aracımın değişken çekiş gücü ve yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan siezma
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aracım 2011 model opel astra classic 3 1.6 benzinli manuel A16XER motor kodlu ve araç 12500 km de
aracı sıfır aldım ve aldığım günden beri aracın motorunda sorun var ilk başlarda çok hantaldı zamanla düzelir dedim düzelmeyince servise götürdüm rölantisi düşükmüş arttırdılar kalkışlardaki hantallığı azaldı şimdi daha seri ama uzun yolda çok değişkenlik gösteriyor bazen gaza basınca aracın gaza çok daha çabuk tepki verdiğini görüyorum ve yakıtta azalıyor (6.2 litre/100 km de)
ama bazende gaz ayağınızın altında sertleşiyor sanki, basınca çok geç tepki veriyor ve dolayısıyla yakıtta artıyor (6.8 litre/100 km de bazende 7.1 litre/100 km de) bu ölçümler uzun yolda ve düz yolda hesaplandı
arkadaşlar yakıttan da vazgeçtim ama inanın araç çekişi düşünce insan arabadan soğuyor bu sorunun çözümü ne olabilir yardımcı olursanız çok sevinirim
Ayrıca bu değişkenlik aynı gün içinde olabiliyor ve inanın motorun boğuluyorsa kullanımla alakalı değil 12 yıldır araç kullanıyorum ama daha önce böyle bir sorunla karşılaşmadım
 
Özgür kardeşim aynı motoru kullanan arkadaşlar yazar belki ama bence aracında sorun yok,hava sıcaklığı arttığı yerde olsun rakım vs büyük etmekndir hem yakıt hem çekişde,kafana takma
 
6,2-6,8-7,1 tüketim rakamları arasındaki fark anlamlı sayılmaz.
Bu rakamlar aracın daha fazla yaktığını göstermez.
Ancak çekiş düşüklüğü konusu ilginç.Aracı bir dyno testine sokup sonuçları görmek iyi olurdu.
Servisten aracın yazılımıyla ilgili kontrol de istenebilir.
 
Özgür kardeşim aynı motoru kullanan arkadaşlar yazar belki ama bence aracında sorun yok,hava sıcaklığı arttığı yerde olsun rakım vs büyük etmekndir hem yakıt hem çekişde,kafana takma[/QUOT


rakım değişmeden aynı zamanda 5 km lik yolda araç gaza yakmakta zorlanır gibi boğuk bir ses çıkarıp çekişi düşükken biranda motor sesi değişip gazı daha rahat yakıyor ve motor sesi normale dönüyor ve çekiş artıyor tüm bunlar 5-10 dakika içinde değişkenlik gösterebiliyor düz yolda ne rakım değişiyor ne de sıcaklık
söyledikleriniz çok mantıklı ama inanın normalin dışında bir değişkenlik en iyisi bir ölçüm yaptırıp yazılımı kontrol ettirmek olabilir
 
aracımın yakıt tüketimi
1600 km
ortalama hız 63 km / h
tüketilen yakıt 109.4 litre
ortalama yakıt 6.8 litre/100 km de
sizce değerler normal mi?
 
ortalama hız 63 olduğuna göre bu ölçümler karma.yani tamamen şehirdışı değil.
6,8 rakamı normal.6-7 arası bir rakam olabilirdi.ancak kullanım tarzı bunu belirler.
 
1380 km uzun yol 220 km şehir içi
 
Aynı motoru 30 bin küsür km kullanıyorum, maşallah diyeyim performans olarak (1.6 atmosferik bir ünite için) hiçbir sıkıntı yaşamadım.

Yalnız aracı ve motoru iyi tanımak lazım. Ecotec motorlar düşük devirlerde (2500 altı) pek canlı değildir, ama hepten de ölü değildir. Zaten motorun güç-tork grafiğini incelerseniz bu devirlerde 60-70 bg civarı güç üretir. Ama 3000 ve üzerinde gayet güzel cevap verir gaz tepkilerine.

Araç boğuluyor derken, o anda hangi devirde oluyor motor? Tırmanma durumundayken veya büyük vitesteyken 2000-2500 devir civarındaysa bu normal. Turbo şarj olmadığını akıldan çıkarmamak gerekir. Arada bir üst devirlere çıkmaktan çekinmeyin.

Çekişin düştüğü durumları ben söyleyeyim. Sıkışık trafikte hararet 105'e dayanmışsa ve klima da açıksa hissedilir bir güç kaybı oluyor bu motorda. Hele de dik bir yokuşsa baskı balatayı zorlamamak için el freniyle kalkmaktan başka çare yok.

Ortalamalar normal gözüküyor ve klima da açıksa çok normal.
 
Aynı motoru 30 bin küsür km kullanıyorum, maşallah diyeyim performans olarak (1.6 atmosferik bir ünite için) hiçbir sıkıntı yaşamadım.

Yalnız aracı ve motoru iyi tanımak lazım. Ecotec motorlar düşük devirlerde (2500 altı) pek canlı değildir, ama hepten de ölü değildir. Zaten motorun güç-tork grafiğini incelerseniz bu devirlerde 60-70 bg civarı güç üretir. Ama 3000 ve üzerinde gayet güzel cevap verir gaz tepkilerine.

Araç boğuluyor derken, o anda hangi devirde oluyor motor? Tırmanma durumundayken veya büyük vitesteyken 2000-2500 devir civarındaysa bu normal. Turbo şarj olmadığını akıldan çıkarmamak gerekir. Arada bir üst devirlere çıkmaktan çekinmeyin.

Çekişin düştüğü durumları ben söyleyeyim. Sıkışık trafikte hararet 105'e dayanmışsa ve klima da açıksa hissedilir bir güç kaybı oluyor bu motorda. Hele de dik bir yokuşsa baskı balatayı zorlamamak için el freniyle kalkmaktan başka çare yok.

Ortalamalar normal gözüküyor ve klima da açıksa çok normal.

klima sürekli açıktı 2. ve 3. kademede kullandım
araç 2500 devirin altında zaten güç kaybeder bunda bir sorun yok benim arabam 3000 devirde gaz pedalına verdiği tepki azalıyor motor sesi değişiyor ve yakıt artıyor dolayısıyla da çekiş düşüyor ama her zaman yapmıyor
bir bakıyorsun araç çok iyi gidiyor gayet seri yakıtta az sonra bir bakıyorum araç çekişten düşüyor motor sesi değişiyor yakıt artıyor hatta bu değişkenlik düz yolda oluyor yokuşta olsa yine anlayacağım var bir sorun aldığımdan beri aynı ama bir türlü çözemedim servise götürdüm normal dediler ama onlarda güven vermiyorlar başlarından savmak için sallıyorlar bir tek rölantisini arttırdı birkaç kademe
 
arada bende oluyor, bazen araba yolda yağ gibi akıyor böyle süzülüyor, bas hadi bas der gibi, sonra biraz zaman geçince sanki araba değişmişte başka araca binmişim gibi bas bas gitmiyor, gaz ayağımın altından kayboluyor.

Ben bir sebep bulamadım, kardeşime sorsan hiç bir sorun yok . Bundan sonra olayı plasebo etkisine bağladım, sanırım evden nasıl çıktığımla alakalı :)
 
Geri
Üst