bunu kolayca düzeltebilirsiniz kendiniz evinizin önünde bile. Yandaki taş izi için de rötuşla kapatın en kısa sürede derim henüz oksit yapmamış ama oksit yaparsa boyanın altından karınca yuvası gibi ilerler allah saklasın.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,109
Tepki puanı
843
Ömer hocam en kötüsü buysa ki, bunu kolayca düzeltebilirsiniz kendiniz evinizin önünde bile. Yandaki taş izi için de rötuşla kapatın en kısa sürede derim henüz oksit yapmamış ama oksit yaparsa boyanın altından karınca yuvası gibi ilerler allah saklasın.
Teşekkür ederim öneriniz için. Rötuş için boya koduna göre boya almam ve kuş pisliği izi için de pasta yapmam gerekecek sanırım değil mi?
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
3,670
Tepki puanı
1,210
Teşekkür ederim öneriniz için. Rötuş için boya koduna göre boya almam ve kuş pisliği izi için de pasta yapmam gerekecek sanırım değil mi?
Vernik atması varsa sakın pasta vurma(Eğer lokal boya yapmak istemiyorsan)yoksa daha fazla ilerler...Önce gözle ve elle iyicene kontrol edin eğer sadece boya yüzeysel çizik gibi zarar gördüyse hafif ve bastırmadan pasta-cila uygulaması yapabilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
167
Yaş
31
Teşekkür ederim öneriniz için. Rötuş için boya koduna göre boya almam ve kuş pisliği izi için de pasta yapmam gerekecek sanırım değil mi?

Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla kuş pisliğinde vernik atması yok. Sadece pisliğin içindeki asit, vernik tabakasına biraz zarar verip iz yapmış o kısım için 5000 numara olan yıldız zımpara yaparsanız gözle görülemeyecek kadar lekeyi yok edersiniz. Tahminim 5 mikron civarı bir aşındırma fazlası ile yeterli olacaktır. Hırdavatçılarda, boyacılarda falan kolay kolay bulamazsınız hatta çoğu bilmez bile. 3M' den başka markaya ait yıldız zımpara da bulamamıştım zaten zamanında. Linkini tekrar paylaşayım mesajın sonunda, o set bu lekeyi gözle görülmeyecek kadar düzeltecektir. Belki spot ışık altında bakılırsa falan belli olabilir ama şimdiki duruma kıyasla çok daha düzgün duracaktır. O setin içeriğinde 1 pasta 1 parlatıcı 8-10 tane 5000 numara yıldız zımpara, zımpara için takoz ve bez var. Kullanım talimatlarına uygun şekilde ilerlerseniz sıkıntı olmayacaktır. Bir de zımpara aşamasına geçtiğiniz zaman fısfıs başlıklı sprey ile su sıkarak zımparayı sulu şekilde yapın ama zımpara yaparken de çok bastırmayın. Bu uyarım sizi korkutmasın yanlış yapıp boyaya hasar vermeniz çok zor ama gene de var böyle bir ihtimal ve tavsiye ettiğim için bu uyarıyı yapmak zorundayım :) Yeni doğmuş bebeğe narince dokunurmuş gibi kullanın zımparayı. En nihayetinde zımparadır çünkü, çok bastırırsanız astar gün yüzüne çıkar.


Rötuş için de izlemeniz gereken yol şu şekilde olursa neredeyse taş değmemiş gibi bir görüntü elde edebilirsiniz. O bölgeyi önce iyice temizleyin ki taş izinin içinde toz ya da yabancı madde kalmasın ve yapacağınız boya yüzeye iyi tutunsun. Ardından aracın boya koduna göre hazırlanan rötuş boyasından 2-3 çay kaşığı alıp bir su şişesinin kapağının içine (ya da o an elinizde buna uygun her ne varsa) koyun. 2-3 çay kaşığı boyaya karşılık 1 kaşık da vernik koyarak iyice hojomen olacak şekilde karıştırın ve o kürdan ya da enjektör iğnesi gibi sivri bir şey kullanarak nokta nokta boyalı yerlere boya gelmeyecek şekilde çukurun içini boya ile doldurun. Boya kuruduktan sonra bir miktar içine çekecek, ama boya sertleştiricisi kullanmadığınızdan dolayı tam kuruma için 1 ya da 2 gün beklemeniz gerekecek (Havalar sıcak olduğu için, yoksa kışın bu süre 1 haftaya kadar uzayabiliyor) Demem o ki çukurun içini doldurduğunuz boyanın, tam kuruma sonraki seviyesi, orijinal boyalı yüzeyi tatlı bir şekilde geçmeli. Bu tatlı tümseği elde ettikten sonra tahta bir kurşun kalemin arkasını zımpara takozu olarak kullanmalısınız. Zımparalardan bir tanesini kurşun kalemin arkasına uygun olacak şekilde 3-4 parçaya ayırdıktan sonra o zımparalarla rötuş yaptığınız bölgeyi, orijinal boyanın seviyesine hafif hafif indirdikten sonra artık elinizi sürdüğünüzde bir tümseklik hissetmediğinizde işlem bitmiş demektir ve gene setin içindeki pasta ve parlatıcı ile rötuşlu bölgeyi parlatarak işlemi tamamen bitirebilirsiniz.

Setin içinden çıkan zımpara takozu rötuş yapılan taş izine zımpara yapmak için çok büyük geliyor. Bu sebeple o tip uygulamalarda ben kurşun kalemin arkasını kullanıyorum.

Servisler ve boyacılar falan bu işlerle uğraşmaz, bununla uğraşana kadar 2 arabayı komple boyayıp daha çok para kazanma derdinde oldukları için sulu boya fırçasını sürüp geçerler, orijinal görünüme kavuşturmaktan ziyade sırf uzaktan taş izi hem belli olmasın hem de o çukur ileride paslanmasın diyerek çukurun içinde görünen sacı boyadıkları için sadece o iz uzaktan anlaşılmasını zorlaştırır, elinizi yüzeyde gezdirseniz o rötuşlanan yerlere denk geldikçe parmağınızla gene de hissedersiniz :)
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,109
Tepki puanı
843
Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla kuş pisliğinde vernik atması yok. Sadece pisliğin içindeki asit, vernik tabakasına biraz zarar verip iz yapmış o kısım için 5000 numara olan yıldız zımpara yaparsanız gözle görülemeyecek kadar lekeyi yok edersiniz. Tahminim 5 mikron civarı bir aşındırma fazlası ile yeterli olacaktır. Hırdavatçılarda, boyacılarda falan kolay kolay bulamazsınız hatta çoğu bilmez bile. 3M' den başka markaya ait yıldız zımpara da bulamamıştım zaten zamanında. Linkini tekrar paylaşayım mesajın sonunda, o set bu lekeyi gözle görülmeyecek kadar düzeltecektir. Belki spot ışık altında bakılırsa falan belli olabilir ama şimdiki duruma kıyasla çok daha düzgün duracaktır. O setin içeriğinde 1 pasta 1 parlatıcı 8-10 tane 5000 numara yıldız zımpara, zımpara için takoz ve bez var. Kullanım talimatlarına uygun şekilde ilerlerseniz sıkıntı olmayacaktır. Bir de zımpara aşamasına geçtiğiniz zaman fısfıs başlıklı sprey ile su sıkarak zımparayı sulu şekilde yapın ama zımpara yaparken de çok bastırmayın. Bu uyarım sizi korkutmasın yanlış yapıp boyaya hasar vermeniz çok zor ama gene de var böyle bir ihtimal ve tavsiye ettiğim için bu uyarıyı yapmak zorundayım :) Yeni doğmuş bebeğe narince dokunurmuş gibi kullanın zımparayı. En nihayetinde zımparadır çünkü, çok bastırırsanız astar gün yüzüne çıkar.


Rötuş için de izlemeniz gereken yol şu şekilde olursa neredeyse taş değmemiş gibi bir görüntü elde edebilirsiniz. O bölgeyi önce iyice temizleyin ki taş izinin içinde toz ya da yabancı madde kalmasın ve yapacağınız boya yüzeye iyi tutunsun. Ardından aracın boya koduna göre hazırlanan rötuş boyasından 2-3 çay kaşığı alıp bir su şişesinin kapağının içine (ya da o an elinizde buna uygun her ne varsa) koyun. 2-3 çay kaşığı boyaya karşılık 1 kaşık da vernik koyarak iyice hojomen olacak şekilde karıştırın ve o kürdan ya da enjektör iğnesi gibi sivri bir şey kullanarak nokta nokta boyalı yerlere boya gelmeyecek şekilde çukurun içini boya ile doldurun. Boya kuruduktan sonra bir miktar içine çekecek, ama boya sertleştiricisi kullanmadığınızdan dolayı tam kuruma için 1 ya da 2 gün beklemeniz gerekecek (Havalar sıcak olduğu için, yoksa kışın bu süre 1 haftaya kadar uzayabiliyor) Demem o ki çukurun içini doldurduğunuz boyanın, tam kuruma sonraki seviyesi, orijinal boyalı yüzeyi tatlı bir şekilde geçmeli. Bu tatlı tümseği elde ettikten sonra tahta bir kurşun kalemin arkasını zımpara takozu olarak kullanmalısınız. Zımparalardan bir tanesini kurşun kalemin arkasına uygun olacak şekilde 3-4 parçaya ayırdıktan sonra o zımparalarla rötuş yaptığınız bölgeyi, orijinal boyanın seviyesine hafif hafif indirdikten sonra artık elinizi sürdüğünüzde bir tümseklik hissetmediğinizde işlem bitmiş demektir ve gene setin içindeki pasta ve parlatıcı ile rötuşlu bölgeyi parlatarak işlemi tamamen bitirebilirsiniz.

Setin içinden çıkan zımpara takozu rötuş yapılan taş izine zımpara yapmak için çok büyük geliyor. Bu sebeple o tip uygulamalarda ben kurşun kalemin arkasını kullanıyorum.

Servisler ve boyacılar falan bu işlerle uğraşmaz, bununla uğraşana kadar 2 arabayı komple boyayıp daha çok para kazanma derdinde oldukları için sulu boya fırçasını sürüp geçerler, orijinal görünüme kavuşturmaktan ziyade sırf uzaktan taş izi hem belli olmasın hem de o çukur ileride paslanmasın diyerek çukurun içinde görünen sacı boyadıkları için sadece o iz uzaktan anlaşılmasını zorlaştırır, elinizi yüzeyde gezdirseniz o rötuşlanan yerlere denk geldikçe parmağınızla gene de hissedersiniz :)
Çok teşekkür ederim, aşırı derecede aydınlandım😊 İlk fırsatta malzemeleri toparlayıp işe girişeceğim inşallah...
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Nobran

Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
167
Yaş
31
Çok teşekkür ederim, aşırı derecede aydınlandım😊 İlk fırsatta malzemeleri toparlayıp işe girişeceğim inşallah...

İnşallah hocam kolay gelsin şimdiden :) İngilizlere bu konuda çok özeniyorum, oralarda da işçilik ücreti fazla olduğu için bir çoğu kendi işini kendi yapmaya çalışıyor. Avantajlı oldukları nokta ise çoğunun müstakil evi ve garajının olması. Fazlasında gözüm yok tek arabalık bile olsa kendimize ait bir garaj olsaydı keşke, gerekli malzeme ve makinaları toplamanın maliyeti bir arabaya harcadığımız toplam işçilik ücreti kadar bile tutmadığı gibi makine ve malzemenin sahibi olmak da işin diğer boyutu. Sonrasında sanayiye girmeye neredeyse hiç ihtiyaç kalmadığı gibi bizim nazlı fakat bir o kadar da alıngan olan sanayi esnafı ile muhatap olmak zorunda da kalmazdık ama ülke şartları malum :)
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,473
Tepki puanı
24
Yaş
38
Anladım vernik atması olmuş anlaşılan...Belki rötuş boyası+vernik+cila ile bir miktar çözüm sağlanabilir..

Bu tarz işleri yapan birini bulabilmek gerçekten çok zor. Direk boya tek yol diyip çıkıyorlar. Ben de bir çok bu tarz yerler var. Kapı çarpmalarından dolayı çökmeler. Ayrıca derin kapı çarpma vb. çizikler. Bunları iyi bir detay işçiliği olan birine yaptırsak belki hiç birşey kalmayacak. Ama bulamıyoruz. Açıkcası insan kendisi girmek istiyor bu işlere ama bu işler gerçekten çok pratik istiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Üst Alt